  • 1. Data: 2014-02-13 17:23:23
    Temat: Firma w upadłości układowej a rozprawa w sadzie pracy o zaległe wynagrodzenie.
    Od: z <...@...pl>

    Toczy się sprawa w sądzie pracy o zaległe wynagrodzenie. Sprawa jest
    jasna tylko terminy jak to w sądach biegną. Podobno jeszcze 2 mies. mam
    czekać.
    W międzyczasie firma po ponad roku dopięła wreszcie postępowanie
    upadłościowe układowe.
    Z tego co się dowiedziałem to po upadłości zupełnej Sąd pracy umywa
    ręce. Co zrobi w tym przypadku "ładna pani ze sądu" nie umiała mi
    powiedzieć.
    Spodziewam się propozycji spłaty w 20 ratach (5 tys.) ale odsetki
    miałbym dostać tylko za rok a nie do czasu zapłaty.
    Jako że należności pracownicze nie podlegają redukcji nie zgłaszałem się
    do układu a jednak jestem (na 3 pozycji) ujęty ;-)
    Co mam teraz zrobić?
    - czekać na wyrok i egzekucję komorniczą
    - zgodzić się na jakieś mętne obietnice układowe i wycofać pozew
    już nie wieżę w żadne słowo nawet na papierze od tego "cfaniaka/czki"
    - czy może coś jeszcze innego?

    PS. Firma funkcjonuje i niby ma "potencjał" żeby przynajmniej spłacić
    tych z pierwszeństwem ;-)
    Swoją drogą redukcja _o 85%_ i wymazanie odsetek to niezły interes.
    Każdy tak może czy trzeba mieć znajomości :-)

  • 2. Data: 2014-02-13 21:55:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-13 17:23, z pisze:
    > Toczy się sprawa w sądzie pracy o zaległe wynagrodzenie. Sprawa jest
    > jasna tylko terminy jak to w sądach biegną. Podobno jeszcze 2 mies. mam
    > czekać.
    A próbowałeś z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych?
    Bierzesz kasę z FGŚP i oni potem się bujają z dłużnikiem.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-02-14 07:30:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-13 21:55, Jacek pisze:
    > A próbowałeś z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych?
    > Bierzesz kasę z FGŚP i oni potem się bujają z dłużnikiem.
    > Jacek

    To jest poje.... instytucja bo w niej obowiązuje przedawnienie.
    Zwolniono mnie z pracy 14 mies. temu a dostałbym pieniądze gdyby to było
    9 mies. temu.
    Znaczy ten kto ma większą stratę, jest bardziej poszkodowany jest przez
    nich olany.
    Rozmawiałem z nimi i sami przynawali mi rację że to cokolwiek
    nielogiczny przepis jest ale ich to wali bo siedzą sobie na ciepłej
    posadce i stemplują pieczątki.
    Pogonić to towarzystwo w cztery wiatry. :-)

    PS. Taki jeszcze pomysł: Czy nakaz zapłaty wydany przez sąd za
    wynagrodzenia można odsprzedawać jakimś KRUKOM?

    Wiem mam nauczkę na przyszłość żeby nie pozwolić na zadłużenia o
    wielkości 2 pensji ale człowiek zaufał "porządnym, wykształconym,
    oczytanym ludziom na poziomie" i chciał ratować firmę w trudnościach
    finansowych i trwał na stanowisku pracy żeby nie rujnować produkcji ;-)

  • 4. Data: 2014-02-14 10:34:39
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 07:30, z pisze:
    > To jest poje.... instytucja bo w niej obowiązuje przedawnienie.
    Jak już sąd ogłosił upadłość, to pozostaje Ci tylko cierpliwie czekać.
    Twoja wierzytelność znajdzie się kategorii 2, a więc jest spora szansa,
    że o ile syndyk za dokładnie nie pozamiata, to za 2 lata dostaniesz
    jakąs tam część, a może nawet 100%.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategorie_wierzytelno%C
    5%9Bci
    Jacek

  • 5. Data: 2014-02-14 11:48:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.02.2014 07:30, z pisze:

> [...]
    > 9 mies. temu.
    > Znaczy ten kto ma większą stratę, jest bardziej poszkodowany jest przez

    Opis sytuacji jest niejasny (przynajmniej dla mnie) więc może coś źle
    czytam, ale w/w chyba znaczy nie że ten co ma większą stratę jest przez
    nich olany, tylko ten który zwlekał dłużej.

    p. m.

  • 6. Data: 2014-02-14 15:12:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-14 11:48, m pisze:
    > Opis sytuacji jest niejasny (przynajmniej dla mnie) więc może coś źle
    > czytam, ale w/w chyba znaczy nie że ten co ma większą stratę jest przez
    > nich olany, tylko ten który zwlekał dłużej.

    Jest przepis który mówi że pieniądze po upadłości firmy fundusz wypłaca
    pracownikowi ale jest warunek że stosunek pracy nie został rozwiązany
    wcześniej niż 9 mies. przed datą tejże upadłości. :-)
    Samo postępowanie upadłościowe toczyło się chyba z rok. (mam takie
    przecieki z pierwszych kontaktów z syndykiem.

    Nie chodzi o zwlekanie pracownika tylko o formalne daty rozwiązania
    umowy o pracę i datę upadłości.
    Teraz sobie przypomniałem. Wniosek o upadłość został złożony 8 mies. po
    moim zwolnieniu.

    Jak widać ci co mają większe straty bo pensji nie dostają rok czy 2 lata
    nie mają co szukać w FGŚP. Pomoc otrzymają ci co zostali zwolnieni niedawno.

    Na rozprawę w sadzie pracy czeka się 11 mies. Lublin. :-(

  • 7. Data: 2014-02-15 15:21:52
    Od: z <...@...pl>

    Sprawa się posunęła do przodu. :-)
    Nakaz zapłaty w sądzie pracy uprawomocnił się i ma skutki prawomocnego
    wyroku. Mogę złożyć wniosek o nadanie nakazowi tytułu wykonalności :-)

    Ludzie!!! Co za debil wymyślił kolejną bezsensowną procedurę którą muszę
    spełnić i to jeszcze (o zgrozo) dowiadując się jaka jest w konkretnym
    sadzie praktyka (opłaty sraty) bo jedni sobie życzą opłaty, inni nie a
    inni jeszcze wróżą z czegoś tam. !!!

    Możecie mi łopatologicznie napisać z jakimi mam jeszcze papierami latać
    i co wysyłać? Komornik to pewnie na drugim końcu Polski bo tam się
    dłużnik przeniósł.

    PS. Dobrze kombinuję że taki wyrok z tytułem wykonalności przyda mi się
    w mojej sytuacji? Zawsze to coś więcej niż obietnica układowa chociaż
    podpisana też przez niby sąd tylko inny. :-)

  • 8. Data: 2014-03-06 15:07:35
    Temat: Czy komornik musi/może zawiesić egzekucję podczas toczącego się postępowania układowego?

    W dniu 2014-02-15 15:21, z pisze:
    > Sprawa się posunęła do przodu. :-)

    Znowu postęp. Ale...

    Jest dylemat. Jeden komornik twierdzi że musi wstrzymać egzekucję zawsze
    a drugi że skoro wierzytelność nie wchodzi w skład układu (jest to
    wierzytelność pracownicza nie podlegająca redukcjom...) a decyzja o tym
    układzie jeszcze nie zapadła (będzie dopiero zebranie wierzycieli) to
    jak najbardziej egzekucję rozpocznie.

    Który ma rację? :-)