  • 1. Data: 2004-10-27 18:16:39
    Temat: Oświadczenie ustne
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Mam pytanie,

    Zawarłem umowę o zakazie konkurencji, w myśl której powinienem jednorazowo
    złożyć oświadczenie (nie sprecyzowano formy tego oświadczenia), że nie
    prowadzę działalności konkurencyjnej. Podczas rozwiązywania umowy o pracę
    złożyłem oświadczenie ustne, że będę pracował w przedsiębiorstwie xyz, które
    to przedsiębiorstwo nie jest konkurencyjne w stosunku do dotychczasowego
    pracodawcy. Pytanie brzmi, jaki przepis reguluje ważność składanych ustnie
    oświadczeń.

    Za pomoc bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2004-10-27 18:22:54
    Temat: Re: Oświadczenie ustne
    Od: "brat_trolin" <k...@o...die.here.pl>

    Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawcy. Pytanie brzmi, jaki przepis reguluje ważność składanych ustnie

    Nie ma takich przepisów. Ustne oświadczenia zawsze można zmienić.

    brat_trolin

  • 3. Data: 2004-10-27 18:25:49
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "brat_trolin" <k...@o...die.here.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości

    > które
    >
    > Nie ma takich przepisów. Ustne oświadczenia zawsze można zmienić.

    Bardziej chodziło mi o to, czy oświadczenie ustne jest tożsame z
    oświadczeniem woli w myśl Art. 62. KC
    "Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, nie traci mocy
    wskutek tego, że zanim do tej osoby doszło, składający je zmarł lub utracił
    zdolność do czynności prawnych, chyba że co innego wynika z treści
    oświadczenia, z ustawy lub z okoliczności. "

    pozdr

  • 4. Data: 2004-10-27 18:32:04
    Od: "brat_trolin" <k...@o...die.here.pl>

    > Bardziej chodziło mi o to, czy oświadczenie ustne jest tożsame z
    > oświadczeniem woli w myśl Art. 62. KC

    KC, to Komitet Centralny?
    Znów są u władzy.

> [...]
    > zdolność do czynności prawnych, chyba że co innego wynika z treści
    > oświadczenia, z ustawy lub z okoliczności. "

    Bardzo mądry ten przepis.
    Zanim doszło do mnie oświadczenie ustne, że banda z Orlenu to uczciwi
    ludzie, to ten co miał mi to powiedzieć zmarł, a ja nadal więc twierdzę że
    robią przekręty, sprzedają benzynę po której wylatują w Toyocie uszczelki w
    silniku i rabują Polskę. W myśl przepisu działam niezgodnie z prawem, bo to
    co on powiedział musiało być prawomocne.

    brat_trolin

  • 5. Data: 2004-10-27 18:36:44
    Od: "brat_trolin" <k...@o...die.here.pl>

> [...]
    > zdolność do czynności prawnych, chyba że co innego wynika z treści
    > oświadczenia, z ustawy lub z okoliczności. "

    A jak nie doszło do tej osoby to skąd wiadomo co powiedział skoro mówił do
    ściany, albo do mafii? Ani ściana ani mafia nie piśnie słowem.

    brat_trolin

  • 6. Data: 2004-10-27 18:40:31
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    > KC, to Komitet Centralny?
    > Znów są u władzy.

    Chodziło mi o art 61 rzecz jasna.

  • 7. Data: 2004-10-27 18:53:13
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    > Chodziło mi o art 61 rzecz jasna.

    Facet, dyskutujesz z trollem. Nie zauwazyles jeszcze?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-10-27 19:00:29
    Od: "brat_trol" <k...@o...die.here.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości

    > Facet, dyskutujesz z trollem. Nie zauwazyles jeszcze?

    Mało tego on dyskutuje z programem AI.

    brat_trola

  • 9. Data: 2004-10-27 19:03:01
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Facet, dyskutujesz z trollem. Nie zauwazyles jeszcze?

    Zauważyłem, thx SQL.

  • 10. Data: 2004-10-27 19:21:01
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    dotychczasowego
    > pracodawcy. Pytanie brzmi, jaki przepis reguluje ważność składanych

    Art. 60. KC Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola
    osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde
    zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny,
    w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej
    (oświadczenie woli).

    -> http://usenet.pomocprawna.info