  • 1. Data: 2003-08-19 22:55:06
    Temat: Ceny ksero w Archiwach Państwowych
    Od: "Maciej Rog" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Art. 32. Konstytucji RP stanowi:
    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego
    traktowania przez władze publiczne.
    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym,
    społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    Usługa kserokopii dokumentu A4 w Archiwach Państwowych, według
    cenników w większości ośrodkach AP, kosztuje podobno 2zł. Ale już
    w celach genealogicznych ten sam format A4 kosztuje 14zł. Nie
    wiążą się z tym żadne dodatkowe kwestie techniczne, a mimo to
    genealodzy płacą 600% więcej od innych. I od lat nie ma na to
    rady.

    Jaka jest Wasza opinia, IMHO takie praktyki są niezgodne z
    Konstytucją (art.32 ust.1)

    --
    Pozdrawiam, Maciej Róg vel Rożek (rozek19 at interia.pl)
    http://rogowie.prv.pl, http://barylowie.prv.pl. Szukam krewnych:

  • 2. Data: 2003-08-20 06:57:25
    Temat: Re: Ceny ksero w Archiwach Państwowych
    Od: "therion" <t...@w...pl>

> [...]
    >

    > Usługa kserokopii dokumentu A4 w Archiwach Państwowych, według
    > cenników w większości ośrodkach AP, kosztuje podobno 2zł.

    To akurat optymistyczna wiadomość - 2zł płaciłem za kopię 5 lat temu ...
    Swoją drogą ciekawe, skąd oni biorą taką cenę ...

> [...]
    > wiążą się z tym żadne dodatkowe kwestie techniczne, a mimo to
    > genealodzy płacą 600% więcej od innych. I od lat nie ma na to

    Niezła cena jak za jedną stronę kserokopii ... (istny rozbój w biały
    dzień)

    > Jaka jest Wasza opinia, IMHO takie praktyki są niezgodne z
    > Konstytucją (art.32 ust.1)

    Wg. mnie nie masz tu racji, ale mogę się mylić ...

  • 3. Data: 2003-08-20 11:48:31
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > wiążą się z tym żadne dodatkowe kwestie techniczne, a mimo to
    > genealodzy płacą 600% więcej od innych. I od lat nie ma na to

    A to co opisales, to nie sa przypadkiem praktyki monopolistyczne? Chodzi
    nawet o samo 2 zl.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 4. Data: 2003-08-20 21:59:27
    Temat: Odp: Ceny ksero w Archiwach Państwowych
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz 'Merlin' Kolinko <t...@p...qs.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhvqj7$qv3$...@f...acn.pl...

    > A to co opisales, to nie sa przypadkiem praktyki monopolistyczne? Chodzi
    > nawet o samo 2 zl.
    >
    > pozdrawiam
    > Merlin

    monopolista ...coz to nie jest monopolista, bo nikt inny nie moze zaoferowac
    takiego samego towaru.
    To mi przypomina troche sytuacje z dostepem do archiwow TVP, ktore (cos mi
    sie obilo o uszy)
    maja byc (chyba nieodplatnie) udostepniane prywatnym telewizjom, z racji
    tego, iz one archwiow wczesniej miec
    nie moglby, bo ich nie bylo.
    Wg. mnie zarzut niekonstytucyjnosci jest do obronienia, ale niekoniecznie w
    oparciu o same zlamanie zasady rownosci (TK wymaga podobno by zawsze powolac
    tez inny artykul, nie uznajac wnioskow opartych wylacznie na nim)

    pozdrawiam
    mdr