  • 1. Data: 2016-02-12 10:29:16
    Temat: Instalacja rur ciepłowniczych w drodze
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W drodze przed moją działką, będzie instalowana rura ciepłownicza (taka
    wielka). Z tego tytułu po obu stronach drogi, nakazali cofnąć linię
    rozgraniczającą (ogrodzenia i bramy) każdemu o 3m. Droga jest odnogą
    przylegającą do ulicy asfaltowej, w której znajduje się wodociąg i
    kanalizacja.

    Z tej przyczyny (chętni to tylko ja i sąsiad, reszta sąsiadów posiada
    już podłączenie), komunalce nie opłaca się podłączać naszych działek w
    ww. media. My dostaliśmy propozycję na poziomie 30-40 tys gdzie to 100%
    ceny (całość my płacimy, a potem oddajemy komunalce, taką dostaliśmy
    propozycję). Dowiedziałem się że po zainstalowaniu rury ciepłowniczej,
    wzrastają wymagania co do ciągnięcia równolegle innych rur przez co
    koszty by tylko wzrosły.

    Czy mam jakąkolwiek możliwość interwencji jeszcze u kogoś w tej sprawie,
    tak aby ktoś z komunalki (która jest także inwestorem) wyraził dobrą
    wolę w dogadaniu się i zrealizowaniu obu przedsięwzięć jednocześnie, z
    bardziej sensowną propozycją finansową? Całkowity koszt inwestycji
    przekracza 6-7mln zł, z tego co się dowiedziałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-02-12 12:21:27
    Temat: Re: Instalacja rur ciepłowniczych w drodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >W drodze przed moją działką, będzie instalowana rura ciepłownicza
    >(taka wielka). Z tego tytułu po obu stronach drogi, nakazali cofnąć
    >linię rozgraniczającą (ogrodzenia i bramy) każdemu o 3m.

    Ale jakze to tak "kazali" ? jakis wykup gruntow czy co ?

> [...]
    >Z tej przyczyny (chętni to tylko ja i sąsiad, reszta sąsiadów posiada
    >już podłączenie), komunalce nie opłaca się podłączać naszych działek

    tzn wody i kanalizacji, czy cieplowniczej ?
    Wode chyba masz.

> [...]
    >sprawie, tak aby ktoś z komunalki (która jest także inwestorem)
    >wyraził dobrą wolę w dogadaniu się i zrealizowaniu obu przedsięwzięć

    Przy obecnych przepisach to chyba z trudem - za cienki jestes, a Urzad
    "nie ma mozliwosci dogadania sie - ma dzialalamy w oparciu o przepisy"
    :-)
    Czas na wizyte u prawdziwego prawnika - protestowac mozna dlugo :-)

    Rekompensata od cieplowni za zwiekszenie kosztow przylaczy to by ci
    sie chyba nalezala.

    P.S. Wydaje mi sie, ze koszta wody i kanalizacji powinny byc jakies
    zryczaltowane i nizsze.
    Dalej - cos mi sie wydaje, ze jak gmina dociagnie kanalizacje na swoj
    koszt, to moze przerzucic czesc na Ciebie - oplata adjacencka.

    J.

  • 3. Data: 2016-02-13 16:36:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale jakze to tak "kazali" ? jakis wykup gruntow czy co ?

    Decyzja o warunkach zabudowy została mi zmieniona na taką, z przesuniętą
    linią rozgraniczającą. Na razie nic nie muszę przesuwać i pewnie rurę
    też sobie dadzą radę zainstalować. Ale wiemy co to znaczy. Mogę tam
    teraz co najwyżej trawę utrzymywać.

    > tzn wody i kanalizacji, czy cieplowniczej ?
    > Wode chyba masz.

    Woda i kanalizacja biegną pod drogą asfaltową. Moja działka znajduje się
    przy polnej odnodze od tej drogi asfaltowej i nie posiada ani wody ani
    kanalizacji. Rura ciepłownicza ma przebiegać, pod moją polną drogą i
    przecinać się z drogą asfaltową pod skrzyżowaniem.

    W takim razie się udam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2016-02-13 23:22:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 12 Feb 2016 12:21:27 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]

    Ja bym na początek sprawdził, czy to się w ogóle opłaca i czy nie trzeba by
    płacić "za gotowość odbioru".

    > P.S. Wydaje mi sie, ze koszta wody i kanalizacji powinny byc jakies
    > zryczaltowane i nizsze.

    Nic z tego. Zryczałtowany jest prąd, to określają odrębne ustawy.

    Co najwyżej mogą być określone wysokości rekompensaty za wykonanie
    fragmentu sieci razem z przyłączem. Na naszym wrocławskim podwórku są to
    jakieś śmieszne wartości rzędu 10-30%.

    > Dalej - cos mi sie wydaje, ze jak gmina dociagnie kanalizacje na swoj
    > koszt, to moze przerzucic czesc na Ciebie - oplata adjacencka.

    To by było ostre przegięcie żądać opłaty adjacenckiej za rurę, do której
    zupełnie nie opłaca się podłączyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl