  • 51. Data: 2021-03-17 12:58:50
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Mar 2021 12:49:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > Hm, moze i bylo, ale jesli mnie skleroza nie myli - to nie byl jakis
    > punkt z pierwszego rzedu.

    Punktów było aż 9, więc jeśli stały czwórkami, to skrócenie kolejek mogło
    załapać się nawet na sierotę w trzecim.

    > A lekarze ... no ciekawe - za malo ksztalcimy, czy wyemigrowali ?

    Nie potrafię wypowiedzieć się na każdy temat, ale niejaka Józefa
    Hrynkiewicz z PiS krzyczała do rezydentów, żeby se jechali.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 52. Data: 2021-03-17 13:00:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-17 o 06:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Kolejnego nie dostaniesz.

    Nie chcę kolejnego :-)

    > Łykania antybiotykow bez rozpoznania to nie popieram, mnie czesto pomaga
    > zwykle wsadzenie waty do ucha - zawsze to cieplej.

    Wata chroni przed wwianiem wiatru do ucha.
    Mnie zawiało w przeciągu i waty w uszach nie miałam.

    > Prostym leczeniem ucha moze sie teraz lekarz POZ zajac ... ale
    > rozpoznanie w trybie teleporady ??

    Właśnie. Nawet przychodnie lekarskie pozamykane. Jakbym wezwała lekarza
    do domu to by nie przyszedł. Pewnie tylko ci w pełnym umundurowaniu
    covidowym. Aż strach pomyśleć :-(

    > Czy po prostu antybiotyki sa dobre na wszystko - przeciez na oko to i
    > tak nie rozpozna zakazenia bakteryjnego :-)

    Musi zbadać laryngolog, ale czy oni jeszcze pracują? Raczej nie.

    --
    animka

  • 53. Data: 2021-03-17 17:53:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 12:24, J.F. pisze:

    > Na wszelki wypadek, gdyby sie jednak pogoszylo ?

    Rekord hospitalizacji miał miejsce 17 listopada i wynosił 23 033, dziś
    21 511 i rośnie. To już.

    https://koronawirusunas.pl/u/polska-szpital - "odskroluj" sobie żeby
    widzieć załość osi czasu i widać w jak czarnej dupie jesteśmy.

    Za chwilę znów załamka systemu. BTW narodowy chyba przestał właśnie
    udostępniać statsy że wszystkie 200 łóżek zajęte...

    > A juz zapowiadaja kolejny lockdown, bo czwarta fala.

    Chyba trzecia to znaczy druga.

    > Przy czym ... do wyjasnienia moze, o co z tym oczekiwaniem karetek chodzi.
    > Brak miejsca na oddzialach i czekaja na wypis/zejscie pacjenta?

    Na jedno wychodzi. Zwalniają się jak kogoś wypiszą albo do chłodni
    przeniosą.

    > Brak miejsc w szpitalach i przepychanki do ktorego skierowac?

    No tak...

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-03-17 18:12:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 07:52, J.F. pisze:

    > Tak mowiono, nie bez racji, ale ... ile Ci brakuje do emerytury ? :-)

    Jakiej emerytury?

    > Mlodszym tez sie zdarzylo umierac ... ale co proponujesz:
    >
    > -emerytow izolowac ?
    > -nic nie robic, ZUS odpocznie, mieszkania sie uwolnia ...

    Nic takiego nie napisałem. Napisałem, ze społeczenstwo ciężkim
    poświęceniem kupiło prawie 9 miesięcy zanim nad dupnęlo na
    "wypłaszczanie krzywej" i przygotowania, a tymczasem okazało się, że
    władza zamiast się przygotowywać była zajęta kradzieżą własną.

    > No ale jakos tak bylo.
    > Chyba, ze klamali w statystykach.

    No to albo było albo nie było. Skoro nie było, to w czym zdziwienie, że
    skoro władza twierdzi że wirusa nie ma, to ludzie się nim nie przejmują?

    > Ja tam nie wiem - moze cos wie, moze tylko z ostroznosci ... ale to nie
    > dowod, ze lozek brakuje.

    Wykres dostałeś - wrócimy do rozmowy za tydzień...

    > Bo zalezy jak liczyc - ilosciowo czy procentowo.

    Procentowo - tylko małe pominęli. Ot tak;)

    > Nie wolnych, tylko mozliwych do dostawienia.

    No to dostawiać...

    > Warszawa duze miasto. Jak sa dwa szpitale, to sie krocej lezy.
    > A moze warto miec mozliwosc dolozenia 2400 łozek, a nie tylko 1200 ..

