  • 21. Data: 2004-07-23 12:58:00
    Temat: Re: OpenOffice - firmy i instytucje
    Od: m...@p...onet.pl

    Z tego co piszą to użytkownik wybiera sobie rodzaj licencji z której chce
    korzystać, ale ja nie jestem prawnikiem więc nie wiem napewno

    Cytat ze strony UX http://www.ux.pl/openoffice/?page=licencja

    "Zasady licencjonowania

    Pakiet OpenOffice jest dystrybuowany przez firmę Ux Systems na zasadzie
    podwójnej licencji: GNU General Public License (GPL) wraz z GNU Lesser General
    Public License (LGPL), lub Umowy Licencyjnej Użytkownika oprogramowania
    biurowego OpenOffice licencjonowanego przez firmę Ux Systems. Licencje te
    wzajemnie się uzupełniają: z jednej strony użycie GPL/LGPL daje licencjobiorcy
    możliwość dostępu do kodu źródłowego oraz nieodpłatnego wykorzystania
    oprogramowania, z drugiej zaś, przyjęcie Umowy Licencyjnej Ux Systems pozwala na
    uniknięcie restrykcji, niewygód i niejednoznaczności prawnych będących
    konsekwencją zastosowania GPL/LGPL, zwłaszcza na polu szeroko rozumianego
    biznesu. Wybór rodzaju zastosowanej licencji zależy od wymagań, możliwości i
    preferencji Użytkownika.
    " koniec cytatu

  • 22. Data: 2004-07-23 15:01:33
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > biznesu. Wybór rodzaju zastosowanej licencji zależy od wymagań, możliwości

    z darmowej oczywiscie.

    Ci co prawda tez szukaja "jelenia" ale sa ok, udostepniaja tez za darmo,
    ale www.openoffice.com.pl to juz totalne chamstwo.

    P.

  • 23. Data: 2004-07-23 18:51:04
    Od: Marek Wilczewski <m...@o...pl>

    > z darmowej oczywiscie.
    >
    > Ci co prawda tez szukaja "jelenia" ale sa ok, udostepniaja tez za darmo,
    > ale www.openoffice.com.pl to juz totalne chamstwo.
    dlaczego chamstwo - licencja GPL jak najbardziej zezwala na sprzedaż,
    chociaz kto to kupi jeśli gdzie indziej jest za darmo :)
    zreszta dorzucaja pudełko i ksiazke.
    a przeciez nic nie stoi na przeszkodzie zebys sam pakował i sprzedawał
    taniej ;)

  • 24. Data: 2004-07-24 08:05:07
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > zreszta dorzucaja pudełko i ksiazke.
    > a przeciez nic nie stoi na przeszkodzie zebys sam pakował i sprzedawał

    mowisz,....

    1.w mailu na ktory mi odpowiedzieli uzywali sformulwoania "nasze
    oprogramowanie"
    2. wersja EDU to wprowazdanie czklowieka w blad, poniewaz zmieniajaw tym
    momencie licencje a nie maja takiegop prawa.
    3. bylem wiele razy na stronie openoffice.com.pl i nigdy nie dotarlem do
    wiadomosci z mozna nabyc pakiet bezplatnie,
    dopiero ktos na grupie (pewnie osoba majaca cos wspolnego z ta pseudo
    firemka) podal dokladny link, gdzie
    byla informacja,

    4. widziales ceny? Porownywalne do micrsoft office. Wysram sie na "prezesa"
    jak go zobacze :)

    to tyle :)

    Pozdrawiam
    P.

  • 25. Data: 2004-07-24 15:40:01
    Od: Daniel Kukuła <k...@S...SIOkeplera.zabrze.net.pl>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

    > mowisz,....
    >
    > 1.w mailu na ktory mi odpowiedzieli uzywali sformulwoania "nasze
    > oprogramowanie"
    maila nie widzialem :)
    > 2. wersja EDU to wprowazdanie czklowieka w blad, poniewaz zmieniajaw tym
    > momencie licencje a nie maja takiegop prawa.
    to prawda- licencji nie moga zmienic-musieliby miec zgode kazdego który
    dodał przynajmniej kawalek kodu (były takie jaja z mozillą), ale wersja edu
    jak najbardziej - GPL pozwala modyfikować program dowoli czyli mozesz takze
    zrobic wersje z 10 banerami dzialającą przez 5 minut i proszącą o numer
    buta dziadka
    > 3. bylem wiele razy na stronie openoffice.com.pl i nigdy nie dotarlem do
    > wiadomosci z mozna nabyc pakiet bezplatnie,
    nie muszą ci go dawać bazpłatni - muszą ci udostępnić kod źródłowy i z tego
    co mi wiadomo mogą za niego też chcieć kasiore (maksymalnie tyle ile
    zaplacileś za program-nie jestem na 100% pewny)
    > dopiero ktos na grupie (pewnie osoba majaca cos wspolnego z ta pseudo
    > firemka) podal dokladny link, gdzie
    > byla informacja,

