  • 11. Data: 2004-10-27 19:44:16
    Temat: Re: Oświadczenie ustne
    Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl>

    Użytkownik "Kasia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:closet$tpg$1@fargo.cgs.pl...

    > Art. 60. KC Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola
    > osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde
    > zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny,
    > w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej
    > (oświadczenie woli).

    Bardzo Ci dziękuję za pomoc :)

  • 12. Data: 2004-10-27 22:22:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisał w wiadomości

    Ustnie złożone oświadczenie ma generalnie taką samą moc, jak pisemne czy
    inne. Oświadczenie, to oświadczenie. W niektórych wypadkach ustawa określa
    warunki składania oświadczeń oraz skutki niedochowania tej formy. Na
    przykład przy operacjach związanych z nieruchomościami generalnie wszystko
    robisz przed notariuszem.

    Co do ustnego oświadczenia woli. Ponieważ nie przypominam sobie, aby
    oświadczenie o zamiarze wykonywania zatrudnienia było określone w jakiejś
    ustawie (jest określona forma samej umowy o zakazie konkurencji, i ta ma być
    pisemna), więc możesz go złożyć w formie dowolnej. W szczególności ustnej.
    Innej formy Twój pracodawca może wymagać, jeśli wykaże swój interes prawnym.
    No ale w praktyce przymusić Cię w żaden sposób nie może. Na okoliczność
    owego oświadczenia zawsze można ewentualnie przesłuchać świadków i tyle.

    No bo samo oświadczenie jest dla mnie nie zrozumiałe. Jaki ono ma cel? A co
    będzie, jak zełgasz? Wszak takie oświadczenie nie ma żadnej mocy prawnej.
    Odszkodowanie nie zależy od treść Twojego oświadczenia, a od tego, gdzie
    pracujesz i co robisz przecież. Kto wymyślił taki problem?

  • 13. Data: 2004-10-28 07:42:29
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2004 20:22:54 +0200, brat_trolin <k...@o...die.here.pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > które
    >
    > Nie ma takich przepisów. Ustne o?wiadczenia zawsze mo?na zmieniae.

    Słuchaj, jak chcesz trollować, obrażać wszystkich i opluwać rząd,
    prezydenta, komunistów, żydów, pedałów, masonów i innych to proszę bardzo,
    ale nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 14. Data: 2004-10-28 16:15:36
    Od: "Comodant" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości
    ews:o...@k...it-net.pl...

    > Słuchaj, jak chcesz trollować, obrażać wszystkich i opluwać rząd,
    > prezydenta, komunistów, żydów, pedałów, masonów i innych to proszę bardzo,
    > ale nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Obawiam się, że on ma rację. Wasze prawodawstwo wprowadza ludzi w błąd dużo
    częściej. Ludzie myślą, że są chronieni przez prawo, bo tak powinno być a w
    rzeczywistości prawo jest po to, aby nie podskakiwali i dali się grzecznie
    wykorzystywać przez aparat przymusu, banki, nieuczciwych pracodawców i rząd.
    Przykładem mogą być autentyczne sprawy, o których pisałem.

    sprawiedliwość