  • 1. Data: 2004-04-23 06:41:08
    Temat: Era gsm, wylaczenie telefonu
    Od: "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl>

    Witam grupowiczow.
    Nie wiem czy dokladnie z tematem trafilem na odpowiednia grupe ale sprobuje.

    Ponad dwa lata temu zakupiony zostal telefon w firmie Era gsm z umowa na dwa
    lata. Poniewaz dwa lata minely, moj ojciec pojechal do salonu firmowego ery
    gdzie uzgodnil termin bezwzglednego wylaczenia telefonu na dzien 1 listopada
    2003 r. Na potwierdzenie tego faktu otrzymal pismo podpisane przez Ere.
    Poniewaz telefon nie jest uzytkowany przez mojego ojca, a przez mojego brata
    i do tego doszedl fakt ze Era w uzgodnionym terminie nie wylaczyla telefonu,
    moj brat po tym terminie wykonal kilka rozmow. Ta sytuacja potraktowana
    zostala przez Ere jako automatyczne zerwanie umowy o wylaczeniu telefonu.
    Do tego doszedl fakt, iz miesiac przed wylaczeniem telefonu Era zadzwonila
    na ten numer z propozycja zmiany taryly na VIP240. Oczywiscie moj brat
    odmowil i zakonczyl rozmowe. Jednakze Era nie rozumie slowa "Nie" i
    powolujac sie na te rozmowe przyslala zwyklem listem propozycje zmiany
    abonamentu na VIP240. W tym zwyklym liscie, malymi literkami napisane bylo,
    iz nie zareagowanie na te propozycje w ciagu 7 dni powoduje automatyczna
    zgode na ten abonament i przedluzenie umowy o nastepny rok. Tych informacji
    dowiedzialem sie od Ery, poniewaz tak naprawde nikt nie widzial na oczy tego
    listy.
    W tej chwili sytuacja ma sie tak, ze od grudnia przychodza faktury na numer
    telefonu ktory mial zostac wylaczony w wysokosci 120 PLN netto. Poniewa jest
    to telefon zakupiony na firme, to Era wylaczyla drugi telefon, ktory jest
    regularnie placony, twierdzac ze nie zaplacono za pierwszy a oni traktuja
    rozliczanie obydwu telefonu jako jedno.

    Moj ojciec juz byl u adwokata ale ten stwierdzil, ze sad nie wezmie pod
    uwage pisama w ktorym strony uzgodnily rozwiazanie umowy na usulgi
    telekomunikacyjne, a wezmie fakt iz po 1 listopada wykonano kilka rozmow na
    zasadzie skonsumowania usulugi. Nie wiem czy tak naprtawde by bylo ??

    Pytanie brzmi, co mam robic, bo tak naprawde zaraz przyjdzie komornik, a nie
    mam zamiaru placic chorego abonamentu do listopada br.

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    Pozdrawiam.

    Mikolaj Szkudlarz
    Poznan
    GG 858930

  • 2. Data: 2004-04-23 07:39:57
    Temat: Re: Era gsm, wylaczenie telefonu
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Mikołaj Szkudlarz wrote:

    > Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

    niezgodnosc zapisu wprost z KC 385^3 par 18. Inna sprawa ze jak dzwonil
    to mozna domniemywac ze korzystal z uslugi.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-04-23 08:02:07
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    <ciach>
    Prosiłeś o rozwiązanie umowy z dniem 1 listopada 2003 tak ? Mam nadzieje, że
    było to po i miesięcznym okresie wypowiedzenia. Jeżeli masz na piśmie
    potwierdzenie, że z tym dniem zostanie wyłaczony telefon, to jeżeli nie
    został wyłączony to jest ICH problem nie twój. Nie ma czegoś takiego, że ERA
    proponuje jakąś taryfe i jeżeli nie zareagujesz to automatycznie Ci ją
    przydzielą. W przypadku zmiany taryfy KONIECZNY jest ANEKS z twoim podpisem.
    Jeżeli go nie ma to nie ma również koniecznośći płacenia za abonament bo i
    jaki ? Rady dla Ciebie są takie:
    1. Upewnić się czy aby na pewno nikt nic nie podpisywał !!!
    2. Iść do salonu i załatwić ta sprawę spokojnie. Powiedz im, że jeżeli masz
    płacić za abonament VIP240 to niech Ci dadzą podpisany przez Ciebie dokument
    (aneks) bo ty takowego nie posiadasz ?
    3. Jeżeli to nie da rady to w pierwszej kolejności zmienic adwokata !
    4. Jeżeli drugi telefon jest regularnie płacony to raczej nie mogą Ci go
    wyłączyć. Chyba, że oba rachunki przychodzą na jednej fakturze, ale to w
    takim razie jak płacisz rachunek za ten drugi telefon (pół faktury ???)

