  • 11. Data: 2022-01-01 15:52:54
    Temat: Re: Oko.press "pyta": Czy izraelski Pegasus mieści się w ramach demokratycznego państwa prawa?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak już mówimy o pisowni to generalnie ZCW konwencje w języku polskim są
    > dwie: albo stosujemy pisownie oryginalną, w tym wypadku exploiT, albo
    > wersję spolszczoną, czyli eksploit. O ile Kviat niewątpliwie postanowił
    > wykorzystać okazję, żeby się do Ciebie przypier..ić to Twój sposób
    > tłumaczenia brzmi deczko osobliwie w zestawieniu z użytym komplementem

    Idiota odnosiło się do ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o
    problemie, którzy w życiu nawet obok danej sytuacji nawet nie
    przechodzili, o przyglądaniu się jej nie wspominając, ale którzy gdzieś
    przeczytali jakiś szczególik i na siłę próbują się kreować na wielkich
    znawców tematu.

    Jakie znaczenie - w zakresie naszej dyskusji o legalności podsłuchu - ma
    pisownia nazwy fragmentu kodu wykonywalnego odpowiadającego za
    wyeksportowanie danych z urządzenia? Wszyscy - nawet komentujący7 - się
    domyślił o co chodzi.

    Natomiast oczywiście pisze się to eksploit, ale ja pisałem z palca i
    fonetycznie. Nie sprawdzałem pisowni, bo wydało mi się to mało istotne.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-01-01 17:08:49
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 13:17:13 +0100, Kviat napisał(a):

    > Co byś pomyślał o gościu, który twierdzi, że jest fachowcem od
    > matematyki, a nie wiedziałby jak się poprawnie zapisuje np. symbol całki
    > i jeszcze by się upierał, że to no dobrze ten symbol rysuje, a reszta
    > świata się myli?

    ... że czytam ostatnie wątki na pl.rec.fizyka
    Mają tam problem z dzieleniem ułamka przez ułamek.
    Kamil

  • 13. Data: 2022-01-01 23:33:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2021 o 15:05, Kviat pisze:
    > Niby zajmujesz się jakimś zabezpieczaniem danych z monitoringów i
    > próbujesz się tu kreować na jakiegoś specjalistę od cyberbezpieczeństwa,
    > a w co drugim twoim zdaniu wyłażą braki merytoryczne w tym zakresie na
    > poziomie podstawowym. I używasz słów, które gdzieś tam usłyszałeś - o
    > czym świadczy właśnie pisownia.

    Już tak zupełnie na marginesie, to eksperta próbujesz Ty ze mnie
    kreować, a i tylko po to, by ów mit chwilę silnie obalać. Czy ja gdzieś
    napisałem, ze jestem ekspertem? Po prostu wiem, jak się to robi i to
    typowo technicznie. Wiem, jak podłączyć, co kliknąć, gdzie nacisnąć i
    dostaję wynik. Co to ma wspólnego z byciem ekspertem? Ekspertami są
    ludzie, którzy opracowują te sposoby.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-01-02 02:33:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-01, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Nikt tego "x" nie spolszcza? HAŃBA! ;-)
    > Chociaż ja się parę razy naciąłem na problemy z cofnięciem spolszczenia
    > jak się szukało w języku oryginału. Standardy spolszczania się
    > zmieniają bo Jerzy Waszyngton jakoś się już twardo utrwalił a
    > Jerzy Krzak jakoś się o dziwo nie przyjął ;-)

    Bo Jerzy Krzak królował już za czasów polskiej powszechności (w sensie
    oswojenia) angielskiego, a Dżordż Łoszyngton jeszcze nie.

    W sumiesz szkoda. Wykorzystadło brzmi mi dobrze :) ale w tej chwili
    wydaje się, że żywy język akceptuje głownie istniejące już polskie
    odpowiedniki. Np. vulnerability -> podatność, a jak nie ma bliższego
    odpowiednika, to już nie. Kiedyś jakby nie było problemów z tworzeniem i
    akceptacją rzeczowników opartych o znaczeniowe składowe semantyczne (czy
    jak to tam nazwać), np. takie samochód, samolot, podomka..

    A nie, czekaj, mamy i modny ostatnio śpiulkolot, tak przecież chętnie
    używany przez młodzież :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2022-01-02 08:39:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > akceptacją rzeczowników opartych o znaczeniowe składowe semantyczne (czy
    > jak to tam nazwać), np. takie samochód, samolot, podomka..

