  • 61. Data: 2021-03-18 17:35:46
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 11:22, J.F. pisze:

    > Duzo, malo, hm ... wydaje sie, ze o pol godziny za duzo, ale czy nie
    > robia szybkiego testu antygenowego, aby sie upewnic czy pacjenta nie
    > nalezy odwiezc na oddzial covidowy ?
    >
    > Wroclaw, sobota, 4 rano ...

    W krakowie zamiast karetek już śmigło lata... Widać smigłowiec trudniej
    spławić, a w systemie figuruje jako karetka systemowa. Jak te na kółkach
    stoją na podjazdach, to dyspozytor wysyła śmigło;)

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-03-18 17:46:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 09:52, J.F. pisze:

    > Kto pracowal w sklepie, ten pewnie nadal pracuje.
    > Kto pracowal w fabryce - moze mial urlop, ale przeciez nie cale 2 miesiace.

    Ale na urlopie sidział nad morzem albo po górach łaził a nie masował się
    na krupówkach.

    > Ale co mieli robic, gdy statystyka pokazuje, ze pandemia przechodzi.
    > No i przeciez robili - np respiratory kupili w trybie pilnym :-P

    No chociażby zastanowienie się jak zorganizować naukę zdalną, jak zrobić
    te szpitale tymczasowe, zeby dało się w nich leczyć ludzi a nie udawać,
    że coś 250 miejsc sanatoryjnych coś zmienia.

    > Kolejek nie, krazenie tak.
    >
    > https://www.rp.pl/Zdrowie/308039974-Do-kazdego-szpit
    ala-bedzie-okreslony-rejon-obowiazkowych-przyjec-pac
    jentow.html

    "O odmowach przyjęć w szpitalach mamy okazję słyszeć kilka_razy_w_roku.
    By to zmienić, resort zdrowia chce zmienić przepisy"

    > Nie - zwiedzalem od strony poczekalni.

    Ja od dwóch stron... Powiem ci że jest różnica.

    > A wczesniej tez bylo za duzo, czy AMR jednak sypnela ? :-)

    Cholera ich wie. Ponoć coś sypnęli.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2021-03-18 17:49:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    Aha - karetka podjechala do pacjenta bardzo szybko. Czyli byla
    dostepna.
    Panowie cos tam tradycyjnie ponarzekali, w sumie to nie bardzo wiem na
    co :-)

    >W krakowie zamiast karetek już śmigło lata... Widać smigłowiec
    >trudniej spławić,

    Eee - chyba latwo - wyladowaliscie, to stojcie :-)

    >a w systemie figuruje jako karetka systemowa. Jak te na kółkach stoją
    >na podjazdach, to dyspozytor wysyła śmigło;)

    A co to - jego pieniadze ? :-)

    J.

  • 64. Data: 2021-03-18 18:00:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 17:49, J.F. pisze:

    > Eee - chyba latwo - wyladowaliscie, to stojcie :-)

    Nie wydaje mnie się, ale jeśli nawet, to trzeba większy stopien
    wyjebania mieć, żeby "uziemić" jedną z setek karetek a smigło.

    > A co to - jego pieniadze ? :-)

    No jak nie ma innej to leci śmigło. Normalnie rzadko się zdarza, no ale
    jak wszystko inne stoi na podjazdach...

    Przy okazji może w telewizji pokażą, a wkurw w pogotowiu jest duży...

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2021-03-18 18:04:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 17:49, J.F. pisze:
    :

    > Aha - karetka podjechala do pacjenta bardzo szybko. Czyli byla dostepna.
    > Panowie cos tam tradycyjnie ponarzekali, w sumie to nie bardzo wiem na
    > co :-)

    Dramatyczny zwrot akcji:

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-18/karet
    ka-nie-przyjechala-ranni-w-wypadku-sami-udali-sie-do
    -szpitala/

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-03-19 06:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dramatyczny zwrot akcji:
    >https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-03-18/kare
    tka-nie-przyjechala-ranni-w-wypadku-sami-udali-sie-d
    o-szpitala/

    Byc moze godzina gra role - w nocy troche luzniej sie robi ...

    J.

  • 67. Data: 2021-03-19 07:03:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale na urlopie sidział nad morzem albo po górach łaził a nie masował
    >się na krupówkach.