> [...]
    > uwage pisama w ktorym strony uzgodnily rozwiazanie umowy na usulgi
    > telekomunikacyjne, a wezmie fakt iz po 1 listopada wykonano kilka rozmow
    Patrz punkt 3.

    Ich obowiązkiem było odłączenie abonenta. Oni dostając pismo o rezygnacji
    powinni ustawić w systemie czas wygaśnięcia numeru na dzień 1 listpad 2003
    godzina 00:00 i system odłącza numer automatycznie. !
    Przecież połączenie mogło być przypadkowe np. pies się bawił telefonem i
    wybrał jakiś numer, dziecko się bawiło, przypadkowo Ci się włączył w torbie
    itp.
    Albo ktoś z waszej rodziny coś podpisał, albo sprawa jest ewidentnie na
    twoją korzyść i opłaty powinny zostać anulowane, drugi telefon odblokowany i
    powinni Cię jeszcze ladnie przeprosić na piśmie. Ja raz takie przeprosiny
    dostałem, bo mi źle policzyli faktury z 2 telefonów. Miło wtedy było, że
    operator jednak dba o klienta !
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-04-23 08:22:12
    Od: "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl>

> [...]
    > jaki ? Rady dla Ciebie są takie:
    > 1. Upewnić się czy aby na pewno nikt nic nie podpisywał !!!

    100% ze nikt niczego nie podpisywal

> [...]
    masz
    > płacić za abonament VIP240 to niech Ci dadzą podpisany przez Ciebie

    W salonie juz bylem, teraz rozmowy tocza sie pomiedzy biurem reklamacji w
    Warszawie,
    ale ich odpowiedzi sa rzenujace i zazwyczaj nie opowiadaja na to o co sie
    ich pyta

    > 3. Jeżeli to nie da rady to w pierwszej kolejności zmienic adwokata !

    OK :)

    > 4. Jeżeli drugi telefon jest regularnie płacony to raczej nie mogą Ci go
    > wyłączyć. Chyba, że oba rachunki przychodzą na jednej fakturze, ale to w
    > takim razie jak płacisz rachunek za ten drugi telefon (pół faktury ???)

    No wlasnie problem, jest taki ze rachunki przychadza na jednej fakturze,
    ojciec zaplacil za listopad i grudzien bo myslal ze rachunek dotyczy tego
    drugiego telefonu, dopiero ja sie doczytalem ze w sklad faktury wchodzi
    abonament za telefon ktory powienien byc juz rozwiazany, wiec od stycznia
    juz nie place.

> [...]
    > Przecież połączenie mogło być przypadkowe np. pies się bawił telefonem i
    > wybrał jakiś numer, dziecko się bawiło, przypadkowo Ci się włączył w

    Dokladnie tak, ale ten fakt jakos do nich nie przemawia, twierdza ze maja
    swoje proceudury i koniec kropka

> [...]
    > dostałem, bo mi źle policzyli faktury z 2 telefonów. Miło wtedy było, że

    Jedyny dokument, ktory zostal podpisany to rozwiazanie umowy
    telekomunikacyjnej na konkretny dzien, zas nikt nie podpisywal zadnych
    aneksow w sprawie nie rozwiazywania umowy albo zmian taryfy, to sa ich
    jakies chore dokumenty. Rownie dobrze ktos mogl poprzestawiac cos w ich
    komputerze i byloby tak samo.