    Dwumlask, manipulator stołokulotoczny;)

    > A nie, czekaj, mamy i modny ostatnio śpiulkolot, tak przecież chętnie
    > używany przez młodzież :)

    " Nie używane przez nikogo słowo mające oznaczać "miejsce do spania".
    Zostało ono z niewyjaśnionych powodów Młodzieżowym słowem roku.

    Przykład użycia - Nie ma przykładu jego użycia, ponieważ nikt tak nie
    mówi. "

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2022-01-02 11:34:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A mówią / piszą wszyscy exploit bo nie ma co wydziwiać.

    Oprócz niego ;)

    Przecież wyraźnie napisał, że zna to słowo tylko ze słuchu ("nie
    sprawdzałem pisowni") - jak on tam usłyszał "d" na końcu?

    Tylko nie mów mi, że ludzie, którzy znają to słowo z pisma, którzy
    zajmują się bezpieczeństwem i od których mógł to słowo usłyszeć,
    wymawiają "d"... :):)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2022-01-02 12:00:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > pisownia nazwy fragmentu kodu wykonywalnego odpowiadającego za
    > wyeksportowanie danych z urządzenia? Wszyscy - nawet komentujący7 - się

    Ma takie znaczenie, że jeżeli ktoś zna takie słowa jedynie ze słyszenia,
    to jest pewne, że bladego pojęcia nie ma o czym pisze. Albo ma takie
    pojęcie tylko "ze słyszenia" i nie próbuje tłumaczyć problemu komuś, kto
    z dużym prawdopodobieństwem wie więcej na ten temat niż on, bo
    przynajmniej raz w życiu przeczytał coś na ten temat i wie jak się to
    słowo pisze.

    > Natomiast oczywiście pisze się to eksploit, ale ja pisałem z palca i
    > fonetycznie. Nie sprawdzałem pisowni, bo wydało mi się to mało istotne.

    No weź... twierdzisz, że zajmując się zabezpieczaniem danych,
    wypowiadając się na grupie w temacie bezpieczeństwa internetowego,
    biorąc udział w dyskusjach na te tematy, nigdy w życiu nie widziałeś
    pisanego słowa exploit, które występuje w praktycznie w każdym
    komunikacie ostrzegającym o fałszywych stronach banków, wyciekach danych
    osobowych z serwerów, komunikatach o przejęciu maszyn w celach kopania
    waluty... itd., z litości nie wspominając o portalach branżowych, czy
    dokumentacji?
    Nie wierzę, że człowiek który się takimi rzeczami zajmuje musiałby
    sprawdzać pisownię... i że napisałby fonetycznie... z "d" na końcu.
    Odruchowo napisałby poprawnie, nawet się nad tym nie zastanawiając.

    I to nie jest śmieszne. Policjant zajmujący się zabezpieczaniem
    danych... Przestępcy na pewno śpią o wiele spokojniej, jeżeli
    przeczytali twoje wpisy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 18. Data: 2022-01-03 02:39:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dwumlask, manipulator stołokulotoczny;)

    Klik przyjął się dobrze bo jest dźwiękonaśladowczy, a że nie było nic
    wcześniej do zaoferowania, to trudno. W sumie nie wiem czy ten mlask, z
    istniejących, nie jest dźwiękowo najbliżej :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2022-01-03 02:49:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-02, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    > Nie wierzę, że człowiek który się takimi rzeczami zajmuje musiałby
    > sprawdzać pisownię... i że napisałby fonetycznie... z "d" na końcu.
    > Odruchowo napisałby poprawnie, nawet się nad tym nie zastanawiając.

    No może i faktycznie nic ntt nie czytał a w sumie per analogia to mamy
    np. celuloid, hemoroid i alkaloid :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2022-01-03 12:09:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 31 Dec 2021 18:27:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W Polskim języku nie ma litery "X".

    Jeden Wojtek, zwany przez wyznawców 'Generałem", też się kiedyś oburzał, że
    w języku polskim nie ma litery 'V'.

    I tak przy okazji:
    https://www.ortograf.pl/watpliwosci-jezykowe/jak-pis
    zemy-jezyk-polski-czy-jezyk-polski

    Poprawna forma to "język polski".
    Przymiotniki pochodzące od nazw krajów i niebędące nazwami geograficznymi
    zapisujemy małą literą, tak jak w wyrażeniu "język polski".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl