  • 91. Data: 2016-02-17 19:12:46
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/17/2016 12:03 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Nijak. Takie pytania nie powinny w ogóle paść i tyle.

    Bo?

    Wybacz, ale UB i SB się juz dawno skonczyly.

  • 92. Data: 2016-02-17 20:46:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-02-16 o 19:12, witek pisze:
    > Bo?
    > Wybacz, ale UB i SB się juz dawno skonczyly.

    Bo nie ma czasu na udzielanie 1000 przechodniów wywiadów. Ciekawi
    dowiedzieli się z Kroniki Krakowskiej o co chodziło

  • 93. Data: 2016-02-17 22:43:21
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/17/2016 1:46 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Bo nie ma czasu na udzielanie 1000 przechodniów wywiadów. Ciekawi
    > dowiedzieli się z Kroniki Krakowskiej o co chodziło

    Ach zapomnialem
    Pan i władca policjant nie zyczy sobie zadawania pytań.

    Twoja odpowiedz jest nie na temat.
    Pytalem dlaczego nei mozna zadawac pytan a nie dlaczego policjant nie
    musi na nie odpowiadac.

  • 94. Data: 2016-02-18 16:35:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-17 o 22:43, witek pisze:

> [...]
    >
    > Twoja odpowiedz jest nie na temat.
    > Pytalem dlaczego nei mozna zadawac pytan a nie dlaczego policjant nie

    Pytasz się "dlaczego nie można nie wykonywać poleceń policjanta", tylko
    w inny sposób.

    Bo jak pytający odwróciłby się i odszedł, to nikogo by już nie
    obchodziło co tam sobie pod nosem burczy.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2016-02-18 19:34:44
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >.......... Ale ludzie się muszą nauczyć, ze wyjaśnianie mniejszej lub
    >większej nadzwyczajności danej sytuacji nie ma się odbywać w pyskówce z
    >policjantem, ....
    > Jeśli obywatel ma wątpliwości, to składa skargę i ktoś to wyjaśnia.

    Znaczy jak umundurowany bandyta będzie łomotała do dżwi
    to mam mu gżecznie otwierać?
    G....Ó...W...N....O.
    Tak ty piszesz.
    A to nie prawda. Musi być nakaz prokuratury.

    A twoje pisanie skargi gdy policjant w asysyście komornika zarekwiruje nie
    ten ciagnik jest więcej niż śmieszne.
    Jest zwykłą prowakacją tajniaka, jak sam napisałeś fotagrafującego
    demonstracje lat 80 .

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 96. Data: 2016-02-18 19:52:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-02-16 o 19:34, Stokrotka pisze:

    > Znaczy jak umundurowany bandyta będzie łomotała do dżwi
    > to mam mu gżecznie otwierać?

    Możesz otwierać niegrzecznie, ale jak nie otworzysz, to je wywali.

    > G....Ó...W...N....O.
    > Tak ty piszesz.
    > A to nie prawda. Musi być nakaz prokuratury.

    Nie musi.

    > A twoje pisanie skargi gdy policjant w asysyście komornika zarekwiruje
    > nie ten ciagnik jest więcej niż śmieszne.
    > Jest zwykłą prowakacją tajniaka, jak sam napisałeś fotagrafującego
    > demonstracje lat 80 .

    Chodziłem tam jako nastolatek. Za młody jestem, by w tamtych czasach
    pracować. Ale widziałem to z bliska.

    Ty natomiast po prostu założyłaś sobie, że nie będziesz z nikim
    rozmawiać, zamknęłaś we własnym świecie i nie potrafisz pojąć, że za
    ścianą żyją normalni ludzie.

  • 97. Data: 2016-02-18 21:31:47
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2016 17:05:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I ja się z tym zgadzam. Tylko najpierw dwa przykłady. /.../
    > Policjant informuje go, że > nie wolno przechodzić.
    > Facet po prostu obraca się na pięcie i odchodzi.
    > Idzie kolejny.Rdzenny Polak.
    > I zaczyna się dyskusja - czemu, dlaczego,
    > na jakiej podstawie.n
    Kusi mnie żeby sobie podowcipkować o owej rdzenności i ew. doświadczeniach
    z policją uzaleznionych od koloru skóry, ale może innym razem.