    Dzieki za podpowiedzi
    Pozdrawiam
    Mikolaj Szkudlarz
    GG 858930

  • 5. Data: 2004-04-23 08:38:41
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c6aihd$nlo$1@news.onet.pl...

    >W przypadku zmiany taryfy KONIECZNY jest ANEKS z twoim podpisem.

    Chyba ze ERA ma takie wymogi - w Idei niejednokrotnie zmieniałam plan
    taryfowy i zawsze robiłam to via telefon korzystając z BOKu. Nigdy nie
    musialam podpisywać dodatkowych aneksów.

    > Przecież połączenie mogło być przypadkowe np. pies się bawił telefonem i
    > wybrał jakiś numer, dziecko się bawiło, przypadkowo Ci się włączył w
    torbie
    > itp.

    A co to obchodzi operatora? Połaczenie zostało wykonane - mają prawo domagać
    się zapłaty za nie. Wyobrażasz sobie że dostajesz biling rozmów i składasz
    reklamację dotyczącą paru połaczen bo pies bawił się telefonem i ktoś to
    uznaje?? Pokaz mi operatora, który na to pójdzie

    HaNkA

  • 6. Data: 2004-04-23 08:46:45
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > reklamację dotyczącą paru połaczen bo pies bawił się telefonem i ktoś to
    > uznaje?? Pokaz mi operatora, który na to pójdzie

    Uważasz, że po rozwiazaniu umowy z operatorem jesteś zobowiązana
    zapewnić bezpieczeństwo karcie SIM? Jaki więc Twoim zdaniem okres od
    czasu wypowiedzenia (rozwiązania) umowy upoważnia Cię do wyrzucenia
    karty SIM na śmietnik, bez obawy o konsekwencje tegoż kroku? Czy może
    sugerujesz wykupienie skrytki depozytowej w banku na stare karty SIM i
    dodatkowego ubezpieczenia?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2004-04-23 09:06:11
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Uważasz, że po rozwiazaniu umowy z operatorem jesteś zobowiązana
    > zapewnić bezpieczeństwo karcie SIM?

    Uwazam, że jesli rozwiazałabym umowę z operatorem i w terminie gdy telefon
    nie powinien być aktywny nadał można by bylo wykonywac z niego połaczenia
    pierwszym telefonem jaki bym wykonała byłby telefon na BOK operatora. Tu zaś
    mamy sytuację gdy ktoś sobie radośnie wydzwanial z telefonu licząc zapewne
    na bonus od ERY. ERA skontaktowała się z klientem w sprawie zmiany planu
    taryfowego - to również była okazja do podniesnia kwestii "ale przeciez
    złozyłem rezygnację z panstwa uslug". w swoim zyciu mialam juz 8 numerów
    telefonów abonamentowych u róznych operatorów, z 6 zrezygnowałam i nigdy
    nie klopotałam sie 'zapewnieniem bezpieczenstwa karcie SIM". po prostu je
    wyrzucałam. Tu zaś mamy sytuację gdy ktoś wykonywał swiadomie połaczenia z
    tej karty SIM. Tlumaczenie się pem/dzieckiem raczej nie przejdzie chyba ze
    to pies/dziecko odebralo telefon od konsultanta z BOKu ERY.

    Jesli koles ma potwierdzenie z ERY, że telefon zostanie wyłaczony z dniem
    takim a takim to ja domagałabym sie anulowania abonamentu za okres po
    "wyłączeniu" trudnosc widzę jednak w domaganiu się anulowania opłat za
    połaczenia wykonane z tego telefonu.

    HaNkA

  • 8. Data: 2004-04-23 09:12:10
    Od: "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl>

> [...]
    > tej karty SIM. Tlumaczenie się pem/dzieckiem raczej nie przejdzie chyba ze
    > to pies/dziecko odebralo telefon od konsultanta z BOKu ERY.

