  • 31. Data: 2004-03-16 12:07:52
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    news:c36mnt$m2k$1@news.onet.pl...

    > Nie piszę dokładnie o tym samym - o tym, że nawet jak umowa jest
    > dobrowolna to nie wszystko w niej zawarte jest ważne albo nawet w ogóle
    > umowa jest nieważna.
    > Szczególnie dotyczy to umowy licencyjnej, która pod RYGOREM NIEWAŻNOŚCI
    > wymaga FORMY PISEMNEJ, czyli złożenia odręcznych podpisów lub też
    > podpisów spełniających wymogi podpisu elektronicznego.

    A ja zwracam ponownie uwagę, że "umowa licencyjna microsoft" nie jest umową
    licencyjna w rozumieniu polskiego prawa lecz umową o używanie programu
    komputerowego. Jak napisałem już wyżej o tym z jaką umowa many do czynienia
    decydują jej postanowienia a nie nazwa.

    Poza tym sam Pan sobie przeczy. Najpierw udowadnia Pan, że umowa microsoftu
    nie jest umową licencyjną (i ma pan rację) a potem wymaga od niej zachowania
    warunków formalnych dla umowy licencyjnej.

    I jeszcze jedno. Całą pańską argumentację można obalić zmieniając jedno
    słowo. Wystarczy, że zamiast "umowy licencyjnej Microsoft" pojawi się "umowa
    o użytkowanie programu". Wtedy cała analiza z porównaniem do warunków umowy
    licencyjnej weźmie w łeb. Bo jak już napisałem nie liczy się nazwa umowy
    lecz jej treść.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 32. Data: 2004-03-16 12:28:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    r...@g...pl news:c36qaj$8vs$1@inews.gazeta.pl

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    Czemu rozmawiasz z slepym o kolorach?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____, Hydraulik udziela porad prawnych
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) wariat z wroclawia w Usenecie!
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------" http://www.raf256.com/arnold/

  • 33. Data: 2004-03-16 12:31:21
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    y...@p...onet.pl news:c36pot$3gq$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Prosilem o jakąś podstawe prawną a nie opis ze strony.

    Przeciez to jest jego wlasna strona ;-)

    Przekret z STI (stowarzyszenie totalnych idotow) mu nie wyszedl ale ciagle prubuje
    chyba znalezc frajerow... ;)

    http://www.sti.org.pl/oem.htm

    http://www.raf256.com/arnold/

    i polecam,

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&q=Buzdygan+STI&btnG=Szukaj+z+Google

    a w szczegolnosci np.:

    http://groups.google.pl/groups?q=Buzdygan+STI&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns94317D962A3B2raf256com
    %40213.180.128.20&rnum=3
    http://groups.google.pl/groups?q=Buzdygan+STI&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=atr75u%246f0%241%40topaz.
    icpnet.pl&rnum=4
    http://groups.google.pl/groups?q=Buzdygan+STI&hl=pl&
    lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns91D3308E7C49vneb.NOSPA
    Mloozcompl%40195.117.184.19&rnum=5

    i wszystko jasne ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 34. Data: 2004-03-16 12:38:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik YaNkEs_69 napisał:
    > Prosilem o jakąś podstawe prawną a nie opis ze strony.

    Przecież podane tam masz onkretne artykuły Ustawy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 35. Data: 2004-03-16 12:50:43
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Przecież podane tam masz onkretne artykuły Ustawy.

    które, jak sam twierdzisz nie mają zastosowania do umowy z MIcrosoft.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 36. Data: 2004-03-16 12:51:17
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    > r...@g...pl news:c36qaj$8vs$1@inews.gazeta.pl

    > Czemu rozmawiasz z slepym o kolorach?

    Bo jestem niepoprawnym optymistą.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 37. Data: 2004-03-16 13:40:03
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Falkenstein" <r...@g...pl> wrote in message

    > Bo jestem niepoprawnym optymistą.

    Może wreszcie komuś się uda przekonać Buzdygana, że głupoty pieprzy. Trzymam
    kciuki.

  • 38. Data: 2004-03-16 13:50:14
    Od: "Athms" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    W trakcie dyskusji w tym wątku padła myśl, że umowa Microsoftu na np.
    Windows nie jest umową licencyjną wg prawa polskiego, ponieważ nie spełnia
    wszystkich warunków, by za taką uchodzić. Jest ona natomiast wiążąca dla
    stron ze względu na swobodę zawierania umów.
    Nasunęło mi się w związku z tym parę wątpliwości, które ktoś może pozwoli mi
    rozwiać:
    1. Jeśli to nie jest umowa w rozumieniu prawa autorskiego to na jakiej
    podstawie ja użytkuję Windowsa? Skoro legalnie użytkuje utwór na podstawie
    jakieś zwykłej umowy to po co umowa licencyjna w prawie autorskim - jeśli
    można to robić inaczej?
    Jeśli to nie jest umowa licencyjna to czy wg prawa autorskiego nie użytkuje
    utworu nielegalnie?
    2.Biorąc pod uwagę brzmienie i postanowienia umowy Microsoftu widać, że MIAŁA
    to być umowa licencyjna (mowa o udzielaniu licencji, pola eksploatacji itd.).
    Według intencji Microsoftu to umowa licencyjna. Co z nią począć skoro nie
    spełnia wymogów prawa dotyczących umów licencyjnych (np. pisemność).
    3.Skoro nie jest to umowa licencyjna to czy można dochodzić praw za jej
    złamanie na gruncie prawa autorskiego? Wtedy to chyba naruszenia postanowień
    zwykłej umowy - takiego np. jak o internet z TPSA. Dlaczego więc np.
    wykorzystywana jest do ścigania piratów policja? TPSA nie wysyła policji, żeby
    sprawdzać, czy nie udostępnieniam internetu poza lokal. (vide partole policji
    + BSA).

    Dzięki za wytłumaczenie
    Athmos

  • 39. Data: 2004-03-16 13:51:32
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> napisał:
    > A ja zwracam ponownie uwagę, że "umowa licencyjna microsoft" nie jest umową
    > licencyjna w rozumieniu polskiego prawa lecz umową o używanie programu
    > komputerowego.

    Tak tylko z ciekawości zapytam... Czy według Ciebie "umowa o używanie
    programu" i "umowa o korzystanie z programu" to to samo?
    Bo jeśli tak, to chciałbym zwrócić uwagę, że Ustawa o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych w Art. 41. pkt 2. zawiera słowa:
    "umowa o korzystanie z utworu, zwana dalej 'licencją'".

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 40. Data: 2004-03-16 14:10:10
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > wymaga FORMY PISEMNEJ, czyli złożenia odręcznych podpisów lub też
    > podpisów spełniających wymogi podpisu elektronicznego.

    Hmmmm... Gdzie to jest napisane? Bo w Ustawie, na którą patrzę, wymóg
    formy pisemnej dotyczy tylko przekazania autorskich praw majątkowych
    oraz umowy licencji _wyłącznej_. W przypadku licencji niewyłącznej
    jakoś nie mogę znaleźć tego wymogu. Wskażesz konkretny przepis?

    Pozdrawiam,
    Gerard