  • 21. Data: 2007-03-25 16:02:57
    Temat: Re: Oprogramowanie bez klucza - legalne?
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Radzio" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:46061d97$0$13201$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Oczywiście że nie!!!
    >
    > Nośnik to nie licencja, wiele firm wręcz rozdaje oryginalne nośniki z
    > oryginalnym oprogramowaniem na prawo i lewo z których możesz spokojnie
    > sobie instalować oprogramowanie i korzystać, ale aby robić to legalnie
    > musisz kupić licencję.

    Dobra, ale wiele to jednak nie wszystkie. A co w przypadku, gdy mamy do
    czynienia z firmą, która nie rozdaje oryginalnych nośników na prawo i lewo
    ?? Posiadanie takiego nośnika jest chyba wtedy wystarczającym dowodem
    legalności.

    Przemek

  • 22. Data: 2007-03-25 17:54:08
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > ?? Posiadanie takiego nośnika jest chyba wtedy wystarczającym dowodem
    > legalności.

    To jak u mnie w domu zawisnie oryginalny Matejko to znaczy
    ze mam go legalnie? Bo cos mi tu w tej logice szwankuje.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 23. Data: 2007-03-25 19:27:16
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > To jak u mnie w domu zawisnie oryginalny Matejko to znaczy
    > ze mam go legalnie? Bo cos mi tu w tej logice szwankuje.

    Jeżeli go kupiłeś od poprzedniego legalnego właściciela, to tak. I co
    ciekawe nie potrzebujesz dodatkowej licencji na oglądanie go i pokazywanie
    innym!

    Pozdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2007-03-25 19:30:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

    > Jeżeli go kupiłeś od poprzedniego legalnego właściciela, to tak.

    Jezeli kupiles od wlasciciela to faktycznie tak ;) Gorzej jednak, jesli
    tylko od kogos kto na zasadach ustalonych przez wlasciciela tego uzywal
    a w umowie tego uzywania zawarty byl zapis ze uzytkownik praw do
    uzywania przekazywac nie moze bo wtedy juz nie.

    j.

  • 25. Data: 2007-03-25 20:13:58
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > a w umowie tego uzywania zawarty byl zapis ze uzytkownik praw do
    > uzywania przekazywac nie moze bo wtedy juz nie.

    Jeżeli kupuje obraz Matejki od właściciela, to oczywiście może sobie stawiac
    warunki jakie chce, ale po zakupie mogę je miec w głębokim poważaniu, bo ja
    teraz jestem jego właścicielem. To samo z licencją producent może sobie
    pisac co mu ślina na język przyniesie, ale nie znaczy to że mnie te
    wszystkie zapisy obowiązują.

    Pozdrawiam Przemek

  • 26. Data: 2007-03-25 20:22:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
> [...]
    > a w umowie tego uzywania zawarty byl zapis ze uzytkownik praw do
    > uzywania przekazywac nie moze bo wtedy juz nie.

    Przestań opowiadać głupoty.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 27. Data: 2007-03-25 21:06:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-03-2007 o 18:00:19 Przemek Lipski <d...@e...WYTNIJ.pl>
    napisał(a):

    > A ja my?l?, ?e wy??cznie od tego czy uzyskali?my je w legalny sposób.

    Ja z kolei mysle, ze uzyskanie, posiadanie i uzytkowanie to trzy rozne
    sprawy, ktorych nie mozna mieszac ... chociazby ze wzgledu na rozne
    paragrafy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 28. Data: 2007-03-25 21:10:14
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Ja z kolei mysle, ze uzyskanie, posiadanie i uzytkowanie to trzy rozne
    > sprawy, ktorych nie mozna mieszac ... chociazby ze wzgledu na rozne
    > paragrafy.

    jezeli legalnie uzyskalem, to posiadanie i uzytkowanie sila rzeczy musi byc
    legalne.

    Przemek

  • 29. Data: 2007-03-25 23:34:09
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-03-2007 o 23:10:14 Przemek Lipski <d...@e...WYTNIJ.pl>
    napisał(a):

    > jezeli legalnie uzyskalem, to posiadanie i uzytkowanie sila rzeczy musi
    > byc legalne.

    Jaskos nie do konca jestem przekonany. Nie wiem czy ten paragraf jeszcze
    zyje ale np. licencja po 5 latach wygasa. Inny przyklad: Windowsa student
    (nie kazdy ale spora czesc) moze pobrac za darmo z MSDNAA. Czemu nie uzyc
    go w firmie? To jeszcze go wgrajmy na 50 komputerow w tej firmie. Legalnie
    uzyskany? Tak. A posiadanie i uzytkowanie? Ale to tylko takie moje
    przypuszczenia. W koncu 'uzyskanie' scigaja z karnego, 'posiadanie' z
    autorskiego a 'uzytkowanie' (chyba) z cywilnego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 30. Data: 2007-03-26 05:28:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > teraz jestem jego właścicielem. To samo z licencją producent może sobie
    > pisac co mu ślina na język przyniesie, ale nie znaczy to że mnie te

    Nie obowiazuja tylko, ktore sa sprzeczne z lokalnym prawem. Wskaz wiec
    te sprzecznosci precyzyjnie a nie wyjezdzaj tu a analogia do zakupu
    obrazu Matejki bo mijasz sie z rzeczywistoscia o kilkaset lat ;)

    j.