    A może - skoro tak bardzo pokreślasz, że sporo w takich przypadkach
    'ludzkiego elementu' - wina leży po stronie owego policjanta? Może nie
    został właściwie przeszkolony jak rozmawiać z ludźmi, jak neutralizować
    sytuacje konfliktowe itd.? A może nie po prostu nikt mu nie wytłumaczył, że
    pełni służebną rolę wobec upierdliwego obywatela, który ma prawo wiedzieć
    (w pewnym oczywiście zakresie) dlaczego mu czegoś NIE WOLNO?

    > ludzie się muszą nauczyć, ze wyjaśnianie mniejszej lub
    > większej nadzwyczajności danej sytuacji nie ma
    > się odbywać w pyskówce z policjantem,
    Nie, ludzie mają się przede wszystkim nauczyć, że opresyjna słuzba -
    policja jest profesjonalna, niewazliwa na słoną zupę, frustrację głupimi
    przelozonymi, pomocna, gdy trzeba twarda i bezwzgledna, gdy trzeba
    cierpliwa i wyrozumiała, i jest SŁUŻBĄ. Jak tego ludziska się nauczą
    przypadki pyskówek ograniczą sie do pyskaczy, dla których ostrzejsza
    reakcja będzie należną zapłatą.

    Popatrzyłem sobie kiedyś na filmiki z usiech, w których mocno zaangażowani
    obywatele dokumentują 'testowanie prawa do frikary' - znaczy się prawa do
    łażeniem po ulicach ze strzelawkami. Przyznasz, ze to sprawa bardzo na
    ostrzu noża, policjant interweniujący z powodu wielu telefonow
    zaniepokojonych mieszkańców indywiduum z ganem. I widziałem pokaz pełnego
    profesjonalizmu w pogodzeniu tak krańcowo różnych: spokoju społecznego i
    prawa obywatelskiego. I to w wykonaniu policji, która w wielu miejscach USA
    jest czymś pośrednim między strasznikiem gminnym i urzędasem samorządowym
    ze specjalnymi uprawnieniami.

    --
    pozdro
    poreba

  • 98. Data: 2016-02-18 21:44:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-02-16 o 21:31, poreba pisze:

    > I to w wykonaniu policji, która w wielu miejscach USA
    > jest czymś pośrednim między strasznikiem gminnym i urzędasem samorządowym
    > ze specjalnymi uprawnieniami.

    Piszesz w tym miejscu o szeryfach. Z Policją mają luźny związek, by nie
    powiedzieć, że żaden. W Polsce Straż Miejska / Gminna jest niejako kalką
    prawną tamtego rozwiązania.

  • 99. Data: 2016-02-19 10:25:34
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Chodziłem tam jako nastolatek. Za młody jestem, by w tamtych czasach
    > pracować. Ale widziałem to z bliska.

    No widzisz, już wtedy rozrabiałeś i szukałeś powodu by bardziej rozrabiać:
    po fotografi szantażować uczestnikuw demantracji.
    Potem poszłeś do policji by robić to samo, czyli rozrabiać oficjalnie ale
    bezkarnie.

    Ja w tym czasie gżecznie uczyłam się.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 100. Data: 2016-02-19 11:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    >Piszesz w tym miejscu o szeryfach. Z Policją mają luźny związek, by
    >nie powiedzieć, że żaden. W Polsce Straż Miejska / Gminna jest
    >niejako kalką prawną tamtego rozwiązania.

    Tylko ze w USA nie ma Policji Panstwowej.
    Policjant jest na etacie miasta/gminy, i jakos te policje wyewoluowaly
    z systemu szeryfow, choc dosc dziwnie, bo szeryfowie czasem zostali.

    Owszem, jest FBI, dziesiatki innych agencji federalny, jest policja
    stanowa pod roznymi nazwami (Texas Rangers), sa szeryfowie federalni
    (U.S. Marshall).

    J.