    No to niech dostawiają... Ciekawe skąd personel wezmą.

    > No ale czy teraz jest jakos istonie inaczej, czy tylko, "dla
    > bezpieczenstwa pacjentow" wola ich trzymac w karetkach niz we wspolnej
    > poczekalni ?

    Jak przyjeżdzałeś w poważnym stanie to brali od ręki. Dlatego z
    pewspektywy korytarza nic się nie działo, bo jak to ujął mój znajomy co
    na sorach robi, jak siedzisz na korytarzu to w sumie masz szczęście.

    > Byc moze, ale mamy juz marzec, to moze i wydali.

    Może wydali, może okłamali. Domyślną opcją jest "okłamali".

    > Ale czemu mieliby wygadac, jakby im wydali 10 lat temu ?

    Bo to element reakcyjny. Wrogowie partii. Nie pamiętasz jak z nimi
    wojowali za porzedniego pisu?

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2021-03-17 18:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jakiej emerytury?

    Takiej, przy ktorej moze cie wirus trzepnac :-)

> [...]
    >"wypłaszczanie krzywej" i przygotowania, a tymczasem okazało się, że
    >władza zamiast się przygotowywać była zajęta kradzieżą własną.

    trudno powiedziec. Respiratorow rok temu nie zabraklo, nowe jak
    czytasz - AMR wydal, testowanie PCR rozbudowano,

    >No to albo było albo nie było. Skoro nie było, to w czym zdziwienie,
    >że skoro władza twierdzi że wirusa nie ma, to ludzie się nim nie
    >przejmują?

    Spadek zachorowan po pierwszej fali byl. No chyba, zeby nie, bo wladza
    klamie.
    Wladza nie twierdzi, ze nie ma, tylko ze zagrozenie spada.
    I chyba na lato naprawde spadlo, patrzac na wyniki.

    >Wykres dostałeś - wrócimy do rozmowy za tydzień...

    A jak wtedy narodowy rozbuduje do tych 1500 to pochwalisz ? :-)

    >No to dostawiać...

    Ale po co, skoro jak mowisz mamy ciagle mniej hospitalizacji niz w
    listopadzie.
    A przeciez mamy teraz narodowy :-)

    >No to niech dostawiają... Ciekawe skąd personel wezmą.

    Nie wiem ... delegacja, nakaz pracy, czy ... sie odwola planowe
    zabiegi, to lekarzy mozna skierowac na narodowy :-)
    Po co tam ortopeda, chirurg czy okulista to nie wiem, ale moze do
    pilnowania respiratora wystarcza :-)

> [...]
    >pewspektywy korytarza nic się nie działo, bo jak to ujął mój znajomy
    >co na sorach robi, jak siedzisz na korytarzu to w sumie masz

    No w zasadzie tak ... choc wcale nie wiadomo czy ten z karetki to taki
    powazny ..

    >Może wydali, może okłamali. Domyślną opcją jest "okłamali".

    Tak calkiem nie oklamali, skoro lekarze sie skarza, ze te respiratory
    to zepsute sa :-)

    A juz nie pamietam.

    J.

  • 56. Data: 2021-03-17 19:03:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 18:42, J.F. pisze:

    > Takiej, przy ktorej moze cie wirus trzepnac :-)

    Czyli w sensie demograficznym nie ekonomicznym. No jeszcze trochę...

    > trudno powiedziec. Respiratorow rok temu nie zabraklo,

    Bo lockdown pomógł. To zasługa społeczenstwa, które potraktowało to
    całkiem poważnie. Gdzieś tak do punktu z zamykaniem lasów - wtedy
    zorientowali się że ktoś ssobie z nich żarty robi.

    > nowe jak czytasz
    > - AMR wydal, testowanie PCR rozbudowano,

    Akurat w to co czytam to wcale nie wierzę. Poprzednio jak karetki się z
    kulsonami do szpitali wbijały to minister zadowolony twierdził że jest
    2,5k wolnych łóżek i w chuj respiratorów. Mówiąc wprost - jeśli powiedzą
    prawdę to tylko przypadkiem.

    > Spadek zachorowan po pierwszej fali byl. No chyba, zeby nie, bo wladza
    > klamie.

    Która to pierwsza? Ta z listopada, czy ta wcześniej co to w zasadzie jej
    nie było?

    > Wladza nie twierdzi, ze nie ma, tylko ze zagrozenie spada.
    > I chyba na lato naprawde spadlo, patrzac na wyniki.

    No to był czas na zorganizowanie tego co potem się okazało
    niezorganizowane.