    Jak pojechal do Zakopanego, to pewnie lazil po Krupowkach.

    >No chociażby zastanowienie się jak zorganizować naukę zdalną, jak
    >zrobić

    No ale po co, skoro epidemia ustepuje, po wakacjach dzieci pojda do
    szkol, a nauczyciele juz doswiadczeni w zdalnym nauczaniu.
    Pojawily sie natomiast jakies laptopy dla biedniejszych dzieci ...

    >te szpitale tymczasowe, zeby dało się w nich leczyć ludzi a nie
    >udawać, że coś 250 miejsc sanatoryjnych coś zmienia.

    No ale przeciez pomysleli - macie dwa szpitale, jeden z opcja 1500
    lozek :-)

    P.S. rekord zajetych respiratorow 2193, zajetych lozek 21511
    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus-w-polsce--rekordowa-liczba-zajetych-
    respiratorow,artykul,25577445.html

    to moze tych 200 lozek w jednym miescie to nie jest malo ... pod
    warunkiem, ze nam nie podskoczy fala dwukrotnie ...

    Hm, wolnych respiratorow 786 ... to gdzie te 3500 respiratorow z AMR ?

> [...]

    >"O odmowach przyjęć w szpitalach mamy okazję słyszeć
    >kilka_razy_w_roku. By to zmienić, resort zdrowia chce zmienić

    Ale sie zdarzalo ...

    >Cholera ich wie. Ponoć coś sypnęli.

    Jak widac wyzej - ktos tu klamie :-)
    Chyba ze 2193 zajetych pod Covid, a jeszcze sa zajete normalnie, co i
    dawniej sie zdarzaly.

    Jesli dawniej bylo respiratorow "w sam raz", to te 3.5 tys z AMR
    bardzo sie przydalo ...

    J.

  • 68. Data: 2021-03-19 20:21:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2021 o 06:52, J.F. pisze:

    ka-nie-przyjechala-ranni-w-wypadku-sami-udali-sie-do
    -szpitala/

    > Byc moze godzina gra role - w nocy troche luzniej sie robi ...

    Tak czy inaczej - to już ten czas. Szpitale tymczasowe powinny działać
    pełną parą. No a na potężnym narodowym na 1500 miejsc 280 pacjentów i 10
    lekarzy...

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2021-03-19 20:28:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2021 o 07:03, J.F. pisze:

    > Jak pojechal do Zakopanego, to pewnie lazil po Krupowkach.

    Ale oprócz zakopanego pojechali w wiele innych miejsc. Nawet jak w
    zakopcu to część w lato w góry jednak polazła.

    > No ale po co, skoro epidemia ustepuje, po wakacjach dzieci pojda do
    > szkol, a nauczyciele juz doswiadczeni w zdalnym nauczaniu.
    > Pojawily sie natomiast jakies laptopy dla biedniejszych dzieci ...

    Słusznie, po co planować jakieś zarządzanie kryzysowe jak można się
    wałami zająć.

    > No ale przeciez pomysleli - macie dwa szpitale, jeden z opcja 1500 lozek
    > :-)

    Jeszcze nie czas. Na razie 280 pacjentów i 10 lekarzy:P

    > to moze tych 200 lozek w jednym miescie to nie jest malo ... pod
    > warunkiem, ze nam nie podskoczy fala dwukrotnie ...

    Jeśli 200 łóżek w 2,5 milionowej aglomeraji wystarcza, to znaczy że to
    popierółka a nie żadna pandemia:P

    > Hm, wolnych respiratorow 786 ... to gdzie te 3500 respiratorow z AMR ?

    W tłicie.

    > Ale sie zdarzalo ...

    klika razy w roku a nie mamy wolnych karetek bo wszystkie w kolejkach
    stoją to jednak nieporównywalne.

    > Jak widac wyzej - ktos tu klamie :-)

    Nawet mam hipotezę kto.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2021-03-19 22:09:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-19 o 20:21, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - to już ten czas. Szpitale tymczasowe powinny działać
    > pełną parą. No a na potężnym narodowym na 1500 miejsc 280 pacjentów i 10

    Musi tam być bardzo zimno! Tam chyba dodatkowo z zimna można umrzeć.

    --
    animka