  • 1. Data: 2004-10-27 17:28:17
    Temat: Przedawnienie długu
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    Witam
    W kwietniu 2002 roku Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) wystawił mi
    fakturę za połączenia telefoniczne. Przez swoje gapiostwo lenistwo itd nie
    zapłaciłam tego rachunku. Niedawno otrzymałam wezwanie do zapłaty z firmy
    winykacyjnej. I stąd moje pytanie. Zaciekawiło mnie czy takie zobowiązania
    finansowe się przedawniają i na podstawie jakiego kodeksy i paragrafu. I
    śpieszę od razu z wyjaśnieniem że zamierzam to zapłacić bo chyba nie mam ochoty
    trafić na jakąś czarną listę. Pytanie to wynika z babskiej ciekawości.
    Pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc.
    Aga

  • 2. Data: 2004-10-27 19:20:43
    Temat: Re: Przedawnienie długu
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aga wrote:
> [...]
    > winykacyjnej. I stąd moje pytanie. Zaciekawiło mnie czy takie zobowiązania
    > finansowe się przedawniają i na podstawie jakiego kodeksy i paragrafu.

    przedawniają się
    na pewno po upływie 3 lat (art.118 kc), a według niektórych po upływie 2
    lat (art.751 kc)

    KG