  • 31. Data: 2022-11-14 08:22:07
    Temat: Re: Osoba pełnoletnia poniżej 18 lat
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 07:50, _Master_ pisze:

    > i dobrze się domyślasz.
    > Tyle lat żyłem w nieświadomości że jakiś debil wymyślił takie coś.
    >
    > To świadczy o mnie czy o tym DEBILU? ;-)

    Ponieważ ten akt prawny (mimo wielu zmian) ma wśród osób zajmujących się
    praktycznie prawem dość dobre recenzje, to założyłbym, że prezentuje
    jakiś poziom.
    W obliczu takiej oceny tego akurat aktu prawnego wypadasz blado.
    W przypadku kwestionowania zapisów np ustawy o ptu sam mógłbym
    stwierdzić, że jesteś mędrcem...

  • 32. Data: 2022-11-14 11:14:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, jak to przy stawaniu przed sądem.
    Obwiniony jest nieletni czy pełnoletni?
    Albo z uwiedzeniem 14-letniej mężatki (czyjejś).

    -----
    > Akurat alkohol wolno sprzedawać "osobom w wieku od 18 lat", a nie "pełnoletnim",
    więc problem nie istnieje.

  • 33. Data: 2022-11-14 11:17:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sporo jest przypadków, że bardzo młodzi (ale powiedzmy tuż tuż po osiemnastce, wtedy
    nie muszą pytać) się pobierają, żeby się
    wreszcie móc [xxyyzz] w sypialni w domu rodziców.

    -----

  • 34. Data: 2022-11-14 11:19:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak przy okazji - zastanawiałem się, czy w świetle naszego prawa Polak z Polski mógł
    spokojnie kupić przez internet los na
    ostatniego Powerballa, i co by było gdyby wygrał te półtorej dużej bańki ;-)

    -----

  • 35. Data: 2022-11-14 11:37:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-14-listopada-2022 o 08:22, cef pisze:
    > dość dobre recenzje, to założyłbym, że prezentuje
    > jakiś poziom.

    Wyborne.

    Miliony much...

    To może wytłumacz dlaczego LGBT nie wystarczają normalne przepisy prawne
    aby żyć normalnie?
    Chcą żeby to się nazywało MAŁŻEŃSTWO a nie jakaś atrapa w stylu
    dokooptowany dorosły po zawarciu związku ;)

  • 36. Data: 2022-11-14 12:13:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 11:37, _Master_ pisze:

    > Wyborne.
    >
    > Miliony much...

    Ja przynajmniej mam jakiś kontakt z KC - ostatnio sobie interpretowałem
    to co mi było potrzebne i podtrzymuję swoją opinię a Ty
    nawet nie powąchałeś a uważasz autorów za debili.

    > To może wytłumacz dlaczego LGBT nie wystarczają normalne przepisy prawne
    > aby żyć normalnie?

    Nie wiem czego tam potrzebują do życia.
    Za bardzo mnie te problemy nie interesują.

  • 37. Data: 2022-11-14 14:07:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 11:17:39 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Sporo jest przypadków, że bardzo młodzi (ale powiedzmy tuż tuż po osiemnastce,
    wtedy nie muszą pytać) się pobierają, żeby się
    > wreszcie móc [xxyyzz] w sypialni w domu rodziców.

    No to ciekawa interpretacja "powołania do małżeństwa".
    Ale czy to "Ballada o Januszku", że tacy po 18-stce mają bezwarunkowy wstęp do domu
    rodziców?
    Czy wykorzystują twórczo ten numer z "obowiązkiem utrzymywania do skończenia
    studiów"?
    No chyba że rodzice to małżeństwo akceptują (ciekawe, jak będzie z ew. "szybkimi
    wnukami")
    albo do akceptacji wystarczy im małżeństwo, a to że pewnie niedługo rozwód, to już
    się w głowie nie zmieściło?

  • 38. Data: 2022-11-14 14:11:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 11:14:25 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    więc problem nie istnieje.

    > Ciekawe, jak to przy stawaniu przed sądem.
    > Obwiniony jest nieletni czy pełnoletni?

    Jak pełnoletni to pełnoletni, jak prawa to i obowiązki.
    Zresztą czasem, przy szczególnie grubych zbrodniach, U-18 też odpowiadają jak
    pełnoletni (choć nie wiem, czy nie trzeba
    tu jeszcze dodatkowych warunków - choć może wystarczy uznanie przez biegłych za
    poczytalnego).

    > Albo z uwiedzeniem 14-letniej mężatki (czyjejś).

    To chyba importowanej.
    Znasz przypadek zgody w PL na ślub 14-latki (a nawet zdecydowanie młodszej, skoro w
    wieku 14 lat już była tak znudzona, że dała sie uwieść ;) ?
    To chyba nawet przy zapłodnieniu nie pójdzie, bo jeszcze się okaże, że noc poślubna
    jedynie w czasie "mokrego widzenia".
    A jak oboje U-16 to wesele w stółówce poprawczaka ;P

  • 39. Data: 2022-11-14 16:41:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 11:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciekawe, jak to przy stawaniu przed sądem.
    > Obwiniony jest nieletni czy pełnoletni?

    Pełnoletność, to pojęcie z prawa cywilnego. W karnym są inne cyferki i
    nie jest to uzależnione od małżeństwa.

    > Albo z uwiedzeniem 14-letniej mężatki (czyjejś).

    Póki co uwodzenie w Polsce nie jest karalne.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2022-11-14 22:21:18
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-14-listopada-2022 o 12:13, cef pisze:
    > a uważasz autorów za debili.

    Tu nawet wąchać nie trzeba.

    Mam prześmierdnąć tym gównem jak Ty i wtedy próbować rzetelnie ocenić?

    Pamiętasz bajkę o szatach cesarza?