  • 1. Data: 2005-11-01 09:20:10
    Temat: Oszustwo?
    Od: Daroo <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie. W grudniu 2003r. kupilem w serwisie aukcyjnym
    procesory od goscia na kwote 700zl. Okazal sie oszustem.
    Procesorow nie zobaczylem, pieniadze ktore wplacilem na
    konto-stracilem.Zglosilem sprawe na policje,ciagnelo sie,dostal tam
    jakis wyrok w zawieszeniu, oraz koszty sprawy do zaplaty. Teraz moje
    pytanie:
    Co ja powinienem zrobic zeby odzyskac pieniadze? Sprawa cywilno-prawna?
    Wiem ze swoich zrodel, ze gosc nie pracuje legalnie (nie ma nawet numeru
    nipu a ma juz 26lat!!!) i mieszka z rodzicami, wiec komornik nic mu nie
    moze zrobic... Czy jest wogole sensbic sie o 700zl? Zaznaczam ze to jest
    moja wyplata (znaczy dla mnie to duzo) wiec nie chcialbym mu tego
    darowac... Bardziej chyba z tego wzgledu iz jest oszustem... Do kogo
    powinienem sie udac???
    Moge poswiecic troszke srodkow finansowych by dobrac mu sie do tylka...
    Uprzejmie prosze o pomoc...

  • 2. Data: 2005-11-01 14:59:47
    Temat: Re: Oszustwo?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Daroo" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Co ja powinienem zrobic zeby odzyskac pieniadze?

    Skoro gość nie ma legalnych dochodów to szybko pieniędzy nie zobaczysz
    (chyba że ma jakiś majątek np. auto), ale możesz to potraktować jako
    inwestycję długoterminową o wysokiej rentowności :)
    Piszesz pozew o zapłatę tych 700 zł wraz z odsetkami ustawowymi.
    Powołujesz się na wyrok karny w tej sprawie - sąd cywilny nie będzie się
    miał nad czym zastanawiać.
    Z wyrokiem (zaopatrzonym w klauzulę wykonalności) możesz iść do komornika
    nawet za 10 lat. W tym czasie dłużnik być może podejmie pracę, może
    zgromadzi jakiś majatek, ale na pewno nie będzie pamiętał o tym długu.
    Odsetki ustawowe to około 13% - w żadnym banku tak dobrze nie ulokujesz!

  • 3. Data: 2005-11-01 18:04:14
    Od: "FlashT" <n...@w...com>

    wiadomości news:dk7vt7$meo$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zgromadzi jakiś majatek, ale na pewno nie będzie pamiętał o tym długu.
    > Odsetki ustawowe to około 13% - w żadnym banku tak dobrze nie ulokujesz!

    Dobre:) Sam skorzystam.

  • 4. Data: 2005-11-01 21:24:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Odsetki ustawowe to około 13% - w żadnym banku tak dobrze nie ulokujesz!

    Tylko trzeba pamiętać o tym, że odsetki też ulegają przedawniwniu.
    Tak BTW. okres przedawnienia odsetek, jest taki sam jak zadłużenia głównego?
    Czy też jest jakiś inny normujący to przepis.

  • 5. Data: 2005-11-02 00:31:28
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" wystukał taki tekst:

    > Tylko trzeba pamiętać o tym, że odsetki też ulegają przedawniwniu.
    > Tak BTW. okres przedawnienia odsetek, jest taki sam jak zadłużenia
    > głównego? Czy też jest jakiś inny normujący to przepis.

    jaki jest okres przedawnienia wyroku sądu z klauzulą wykonalnosci?
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 6. Data: 2005-11-02 01:34:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu> napisał w wiadomości

    > jaki jest okres przedawnienia wyroku sądu z klauzulą wykonalnosci?

    10 lat, o ile nie zastosuje się pewnych myków. Dokładniej, to nie
    wyroku, tylko
    wynikającego z niego roszczenia. Natomiast moje pytanie brzmi, czy odsetki
    mają taki sam czas przedawnienia, jak
    roszczenie z którego one wynikają?

  • 7. Data: 2005-11-02 06:02:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Tak BTW. okres przedawnienia odsetek, jest taki sam jak zadłużenia
    > głównego?

    mniej więcej ;)
    odsetki przedawniają się po 3 latach, ale również zawsze wraz z
    roszczeniem głównym

    KG

  • 8. Data: 2005-11-02 14:23:56
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z wyrokiem (zaopatrzonym w klauzulę wykonalności) możesz iść do komornika
    > nawet za 10 lat.

    Niektore madre glowy zastanawiaja sie czy wniosku o nadanie klauzuli
    wykonalnosci nie mozna potraktowac jako czynnosci zmierzajacej bezposrednio
    do dochodzenia/zaspokojenia roszczenia i jako takiej przerywajacej bieg 10 letniego
    terminu przedawnienia zasadzonego roszczenia...
    To daloby razem prawie 20 lat od uprawomocnienia sie wyroku...