  • 41. Data: 2007-03-29 05:35:10
    Temat: Re: Oprogramowanie bez klucza - legalne?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby pytać producenta programu o zgodę
    > nawet na zakup programu w sklepie.

    Ja tego tak nie zrozumialem. Mozesz przyblizyc swoj tok myslenia, ktory
    doprowadzil Ciebie do takiego wniosku?

    j.

  • 42. Data: 2007-03-29 09:47:48
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    scream wrote:

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby pytać producenta programu o zgodę
    > nawet na zakup programu w sklepie.

    No bo należy, jeżeli nie chcesz się narazić na zarzut z 278.
    Jak producent np. zerwie umowę z dystrybutorem, to w myśl KK każda
    uzyskana od tego dystrybutora kopia będzie uzyskana od osoby
    nieuprawnionej - czyli nielegalna. Inna sprawa, że kupujący nie poniesie
    wtedy odpowiedzialności, bo nie działał w złej wierze. Nie zmienia to
    jednak faktu, że każda umowa która wskazuje osoby uprawnione do
    sprzedaży/cesji praw warunkuje odpowiedzialność karną.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2007-03-29 11:15:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 29 Mar 2007 07:35:10 +0200, januszek napisał(a):

    > Ja tego tak nie zrozumialem. Mozesz przyblizyc swoj tok myslenia, ktory
    > doprowadzil Ciebie do takiego wniosku?

    Skoro producent jest "osobą uprawnioną", to w jaki sposób Twoim zdaniem
    wyraża on zgodę na sprzedaż programu konkretnie np. Tobie? Bo jeśli nie
    konkretyzuje kto może kupić jego program a kto nie, to znaczy że
    odsprzedawać ten program też można.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl