  • 1. Data: 2003-08-19 17:42:06
    Temat: pierwszy bezpłatny dzień zwolnienia a urlop na żądanie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    jak to jest z tym urlopem na żądanie i pierwszym bezpłatnym dniem urlopu ?

    czy jeśli np. dzisiaj wziąłem dzień urlopu "na żądanie" to od dzisiaj
    powinienem otrzymać zwolnienie lekarskie aby od wynagrodzenia nie odliczono
    jednego dnia pracy ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-08-20 07:06:02
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    plusz wrote:

> [...]
    >
    > czy jeśli np. dzisiaj wziąłem dzień urlopu "na żądanie" to od dzisiaj
    > powinienem otrzymać zwolnienie lekarskie aby od wynagrodzenia nie

    Kodeks pracy nie pozwala na branie urlopu (w tym także urlopu na
    żądanie) w trakcie zwolnienia lekarskiego. Nie przeskoczysz tego
    bezpłątnnego pierwszego dnia choroby.

  • 3. Data: 2003-08-20 08:09:13
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    > Kodeks pracy nie pozwala na branie urlopu (w tym także urlopu na
    > żądanie) w trakcie zwolnienia lekarskiego. Nie przeskoczysz tego
    > bezpłątnnego pierwszego dnia choroby.

    Ale przecież można zachorowac podczas urlopu - a chyba taką kolejność
    sugeruje plusz. Najpierw bierze urlop a potem zapada na zdrowiu i
    idzie do lekarza. Myślę że w takim przypadku powinien wziąć urlop
    równiez na dzień urlopu.

  • 4. Data: 2003-08-20 08:43:27
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    kac wrote:

> [...]
    > sugeruje plusz. Najpierw bierze urlop a potem zapada na zdrowiu i
    > idzie do lekarza. Myślę że w takim przypadku powinien wziąć urlop

    Jeśli zachorujesz w czasie urlopu to masz dwa wyjścia:
    1. Zgodne z prawem - biezrzesz zwolnienie, dostarczasz do firmy i dni
    choroby nie liczy się do urlopu i nadal 1-y dzień choroby jest bezpłatny
    2. Niezbyt zgodne z prawem - nie bierzesz zwolnienia od lekarza. I w
    ten sposób masz co prawda płacone całą chorobę, ale tracisz urlop.

  • 5. Data: 2003-08-20 09:04:49
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    Jureq wrote:
> [...]
    > 2. Niezbyt zgodne z prawem - nie bierzesz zwolnienia od lekarza. I w
    > ten sposób masz co prawda płacone całą chorobę, ale tracisz urlop.

    No tak to racja - nie umknie się (zgodnie z prawem) pierwszego
    niepłatnego dnia zwolnienia.
    Chyba najlepiej sie dogadać w firmie, ale nie w każdej się da :-(