  • 1. Data: 2014-02-14 15:13:39
    Temat: Opłata za fakturę
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Czy legalne jest pobieranie 50zł za wystawienie faktury za usługi
    dostępu do internetu? Pewna firma sobie życzy taką opłatę.

  • 2. Data: 2014-02-14 15:16:44
    Temat: Re: Opłata za fakturę
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-14 15:13, Jingiel pisze:
    > Czy legalne jest pobieranie 50zł za wystawienie faktury za usługi
    > dostępu do internetu? Pewna firma sobie życzy taką opłatę.

    A jeszcze uściślając to taka opłata za fakturę papierową wysłaną listem
    poleconym. E-faktura dostępna jest bezpłatnie.

  • 3. Data: 2014-02-14 15:46:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Jeśli umówiłeś się z tą firmą w taki sposób (umowa, regulamin) to jest
    to legalne. Tak samo jak opłata za wysłanie upomnienia z tytułu zaległości.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2014-02-14 16:31:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ldla7n$7c0$1@node1.news.atman.pl...

    > Jeśli umówiłeś się z tą firmą w taki sposób (umowa, regulamin) to jest to
    > legalne. Tak samo jak opłata za wysłanie upomnienia z tytułu zaległości.

    Opłata za upomnienie, to znajduje się na liście klauzul zabronionych, o ile
    się nie mylę. Co do opłaty za wystawienie faktury, to jeszcze z taką
    konstukcją się nie spotkałem, ale moim zdaniem taka opłata jest nielegalna.
    Nielegalna, chyba, że miałby to być realny koszt dostarczenia tej faktury.

  • 5. Data: 2014-02-14 16:41:46
    Temat: Re: Op?ata za faktur
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-14 16:31, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ldla7n$7c0$1@node1.news.atman.pl...

    Nie umawiałem się tylko przez przypadek zauważyłem w internecie i mnie
    to zaskoczyło.

    No to polecam lekturę http://www.aero2.pl/Oferta-komercyjna/SpeedNet/Cenni

  • 6. Data: 2014-02-14 19:56:59
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Opłata za upomnienie, to znajduje się na liście klauzul zabronionych, o
    > ile się nie mylę.

    Raczej się mylisz. Opłata może być, pod warunkiem, że nie jest zawyżona
    i odpowiada mniej więcej rzeczywistym kosztom upomnienia.
    Kiedyś banki i inne sępy pobierały opłatę 20-30 zł za upomnienie i stąd
    się wziął protest.
    U mnie np. kablówka pobiera 4,99 zł za "Wezwanie do zapłaty związane z
    zaległościami w regulowaniu opłat za Usługę" i jest to logiczne i
    akceptowalne jak dla mnie. W końcu dlaczego z własnej kieszeni mają
    dokładać jeśli to ja się spóźniam z płaceniem. A wezwanie do zapłaty,
    jak wiadomo, jest pierwszym krokiem do ewentualnej egzekucji sądowej ;)

    Z ciekawości sprawdziłem czy nie wprowadzili opłat za fakturę i jest
    tylko "Wystawienie duplikatu ekoFaktury" - 4,99 zł.
    Natomiast jest promocja wybieranie e-faktury. Abonament za poszczególne
    usługi z wyborem tej opcji (czyli zaoszczędzają na druku i wysyłce) jest
    o kilka zł tańszy.

    --
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-02-14 20:00:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-02-14 16:31, Robert Tomasik pisze:

    > Opłata za upomnienie, to znajduje się na liście klauzul zabronionych, o

    Tylko wtedy, gdy występuje jednocześnie opłata za wysłanie upomnienia
    oraz odsetki lub inna kara finansowa

> [...]
    > konstukcją się nie spotkałem, ale moim zdaniem taka opłata jest
    > nielegalna. Nielegalna, chyba, że miałby to być realny koszt

    Dlaczego nielegalny, i co to jest "realny koszt dostarczenia faktury"?

  • 8. Data: 2014-02-14 22:06:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Maciej Bebenek wrote:

    > Tylko wtedy, gdy występuje jednocześnie opłata za wysłanie upomnienia oraz
    > odsetki lub inna kara finansowa

    > Dlaczego nielegalny,

    Dlatego, że wystawienie f-ry jest obowiązkiem administracyjnym
    sprzedawcy. Z natury rzeczy powinna więc być wliczona w cene.
    Możliwość wystawienia f-ry elektronicznej jest dla odmiany *dopuszczona*
    przepisami, z warunkiem akceptacji przez nabywcę.
    W tę stronę, nie na odwrót.
    Sprzedawca może więc "zachęcać" do postaci elektronicznej, ale
    nie może dawać opłaty za spełnienie swojego obowiązku.

    > i co to jest "realny koszt dostarczenia faktury"?

    A poczytam czym to zostanie uzasadnione.
    IMO oczywistością jest, że przepis nakazuje f-rę WYSTAWIĆ.
    Nie mylić z "dostarczeniem" :D
    (ale powinna wtedy istnieć możliwość osobistego odbioru co najmniej
    w siedzibie firmy rzecz jasna).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-02-14 22:16:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-02-14, Jingiel <x...@x...xx> wrote:

    [...]

    > No to polecam lekturę http://www.aero2.pl/Oferta-komercyjna/SpeedNet/Cenni

    No i co w takiej formie jest złego? Ewidentnie po prostu próbują zniechęcić
    do faktur papierowych. I się nie dziwię. Na opłaty za wyciąg papierowy
    z banku reagujesz takim samym zniesmaczeniem?

    A IMHO koszt 50 zł da się spokojnie uzasadnić jeśli proces przygotowania
    takich faktur, a potem ich wysyłka jest robiony manualnie i jest to zjawisko
    rzadkie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2014-02-15 00:01:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Dlatego, że wystawienie f-ry jest obowiązkiem administracyjnym
    > sprzedawcy. Z natury rzeczy powinna więc być wliczona w cene.

    OK, masz rację. Podświadomie przyjąłem "dostarczenie" zamiast
    wystawienia ;-)