  • 1. Data: 2003-12-15 13:40:28
    Temat: OpenOffice - firmy i instytucje
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Witam,

    Właśnie jestem po rozmowie z pewną osobą, która dzwoniąc do
    dystrybutora, a właściwie hurtowni sprzętu komputerowego i
    oprogramowania gdzie uzyskała informację następującą:

    OpenOffice jest darmowy tylko dla osób prywatnych a instytucje i firmy
    są zobowiązane do zakupu licencji w jednej z firm sprzedających
    pudełkowe wersje OpenOffice.

    Osobiście po raz pierwszy słyszę aby ktokolwiek musiał kupować
    OpenOffice'a aby użytkować legalnie. Nie wiem być może się mylę... a
    jeśli się mylę Urząd Gminy w którym pracuję bedzie musiał zakupić ok. 20
    kopii OpenOffice'a bo obecnie używamy go jako legalnego darmowego
    pakietu, ściągniętego z sieci.

    Prosiłbym o odpowiedź na pytanie: jak to jest z licencją na OpenOffice?

    Pozdrawiam
    Grzesiek G.

  • 2. Data: 2003-12-15 13:48:36
    Temat: Re: OpenOffice - firmy i instytucje
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > OpenOffice jest darmowy tylko dla osób prywatnych a instytucje i firmy
    > są zobowiązane do zakupu licencji w jednej z firm sprzedających
    > pudełkowe wersje OpenOffice.

    a gdzie niby to pisze w licencji OO?? bo jakos znalezc nie moge ;D

  • 3. Data: 2003-12-15 13:52:52
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Użytkownik Dan napisał:

    > a gdzie niby to pisze w licencji OO?? bo jakos znalezc nie moge ;D

    no właśnie też mi się tak wydaje :) ale wolę się upewnić że pewna firma
    próbuje kogoś naciągnąć

    Pozdrawiam
    GG

  • 4. Data: 2003-12-15 14:17:30
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brkdmq$7kr$1@nemesis.news.tpi.pl>, Grzegorz Górnisiewicz wrote:
> [...]
    > pudełkowe wersje OpenOffice.
    > Prosiłbym o odpowiedź na pytanie: jak to jest z licencją na OpenOffice?

    Z nieustającego cyklu: W jakich zaskakujących miejscach szukać odpowiedzi
    na trapiące pytania:

    http://www.openoffice.org/FAQs/faq-licensing.html#10

    10. Are OpenOffice.org binaries legal for commercial use?
    Yes, you may use OpenOffice.org binaries (the usable application)
    for commercial use. Please go to our download page to find the latest
    releases.

    Pomijając pewną dwuznaczność sformułowań, doświadczenie wskazuje, że
    wersje pudełkowe zdobywa się nad wyraz rzadko na "download page".

    Kod źródłowy zaś jest rozprowadzany na licencji GNU która tez nic nie ma
    przeciwko zastosowaniom komercyjnym.

    A twierdzenia dystrybutora podpadają pod próbę wyłudzenia.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-12-15 15:13:29
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <cgi.to konto nie działa@NO.SPAM.interia.pl>

    Grzegorz Górnisiewicz g...@j...ug.gov.pl napisał co
    następuje:

    > no właśnie też mi się tak wydaje :) ale wolę się upewnić że pewna
    > firma próbuje kogoś naciągnąć

    Na 99% pomyłka dotyczy nieznajomości różnicy miedzy
    StarOffice a OpenOffice ;))))

    --
    Wojciech K
    http://190.pl/ Portal o sieciach: www.190.pl/portal/

  • 6. Data: 2003-12-15 15:18:29
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <cgi.to konto nie działa@NO.SPAM.interia.pl>

    Marcin Debowski a...@n...net napisał co następuje:

> [...]
    > ma przeciwko zastosowaniom komercyjnym.
    >
    > A twierdzenia dystrybutora podpadają pod próbę wyłudzenia.

    Niekoniecznie sądzę że poprostu gość zaoferował im wersję pudełkową
    OpenOffica
    za którą trzeba zaplacić lub jak juz wczęsniej napisałem pomylił OpenOffice
    ze StarOffice .
    Dla firmy taka wersja ( pudełkowa ) ma wiele zalet np wsparcie ze strony
    dystrybutora
    lub podkładkę na wypadek kontroli skarbowej ( pokazujesz nosnik i fakturę =
    św spokój )

  • 7. Data: 2003-12-15 22:55:27
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brkjbl$rqd$2@nemesis.news.tpi.pl>, Wojciech K ( NO SPAM ) wrote:
    > Niekoniecznie sądzę że poprostu gość zaoferował im wersję pudełkową
    > OpenOffica
    > za którą trzeba zaplacić lub jak juz wczęsniej napisałem pomylił OpenOffice
    > ze StarOffice .

    Czytałeś pierwszy post? :)

    "OpenOffice jest darmowy tylko dla osób prywatnych a instytucje i firmy
    są zobowiązane do zakupu licencji w jednej z firm sprzedających
    pudełkowe wersje OpenOffice."

    Tobie to brzmi ja oferta bądź pomyłka ze SO?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-12-15 23:38:12
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <cgi.to konto nie działa@NO.SPAM.interia.pl>

> [...]
    > są zobowiązane do zakupu licencji w jednej z firm sprzedających
    > pudełkowe wersje OpenOffice."
    >
    > Tobie to brzmi ja oferta bądź pomyłka ze SO?

    Dokładnie ! nakreslę Ci na czym polega problem
    facet w sklepie ( sprzedawca ) usłyszał że jest program zastepujący office
    MS dla firm jest płatny natomiast nazwy nie zapamietał lub olał co się
    zdarza.
    Potem przychodzi klient i mówi że potrzebuje OpenOffice sprzedawca zaczyna
    kojarzyć ... eureka ! już mam
    ale mam dla pana przykrą wiadomość jest płatny !
    Rozumiesz ? czy mam dalej stukać w klawisze ? :)))))

    Widziałem już takie kwiatki na własne oczy !

  • 9. Data: 2003-12-16 00:11:10
    Od: Dan <d...@p...pl>

> [...]
    > ale mam dla pana przykrą wiadomość jest płatny !
    > Rozumiesz ? czy mam dalej stukać w klawisze ? :)))))
    >
    > Widziałem już takie kwiatki na własne oczy !

    Jasne - tylko klient pyta o OpenOffice a nie o to co sie akurat sprzedawcy
    "kojarzy", przez co wprowadza klienta w blad.

  • 10. Data: 2003-12-16 01:29:50
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel Dan <d...@p...pl> ihn
    news:brliiq$d7j$1@absinth.dialog.net.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Jasne - tylko klient pyta o OpenOffice a nie o to co sie akurat
    > sprzedawcy "kojarzy", przez co wprowadza klienta w blad.

    Jest coś takiego, co się zwie OpenOffice PL i jest płatne. Być
    może chodzi o lokalizację produktu, która kosztuje.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)