    > 4. widziales ceny? Porownywalne do micrsoft office.
    to jest ekonomia w wydaniu polskim :) gdyby chcieli 50 zł to pewnie wiecej
    by tego sprzedali, w koncu ZU moze miec problemy a tak ma dodatkowo
    ksiazeczke (ciekawi mnie czy wogole cos sprzedali;)
    > Wysram sie na
    > "prezesa" jak go zobacze :)
    > to tyle :)
    z mojej strony również - niechce flejma wkońcu zaczynać ;)
    > Pozdrawiam
    > P.
    również pozdrawiam

  • 26. Data: 2004-07-24 16:56:27
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Przemyslaw Rokicki <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> wrote:

    > 3. bylem wiele razy na stronie openoffice.com.pl i nigdy nie
    > dotarlem do wiadomosci z mozna nabyc pakiet bezplatnie

    Klikając na drugi od góry link w Google po wpisaniu "openoffice" mamy
    bezpośredni link do downloadu bezpłatnego. Oni nie mają obowiązku o
    tym informować.

    > 4. widziales ceny? Porownywalne do micrsoft office. Wysram sie na
    > "prezesa" jak go zobacze :)

    Nie rozumiem Twojego oburzenia.
    Zassij sobie z neta i po problemie. Jak ktoś chce mieć książeczkę i
    pudełko to niech płaci. Nie widzę nic zdrożnego w oferowaniu
    oprogramowania GPL za najwyższą cenę jaką się da, a samo FSF to wręcz
    zaleca:

    http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html

    "Faktycznie jednak zachęcamy tych, którzy rozprowadzają wolne
    oprogramowanie, by pobierali za to takie opłaty, jakie chcą lub mogą.
    Jeśli wydaje się wam to zaskakujące, proszę, przeczytajcie artykuł do
    końca."

    Oraz z tej samej strony:

    http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html#TOCHig
    hOrLowFeesAndGPL

    "Z wyjątkiem jednej specjalnej sytuacji, w Powszechnej Licencji
    Publicznej GNU (GNU GPL) nie stawia się wymogów co do wysokości opłat
    za dystrybucję kopii wolnego oprogramowania. Możecie nie brać nic,
    brać złotówkę, dolara czy miliard dolarów. To zależy i od was i od
    rynku, więc nie uskarżajcie się jeśli nikt nie chce płacić miliarda
    dolarów za kopię."

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 27. Data: 2004-07-24 17:37:27
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Klikając na drugi od góry link w Google po wpisaniu "openoffice" mamy
    > bezpośredni link do downloadu bezpłatnego. Oni nie mają obowiązku o
    > tym informować.

    wiem, ale to jest odpowiedz na to czemu mam ich za chamow.

    > Nie rozumiem Twojego oburzenia.
    > Zassij sobie z neta i po problemie.

    ja to dawno zassalem, nie lubie po porstu jak ktos mnie celowo wprowadza w
    blad.
    Nie lubie typowego chamstwa (nie uwazam za chamswtwo odzywke itp. ale
    zagrania tego typu)

    Jak ktoś chce mieć książeczkę i
    > pudełko to niech płaci.

    heh, www.openoffice.pl za 100 zl, bez stanowisk Edu itp, czemi nie?
    Moze sam kupie kiedys, jak nie bede miec na co $ wydawac :)

> [...]
    > brać złotówkę, dolara czy miliard dolarów. To zależy i od was i od
    > rynku, więc nie uskarżajcie się jeśli nikt nie chce płacić miliarda

    czyzby Pan Prezes? :)

    ja znam te licencje i wiem ze mozna sprzedawac i nie ma obowiazku dawac
    bezplatnie, ale nie
    mozna ukrywac, ze jest dostepny za darmo itp, nie wolno tez pod zadnym
    pozorem bez zgody
    autorow zmeniac licencji, a EDU, X stanowiska, to zdaje sie juz jest zmiana
    licencji.

    P.

  • 28. Data: 2004-07-25 08:08:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > maila nie widzialem :)

    jak znajde to Ci podesle :)

> [...]
    takze
    > zrobic wersje z 10 banerami dzialającą przez 5 minut i proszącą o numer

    ale nie moga ograniczac licencji (EDU), czy 1 stanowsiko itp.

> [...]
    > co mi wiadomo mogą za niego też chcieć kasiore (maksymalnie tyle ile
    > zaplacileś za program-nie jestem na 100% pewny)

    ale ukrywaja te wiadomosc. Dlatego chamy :)
    Sam sie jakis czas temu zlapalem (nie kupilem) .
    Myslalem ze juz przestalo byc bezplatne.

    "maksymalnie tyle ile
    > zaplacileś za program-nie jestem na 100% pewny"
    nie qmam tego

    > to jest ekonomia w wydaniu polskim :) gdyby chcieli 50 zł to pewnie wiecej
    > by tego sprzedali, w koncu ZU moze miec problemy a tak ma dodatkowo
    > ksiazeczke (ciekawi mnie czy wogole cos sprzedali;)

    mysle ze znalezli jelenia. Wysylaja swoich pionkow ktorzy glosza na usenecie
    ze
    aby oporgramowanie Open Source ktore znajduje sie w firmie bylo leglane
    musi posiadac fakture itp pierdoly. Kiedys jakis gosc z grupy o aurox linux
    opowidal jak go w konia US zrobil. Nie dali mu kary i pozwolili zakupic
    wlasnie w tej firmie na fakture (wstecz).

    :)

    P.