  • 11. Data: 2003-12-16 06:36:50
    Temat: Re: OpenOffice - firmy i instytucje
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Jest coś takiego, co się zwie OpenOffice PL i jest płatne. Być
    > może chodzi o lokalizację produktu, która kosztuje.

    :-)
    Programowi raz opublikowanemu na licencji GNU GPL
    nie można już zmienić licencji.
    Wszystkie zmiany i uaktualnienia tego programu
    (polska lokalizacja, poprawki, nowe moduły)
    też muszą być na licencji GNU GPL.
    Gdyby jakikolwiek z modułów nie był prawnie "wolny"
    to cała aplikacja musiała by zostać wycofana,
    albo ten moduł musiał by zostać zastapiony wersją
    nie objętą ogranicaniami licencyjnymi.

    Jest jednak też inna możliwość
    OpenOffice uwolniony przez firme SUN nie jest na licencji GNU GPL
    tylko na jej mniej restrykcyjnej wersji GNU LGPL
    (moduły na licencji LGPL można dynamicznie dołanczać do innych programów
    i wynik takiego połączenie nie musi wcale być na licencji GNU GPL ani LGPL)
    Tak właśnie postępuje SUN, pobierająć z OpenOffica
    wszystkie poprawki i auktualnienia wykonane nieodpłatnie
    przez untuzjastów wolnego oprogramowania
    i włączając je do swojego komercyjnego StarOffice.
    Po samo może robić firma OpenOffice Polska Sp. z o.o.
    "producent" OpenOfficePL
    Mogli oni stworzyć oni nowy produkt, OpenOfficePL,
    do którego dołączyli moduły z pierwotnego OpenOffice.
    Taki produkt nie jest już aplikacją GPL
    i nie może być rozpowszechniany na zasadach GPL
    --
    _______
    RobertW

  • 12. Data: 2003-12-16 07:23:42
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > Jest coś takiego, co się zwie OpenOffice PL i jest płatne. Być
    > może chodzi o lokalizację produktu, która kosztuje.

    Tylko, ze w takiej sytuacji OpenOfficePL jest platny dla uzytku domowego
    i komercyjnego - a nie tylko dla komercyjnego, tak jak zaproponowal
    sprzedawca.

  • 13. Data: 2003-12-16 13:31:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wojciech K ( NO SPAM ) wrote:

    [...]

    > Niekoniecznie sądzę że poprostu gość zaoferował im wersję pudełkową
    > OpenOffica
    > za którą trzeba zaplacić lub jak juz wczęsniej napisałem pomylił
    > OpenOffice ze StarOffice .
    > Dla firmy taka wersja ( pudełkowa ) ma wiele zalet np wsparcie ze strony
    > dystrybutora
    > lub podkładkę na wypadek kontroli skarbowej ( pokazujesz nosnik i fakturę
    > =
    > św spokój )

    Alez pan sie ludzi....

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-12-17 15:45:45
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel Dan <d...@p...pl> ihn
    news:brmbum$qs5$1@nemesis.news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Tylko, ze w takiej sytuacji OpenOfficePL jest platny dla uzytku
    > domowego i komercyjnego - a nie tylko dla komercyjnego, tak jak
    > zaproponowal sprzedawca.

    Faktycznie. Wobec tego już nic nie rozumiem...

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 15. Data: 2003-12-17 15:52:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Grzegorz Górnisiewicz rzecze:
    [..]
    > Prosiłbym o odpowiedź na pytanie: jak to jest z licencją na OpenOffice?

    Każdy może ją i rozdawać za darmo jak również i sprzedawać, ale Ciebie
    nic nie obliguje do zapłaty i masz go w pełni legalnie.
    Oczywiście jak chcesz komuś za to zapłacić to pewnie nikt się nie obrazi :)
    Ale nie musisz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 16. Data: 2003-12-17 15:55:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Winkler rzecze:
    [..]
    > Taki produkt nie jest już aplikacją GPL
    > i nie może być rozpowszechniany na zasadach GPL

    Hmm... nie byłbym tego taki pewny. Wydaje mi się, że istnieje OBOWIĄZEK
    publikowania wszelkich kodów źródłowych bazujących na pierwotnym kodzie
    i MUSI to być darmowe.
    Oczywiście producent MOŻE pobierać za swoją skompilowaną wersję opłatę,
    ale nie może

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 17. Data: 2003-12-17 15:56:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Winkler rzecze:
    [..]

> [...]

    i MUSI to być darmowe.
    Oczywiście producent MOŻE pobierać za swoją skompilowaną wersję opłatę,
    ale nie może odciąć się od darmowej dystrybucji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2003-12-17 16:07:54
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Grzegorz Górnisiewicz' wyklawiaturzył/a w niusie
    brkdmq$7kr$...@n...news.tpi.pl taką oto treść:

    | Witam,

    Witam,
    moze nie do konca w odpowiedzi na temat, ale:

    http://www.ux.pl/openoffice/

    Mozna ciagnac za darmo, lub zakupic wersje pudelkowa.

    ->piotr

  • 19. Data: 2003-12-17 16:14:30
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > nic nie obliguje do zapłaty i masz go w pełni legalnie.
    > Oczywiście jak chcesz komuś za to zapłacić to pewnie nikt się nie obrazi

    Z tego co wiem Elita.pl nie obrazila sie jeszcze na nikogo za zaplacenie za
    uzytkowanie Open Office'a
    :)

  • 20. Data: 2003-12-18 07:46:00
    Od: "RobertW" <w...@N...fm>

> [...]
    > Oczywiście producent MOŻE pobierać za swoją skompilowaną wersję opłatę,
    > ale nie może odciąć się od darmowej dystrybucji.

    Jako programista moge ci powiedzieś że publikacja wymagana jest
    w przypadku dokonanaia zmian w bibliotekach (modułach)
    jeśli jednak tworzysz nowy program w skład którego wchodzą
    moduły licencjonowane na zasadach GNU LGPL
    to nie musisz udostepniać źródeł swojego programu

    "OBOWIĄZEK publikowania wszelkich kodów źródłowych"
    dotyczy tylko samego modułu.

    Inaczej było by gdyby OpenOffice był licencjononowany na zasadach GNU GPL,
    wtedy każdy program postały na bazie któregokolwiek elementy OpenOffice
    musiał by też byc licencjonowany za zasadach GNU GPL.
    Na szczeście dla niektórych firm, kody źródłowe OpenOffice
    dostepne są na licencji GNU LGPL.

    --
    _______
    Robert Winkler