  • 1. Data: 2004-04-23 06:59:25
    Temat: Oprogramowanie na licencji GPL w firmie
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Witam wszystkich grupowiczow.
    Mam taki dylemacik. Na sluzbowym komputzerze mam kilka programow
    sciagnietych z Internetu (nie mam fizycznego nosnika), ktore sa na
    licencji GPL lub Shareware/Freeware. Czy fakt nie posiadania nosnika
    wyklucza legalnosc tego oprogramowania w firmie?? Czyli inaczej mowiac,
    czy, aby uzywac tych programow musze miec je na jakims fizycznym nosniku
    zakupionym np z gazeta?? Prosilbym rowniez o jakis akt prawny to
    regulujacy. Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

    Odpowiadajac na priv, zamien 3 na e w adresie e-mail.

  • 2. Data: 2004-04-23 08:09:29
    Temat: Re: Oprogramowanie na licencji GPL w firmie
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Buster" <b...@t...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > licencji GPL lub Shareware/Freeware. Czy fakt nie posiadania nosnika
    > wyklucza legalnosc tego oprogramowania w firmie??

    nie, ale czasem jak dowodzi zycie, trudno to wytlumaczyc panom od
    kontroli

    Czyli inaczej mowiac,
    > czy, aby uzywac tych programow musze miec je na jakims fizycznym
    nosniku
    > zakupionym np z gazeta??

    mozesz, ale nie musisz
    z jednym wyjatkiem: niektore programy wystepuja w postaci specjalnych
    edycji tylko dla czytelnikow danej gazety. wtedy musisz miec gazete

    Prosilbym rowniez o jakis akt prawny to
    > regulujacy

    licencja programu

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-04-23 08:22:11
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Oki. Ja to ogolnie rozumiem. Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    bo instalacje sciagnalem z netu i nie mam nosnika. Ja sie z tym nie
    zgadzam, bo warunki licencji GPL mowia, ze oprogramowanie moze byc
    rozprowadzane w kazdy mozliwy sposob. Dlatego potrzebuje jakis akt
    prawny wydany w Polsce, ktory by to regulowal. Moze jakis prawnik by sie
    wypowiedzial, przytoczyl fragment ustawy, lub podal link do takowej. Ja
    akurat z informatykami dobrze zyje itp. Mamy wszedzie Wingroze, a nasz
    prezes ma hopla na punkcie legalnosci oprogramowania i nie wiem, czy
    slyszal o wolnym oprogramowaniu.

  • 4. Data: 2004-04-23 08:35:21
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Buster wrote:

    > Oki. Ja to ogolnie rozumiem. Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    > mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    > bo instalacje sciagnalem z netu i nie mam nosnika.

    Nagraj na CD-R. Na głupotę nie ma aktów prawnych. ;)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-04-23 09:21:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Buster wrote:
    > Oki. Ja to ogolnie rozumiem. Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    > mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    > bo instalacje sciagnalem z netu i nie mam nosnika. Ja sie z tym nie

    Tacy z nich informatycy, jak z koziego ogona waltornia.

    > zgadzam, bo warunki licencji GPL mowia, ze oprogramowanie moze byc
    > rozprowadzane w kazdy mozliwy sposob. Dlatego potrzebuje jakis akt
    > prawny wydany w Polsce, ktory by to regulowal.

    Prosta zasada, że co nie jest zabronione, jest dozwolone. Plus warunki
    licencji dołączonej do programu.

  • 6. Data: 2004-04-23 09:35:02
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : Oki. Ja to ogolnie rozumiem. Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    : mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,
    : bo instalacje sciagnalem z netu i nie mam nosnika.

    no to jezeli oni Tobie podlegaja, to lepiej zmien informatykow.
    Bylo o tym na grupie dotyczacej linux AUROX, tam tez byly podane linki,
    poszukaj.

[...]

    wpisz w google najlepiej "Oprogramowanie OpenSource w firmie"
    dostaniesz linmki do aktow prawnych

    P.

  • 7. Data: 2004-04-23 12:07:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Buster wrote:

    > Oki. Ja to ogolnie rozumiem. Informatycy u mnie w firmie przekonuja
    > mnie, ze ten soft, ktory mam na kompie na licencji GPL jest nielegalny,

    Mozna sprobowac "zamiast na drzewo" wyslac owych "informatykow"
    na www.linux.org.pl tam jest tlumaczenie na polski licencji

    mozesz tez zapytac pana Google co wie na temat
    GNU GPL...

    Co innego jest z shareware....

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-04-23 13:37:26
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Buster wrote:

    > Informatycy u mnie w firmie przekonuja mnie, ze ten soft, ktory mam
    > na kompie na licencji GPL jest nielegalny,

    Co to za firma ktora zatrudnia kretynow nierozumiejacych czytanego
    tekstu i to jeszcze na wyzsze stanowiska techniczne?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 9. Data: 2004-04-23 14:44:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 23. kwietnia 2004 15:37 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Borszczuk:

    losowo wybrana.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder