    From: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OpenOffice - firmy i instytucje
    Date: Sat, 24 Jul 2004 19:37:27 +0200

    > Klikając na drugi od góry link w Google po wpisaniu "openoffice" mamy
    > bezpośredni link do downloadu bezpłatnego. Oni nie mają obowiązku o
    > tym informować.

    wiem, ale to jest odpowiedz na to czemu mam ich za chamow.

    > Nie rozumiem Twojego oburzenia.
    > Zassij sobie z neta i po problemie.

    ja to dawno zassalem, nie lubie po porstu jak ktos mnie celowo wprowadza w
    blad.
    Nie lubie typowego chamstwa (nie uwazam za chamswtwo odzywke itp. ale
    zagrania tego typu)

    Jak ktoś chce mieć książeczkę i
    > pudełko to niech płaci.

    heh, www.openoffice.pl za 100 zl, bez stanowisk Edu itp, czemi nie?
    Moze sam kupie kiedys, jak nie bede miec na co $ wydawac :)

    > Oraz z tej samej strony:
    >
    > http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html#TOCHig
    hOrLowFeesAndGPL

    > "Z wyjątkiem jednej specjalnej sytuacji, w Powszechnej Licencji
    > Publicznej GNU (GNU GPL) nie stawia się wymogów co do wysokości opłat
    > za dystrybucję kopii wolnego oprogramowania. Możecie nie brać nic,
    > brać złotówkę, dolara czy miliard dolarów. To zależy i od was i od
    > rynku, więc nie uskarżajcie się jeśli nikt nie chce płacić miliarda
    > dolarów za kopię."

    czyzby Pan Prezes? :)

    ja znam te licencje i wiem ze mozna sprzedawac i nie ma obowiazku dawac
    bezplatnie, ale nie
    mozna ukrywac, ze jest dostepny za darmo itp, nie wolno tez pod zadnym
    pozorem bez zgody
    autorow zmeniac licencji, a EDU, X stanowiska, to zdaje sie juz jest zmiana
    licencji.

    P.