    > A jak wtedy narodowy rozbuduje do tych 1500 to pochwalisz ? :-)

    Tak - no chyba że okaże się że w miedzyczasie znikło 2000 łóźek gdzie
    indziej:P A jak się system zawali i znów karetki będą po 8 godzin z
    pacjentami jeździć, to przyznasz że to był tylko wałek?

    > Ale po co, skoro jak mowisz mamy ciagle mniej hospitalizacji niz w
    > listopadzie.
    > A przeciez mamy teraz narodowy :-)

    Zobaczymy za tydzień. Obyś miał rację.

    > Nie wiem ... delegacja, nakaz pracy,

    No ale to nie tworzy nowych medyków. Oni muszą zniknąć, żeby się pojawić
    gdzie indziej.

    > czy ... sie odwola planowe zabiegi,

    Już odwołano. Znaczy zalecono odwołanie. Bo rząd wszystko "zaleca". W
    razie czego powie, ze to nie oni.

    > to lekarzy mozna skierowac na narodowy :-)
    > Po co tam ortopeda, chirurg czy okulista to nie wiem, ale moze do
    > pilnowania respiratora wystarcza :-)

    W sumie trafne stwierdzenie. Być może należało przez pół roku choćby
    tych mitycznych harcerzy z wotu przeszkolić. A może jednak lepiej nie...

    > No w zasadzie tak ... choc wcale nie wiadomo czy ten z karetki to taki
    > powazny ..

    Oni tam nie biorą pod uwagę jak kto się znalazał tylko triage robią.

    > Tak calkiem nie oklamali, skoro lekarze sie skarza, ze te respiratory to
    > zepsute sa :-)

    Moja teoria jest taka, że to nie respiratorów jest za dużo a medyków za
    mało:(

    > A juz nie pamietam.

    Branie w kamasze, pokaż lekarzu co masz w garażu, wykształciuchy, w
    nowym rozdaniu rezydenci...

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2021-03-17 20:08:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Bo lockdown pomógł. To zasługa społeczenstwa, które potraktowało to
    >całkiem poważnie. Gdzieś tak do punktu z zamykaniem lasów - wtedy
    >zorientowali się że ktoś ssobie z nich żarty robi.

    I goracego lata?

    >Która to pierwsza? Ta z listopada, czy ta wcześniej co to w zasadzie
    >jej nie było?

    Ta sprzed roku, co sie teraz tak niska wydaje, jakby jej prawie nie
    bylo :-)

    >No to był czas na zorganizowanie tego co potem się okazało
    >niezorganizowane.

    Ale przez cale wakacje nie przeszkadzali.
    I dzieci puscili do szkol po wakacjach.

    >Tak - no chyba że okaże się że w miedzyczasie znikło 2000 łóźek gdzie
    >indziej:P A jak się system zawali i znów karetki będą po 8 godzin z
    >pacjentami jeździć, to przyznasz że to był tylko wałek?

    Ja tam nie wiem, ale o tych krazacych karetkach to szlysze od lat, i
    zadna wladza z tym nic nie robi.

> [...]

    >W sumie trafne stwierdzenie. Być może należało przez pół roku choćby
    >tych mitycznych harcerzy z wotu przeszkolić. A może jednak lepiej

    Albo studentow z ostatniego roku medycyny, czy tych na stazu lekarskim

    >Oni tam nie biorą pod uwagę jak kto się znalazał tylko triage robią.

    Jakies takie rozne mam wrazenia ..

    >Moja teoria jest taka, że to nie respiratorów jest za dużo a medyków
    >za mało:(

    Ale respiratory jednak sa ? :-)

    >Branie w kamasze,

    kamasze pamietam, ale ktora to wladza?
    Zreszta kto wie, czy pomyslu nie odswieza ... jak szczyt przebije
    listopad :-)

    J.

  • 58. Data: 2021-03-17 20:21:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2021 o 20:08, J.F. pisze:

    > I goracego lata?

    Nie sądzę. U włochów było cieplej.

    > Ta sprzed roku, co sie teraz tak niska wydaje, jakby jej prawie nie bylo
    > :-)

    IMHO w lato spędzaliśmy czas na świeżym powietrzy a tam ciężko się
    zarazić jak sobie nie kaszlesz na wzajem w twarz.

    > Ale przez cale wakacje nie przeszkadzali.

    Od władzy to bym oczekiwał w takiej sytuacji więcej. Tym bardziej od
    takiej która wszędzie się wpierdala zamiast nie przeszkadzać i to
    jeszcze z przymiotnikiem narodowy na gębie.