    Tu mamy sytuacje taka ze moj ojciec nie rozmawia z moim bratem, ktory jest
    uzytkownikiem telefonu i mial juz dosyc placenia za niego rachunkow, wiec
    poszedl do firmowego salonu i zlozyl wniosek o rezygnacje z uslugi na co
    dostale papier.
    W jaki inny sposob mial sie pozbyc ciaglego placenia oplat za telefon jak
    nie poprzez rozwiazanie umowy ??
    Jesli era nie wylacza telefonu w uzgodnionym terminie, czekajac bo byc moze
    ktos zadzwoni i automatycznie uniewazania rozwiazanie umowy.
    W ten sposob moj ojciec moglby placic za mojego brata do konca zycia :)

    Mikolaj Szkudlarz
    GG 858930

  • 9. Data: 2004-04-23 10:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    >+ pierwszym telefonem jaki bym wykonała byłby telefon na BOK operatora.

    Niewątpliwie słusznie :)

    >+ Tu zaś
    >+ mamy sytuację gdy ktoś sobie radośnie wydzwanial z telefonu licząc zapewne
    >+ na bonus od ERY.

    Ale IMHO w tym momencie sytuacja wygląda tak, jakby ktoś "sobie
    radośnie dzwonił" ze znalezionego telefonu. Trzeba mu udowodnić
    (IMO) że to *on* dzwonił ! Dopóki obowiązuje umowa posiadacz telefonu
    odpowiada za "wydzwonione" bo się zobowiązał. Po zakończeniu umowy
    to chyba raczej z bezpodstawnego wzbogacenia, czyż nie ?

    >+ ERA skontaktowała się z klientem w sprawie zmiany planu
    >+ taryfowego - to również była okazja do podniesnia kwestii "ale przeciez
    >+ złozyłem rezygnację z panstwa uslug"

    To prawda. IMHO najmocniejszy punkt w rozważaniach przemawiający
    przeciw posiadaczowi.

> [...]
    >+ nie klopotałam sie 'zapewnieniem bezpieczenstwa karcie SIM". po prostu je

    Załóżmy że ktoś znalazł i dzwonił: kto płaci ?

> [...]
    >+ takim a takim to ja domagałabym sie anulowania abonamentu za okres po
    >+ "wyłączeniu" trudnosc widzę jednak w domaganiu się anulowania opłat za

    :)
    Niewątpliwie jeśli istnieją czynniki wskazujące iż dzwoniła ta sama
    osoba co w trakcie umowy (np. na te same numery) to coś w twoim
    tekście jest :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-04-23 10:15:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:c6amq7$nim$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > poszedl do firmowego salonu i zlozyl wniosek o rezygnacje z uslugi na co
    > dostale papier.

    No i ok. Ma potwierdzenie rozwiazania umowy to ok

    > Jesli era nie wylacza telefonu w uzgodnionym terminie, czekajac bo byc
    moze
    > ktos zadzwoni i automatycznie uniewazania rozwiazanie umowy.

    hmm, a jestes 1005 pewien ze brat jako uzytkownik telefonu nie wyrazil woli
    korzystania nadal z uslug ERY? Na BOKu IDEI wystarczyła ustna dyspozycja gdy
    po złozeniu pisemnej rezygnacji postanowilam mieć jeszcze telefon przez
    jeden miesiąc aby umozliwic wszystkim kontrahentom kontakt ze soba. Byc moze
    zadzialalo to w ten sposob ze BOK zadzwonil do brata z pytaniem czemu
    rezygnuje z ich uslug - brat powiedzial ze nie chce jakies tam taryfy i
    wyrazil wole korzystania z telefonu - jakoś bowiem cięzko mi uwierzyć ze ERA
    sama z siebie nie rozwiazala umowy z klientem, mimo ze wczesniej przyjęla
    taka dyspozycje. Rozmowa z bratem wskazana.

    Jesli zas po prostu się myle, za co przepraszam, to pofatygowałabym się z
    owym potwierdzeniem rozwiazania umowy do salonu ERY i wyjasniła sprawę.

    > W ten sposob moj ojciec moglby placic za mojego brata do konca zycia :)

    Wiem coś o tym, bo sama płacę rachunki za mego brata:-))

    HaNkA