  • 1. Data: 2003-08-19 21:33:39
    Temat: Orzeczenie sadowe
    Od: uhj <a...@h...o>

    Dziewczyna nie zaplacila mandatu za przejazd PKP, bo nie miala
    pieniedzy. Przyszla wiadomosc z sadu, ze zostala skazana "zaocznie".
    Mandat wynosil 100 zl. Teraz ma zaplacic: 112 (mandat i odsetki), 100 za
    przybycie mecenasa (czy jakiegos innego przedstawiciela prawa) i jeszcze
    150 za procedure sadowa. Razem ponad 350. To dla niej straszne
    pieniadze. Czy jest sens pisac jakies odwolanie, celem umorzenia splaty?
    Czy da sie rozlozyc na raty? Jakie sa mozliwosci ruchu w tej sytuacji,
    na odwolanie ma 2 tygodnie.

  • 2. Data: 2003-08-19 21:47:10
    Temat: Re: Orzeczenie sadowe
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jeśłi jest zainteresowana wyłącznie w umorzeniu części należności nie
    kwestionując ich wysokości (czyli gdy orzeczenia co do meritum nie
    kwestionuje) to nie powinna się odwoływać ale po uprawomocnieniu się
    orzeczenia - próbować uzyskać umorzenie np. kosztów w postępowaniu
    wykonawczym

    Jeśli nie zgadza się z karą (zakładam że była to sprawa o
    wykroczenie, a nie sprawa cywilna o zapłatę - niestety nie piszesz nic
    bliżej), albo np. uważa że Sąd błednie policzył koszty to wówczas może
    rozważać zaskarżenie orzeczenia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-19 21:59:52
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Jeśli nie zgadza się z karą (zakładam że była to sprawa o
    > wykroczenie, a nie sprawa cywilna o zapłatę - niestety nie piszesz nic
    > bliżej

    Na pewno chodzi o cywilna o zaplate. Ludzie raczej tego nie
    rozrozniaja (co mnie troszeczke szokuje...).

    Watpie aby cos wskurala z kosztami. Ewentualna apelacja tez nic nie da.
    Proponuje jakis dialog z PKP celem rozlozenia wierzytelnosci na raty itp

    Konrad

  • 4. Data: 2003-08-19 22:11:12
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Na pewno chodzi o cywilna o zaplate. Ludzie raczej tego nie
    > rozrozniaja (co mnie troszeczke szokuje...).

    Pewnie masz rację. A i mnie to czasem szokuje :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-19 22:13:40
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik uhj <a...@h...o> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@h...o...
> [...]
    > pieniadze. Czy jest sens pisac jakies odwolanie, celem umorzenia splaty?
    > Czy da sie rozlozyc na raty? Jakie sa mozliwosci ruchu w tej sytuacji,

    slusznie zauwazyl Konrad co do kwoty naleznej PKP w odn. do kosztow sadowych
    przekazane zostana do windykacji i zostanie ponownie wezwana przez sad do
    zaplaty kw. naleznej SP i tu nalezy zlozyc wtedy wniosek z uzasadnieniem i
    dowodami na poparcie o dochodach i stanie majatkowym o umorzenie badz
    rozlozenie kwoty na raty / w drugim przypadku zaproponowac jakie sie ma
    mozliwosci splaty tzn. na ile rat/

    Sandra

  • 6. Data: 2003-08-20 07:24:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Uzytkownik "uhj" <a...@h...o> napisal w wiadomosci

    > Dziewczyna nie zaplacila mandatu za przejazd PKP, bo nie miala
    > pieniedzy. Przyszla wiadomosc z sadu, ze zostala skazana "zaocznie".

    Zaciekawilo mnie to "skazana zaocznie" - PKP nie przysylalo jej wczesniej
    zadnych upomnien? O skierowaniu sprawy do sadu tez nie wiedziala? BTW jaki
    jest okres przedawnienia takiego roszczenia ? Rok?

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-08-21 21:57:08
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    Jeśli to sprawa cywilna to koszty sądowe = 15 złotych, a nie 150, więc może
    jakaś pomyłka w druku? :)