    From: "RobertW" <w...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OpenOffice - firmy i instytucje
    Date: Thu, 18 Dec 2003 08:46:00 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@217.8.174.175

    > Hmm... nie byłbym tego taki pewny. Wydaje mi się, że istnieje OBOWIĄZEK
    > publikowania wszelkich kodów źródłowych bazujących na pierwotnym kodzie
    > i MUSI to być darmowe.
    > Oczywiście producent MOŻE pobierać za swoją skompilowaną wersję opłatę,
    > ale nie może odciąć się od darmowej dystrybucji.

    Jako programista moge ci powiedzieś że publikacja wymagana jest
    w przypadku dokonanaia zmian w bibliotekach (modułach)
    jeśli jednak tworzysz nowy program w skład którego wchodzą
    moduły licencjonowane na zasadach GNU LGPL
    to nie musisz udostepniać źródeł swojego programu

    "OBOWIĄZEK publikowania wszelkich kodów źródłowych"
    dotyczy tylko samego modułu.

    Inaczej było by gdyby OpenOffice był licencjononowany na zasadach GNU GPL,
    wtedy każdy program postały na bazie któregokolwiek elementy OpenOffice
    musiał by też byc licencjonowany za zasadach GNU GPL.
    Na szczeście dla niektórych firm, kody źródłowe OpenOffice
    dostepne są na licencji GNU LGPL.

    --
    _______
    Robert Winkler