    > I dzieci puscili do szkol po wakacjach.

    Być może tutaj jest pies pogrzebany...

    > Ja tam nie wiem, ale o tych krazacych karetkach to szlysze od lat, i
    > zadna wladza z tym nic nie robi.

    Bez jaj, nigdy nie było kolejek na podjazdach z czasem oczekiwania w
    godzinach (przy czym bliżej dziesiątek niż jedności).

    > Albo studentow z ostatniego roku medycyny, czy tych na stazu lekarskim ...

    Ogólnie można było zrobić dużo. A zrobiono kilka wałów i setki wałków.

    > Jakies takie rozne mam wrazenia ..

    A zwiedzałeś sor z perspektywy od strony podjazdu z potencjalnym
    zagrożeniem życia?

    > Ale respiratory jednak sa ? :-)

    Więcej niż jesteś w stanie obsłużyć:P

    > kamasze pamietam, ale ktora to wladza?

    PIS zanim nie zaryzykował wcześniejszych wyborów. Dorn konkretnie?

    > Zreszta kto wie, czy pomyslu nie odswieza ... jak szczyt przebije
    > listopad :-)

    Już rozdają nakazy pracy przez kulsonów do domów.

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2021-03-18 09:52:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie sądzę. U włochów było cieplej.

    No i u Wlochow podobnie
    https://covid19.who.int/region/euro/country/it

    Pierwsza fala, zanik na lato, druga fala od pazdziernika, teraz
    trzecia fala.

    Wez jeszcze pod uwage, ze Wlochy mialy rok temu centrum w jednym
    regionie, izolacje ... a potem mogli rozprzestrzenic na reszte i teraz
    sie msci.

    A poza tym ... albo wirus oslabl, albo oni tez mieli problemy z
    testowaniem - bo w listopadzie zgonow tyle samo co w 1 fali, a
    zachorowan wielokrotnie wiecej.

    >IMHO w lato spędzaliśmy czas na świeżym powietrzy a tam ciężko się
    >zarazić jak sobie nie kaszlesz na wzajem w twarz.

    Kto pracowal w sklepie, ten pewnie nadal pracuje.
    Kto pracowal w fabryce - moze mial urlop, ale przeciez nie cale 2
    miesiace.

    >Od władzy to bym oczekiwał w takiej sytuacji więcej. Tym bardziej od
    >takiej która wszędzie się wpierdala zamiast nie przeszkadzać i to
    >jeszcze z przymiotnikiem narodowy na gębie.

    Ale co mieli robic, gdy statystyka pokazuje, ze pandemia przechodzi.
    No i przeciez robili - np respiratory kupili w trybie pilnym :-P

    I np monitorowali sytuacje u górnikow.

    >Być może tutaj jest pies pogrzebany...

    Byc moze.

    >Bez jaj, nigdy nie było kolejek na podjazdach z czasem oczekiwania w
    >godzinach (przy czym bliżej dziesiątek niż jedności).

    Kolejek nie, krazenie tak.

    https://www.rp.pl/Zdrowie/308039974-Do-kazdego-szpit
    ala-bedzie-okreslony-rejon-obowiazkowych-przyjec-pac
    jentow.html

    >A zwiedzałeś sor z perspektywy od strony podjazdu z potencjalnym
    >zagrożeniem życia?

    Nie - zwiedzalem od strony poczekalni.
    Np oczekiwanie na triage w godzinach ... no ale skoro siedzi, to
    zdrowy :-)

    >Więcej niż jesteś w stanie obsłużyć:P

    A wczesniej tez bylo za duzo, czy AMR jednak sypnela ? :-)

    >PIS zanim nie zaryzykował wcześniejszych wyborów. Dorn konkretnie?

    Moze i Dorn.
    W 2015 Dorn przeszedl do PO :-)

    >Już rozdają nakazy pracy przez kulsonów do domów.

    Nie otwierac, mowic, ze meza/zony/brata/siostry nie ma w domu :-)

    J.

  • 60. Data: 2021-03-18 11:22:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Na jedno wychodzi. Zwalniają się jak kogoś wypiszą albo do chłodni
    >przeniosą.

    >No tak...

    Mam przyklad z pierwszej reki - 2 karetki w kolejce, trzecia czeka ok
    45 minut na zrzut pacjenta.

    Duzo, malo, hm ... wydaje sie, ze o pol godziny za duzo, ale czy nie
    robia szybkiego testu antygenowego, aby sie upewnic czy pacjenta nie
    nalezy odwiezc na oddzial covidowy ?

    Wroclaw, sobota, 4 rano ...

    J.