  • 1. Data: 2021-03-13 20:30:29
    Temat: Ograniczenie operacji
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Nabrałam szacunku dla marszałka Senatu

    https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8116037
    ,nfz-tomasz-grodzki-ograniczenie-zabiegow-koronawiru
    s-covid-19-szpitale.html

    Uzasadniając opinię, prof. Grodzki przedstawił dziennikarzom różne
    przykłady. Jeżeli się okaże, że pan ma kamienie w pęcherzyku żółciowym,
    ale które panu nie dokuczają, to nie może ich pan usunąć. Musi pan
    czekać, aż ten pęcherzyk zropieje, sperforuje, albo pojawi się
    żółtaczka"- wyjaśnił. Jak dodał, jest fundamentalne prawo w medycynie
    mówiące o tym, że zabiegi planowe są zawsze bezpieczniejsze od zabiegów
    wykonywanych w trybie ostrym.

    Prof. Grodzki tłumaczył także, że np. jeżeli pacjentowi zwyrodnieje staw
    biodrowy i będzie cierpiał katusze i bóle, to musi poczekać aż się ta
    szyjka kości biodrowej złamie w końcu, żeby mógł być zoperowany.
    Marszałek Senatu przytoczył też przykład związany z usuwaniem zaćmy.
    Jeżeli pan będzie miał początki zaćmy, to będzie musiał pan czekać, aż
    pan oślepnie, żeby mógł pan być zoperowany - podkreślił. Jak podsumował,
    to jest tak szokujące, media powinny się tym zająć w sposób absolutnie
    zdecydowany. Proszę pamiętać, że mamy w Polsce ponad 100 tys. łóżek, a
    łóżek +na covidy i respiratory+ powiedzmy jest zajętych około 20 tys.
    Mamy szpitale tymczasowe, z których wiele nie było w ogóle
    uruchomionych. Dopiero teraz to się powoli zaczyna. Więc 80 tys. łóżek,
    z których spora część to są łóżka zabiegowe, ma być nieczynne i leżeć
    odłogiem?" - pytał

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-03-13 21:03:26
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Animka napisał(a):
> [...]
    > żółtaczka"- wyjaśnił. Jak dodał, jest fundamentalne prawo w medycynie
    > mówiące o tym, że zabiegi planowe są zawsze bezpieczniejsze od zabiegów

    Refleks szachisty. Inni mówili o tym rok temu. A dziś Grocki pierdoli co wyczyta w
    necie
    i co jest politycznie przydatne. Nadaje się na plaster do jajec.

  • 3. Data: 2021-03-13 22:44:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Astralny Rębajło <a...@g...com> pisze:

> [...]
    necie
    > i co jest politycznie przydatne. Nadaje się na plaster do jajec.

    W wariancie lekko optymistycznym zawieszenie/ograniczenie zabiegów
    planowych jest *obecnie* tymczasowym posunięciem żeby dociągnąć do lata
    kiedy nastąpi prawdopodobnie+ zmniejszenie liczby zakażeń kowidem po
    "sezonie grypowym" nawet bez efektu szczepień. Czyli chodziłoby o 2-3
    miesiące podejścia z rozsądnym nadmiarem ostrożności.
    [ BTW zrobili coś podobnego w Paryżu ]

    W "nie czarnych" scenariuszach następny sezon grypowy będzie wyraźnie
    lepszy bo sporo ludzi przechoruje albo będzie zaszczepionych i
    nowe/kolejne warianty kowid będą się szerzyć wolniej. Ja zakładam że
    kolejne wersje/warianty kowida będą a obecne szczepionki będą dawać na
    nie mniejszą odporność i kowid będzie ciągle znaczącym (choć mniejszym)
    problemem przynajmniej przez tak ze dwa kolejne sezony grypowe.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-03-14 02:13:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >staw biodrowy i będzie cierpiał katusze i bóle, to musi poczekać aż
    >się ta szyjka kości biodrowej złamie w końcu, żeby mógł być

    niby tak, tylko ... pan marszalek moze niech przypomni ile za rzadow
    PO sie czekalo na wstawienie endoprotezy.
    I kogo interesowalo, czy pacjent cierpi katusze.

    A jak sie czeka 3 lata ... to moze jednak warto odsunac o miesiac czy
    dwa, aby sie nie zarazic wirusem, czy nie obciazac szpitali w tym
    ciezkim okresie ...

    >Marszałek Senatu przytoczył też przykład związany z usuwaniem zaćmy.
    >Jeżeli pan będzie miał początki zaćmy, to będzie musiał pan czekać,
    >aż pan oślepnie, żeby mógł pan być zoperowany - podkreślił.

    Taa, tylko ze stan jest taki, ze jak pacjent ma poczatki zacmy, to "u
    nas kolejka na dwa lata".
    Wiec albo jedzie do Czech, albo czeka.

    A po 2 latach ... jak sie okaze, ze zacma sie nie rozwinela mocniej,
    to nie uslyszy "odsunmy to o rok", tylko "idzie pan na operacje lub
    won z kolejki".

    J.

  • 5. Data: 2021-03-14 08:31:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2021 o 02:13, J.F. pisze:

    > A jak sie czeka 3 lata ... to moze jednak warto odsunac o miesiac czy
    > dwa, aby sie nie zarazic wirusem, czy nie obciazac szpitali w tym
    > ciezkim okresie ...

    Gdyby pandemia spadła na nas znienacka wczoraj to przyznałbym ci rację.
    I przypominam, że marcu właśnie tak było - kraj łącznie ze służbą
    zdrowia zamkięty i obywatele zasadniczo popierający lokałn i stosujący
    się do zaleceń.

    No ale minął rok, zudowaliśmy w chuj wielkich i drogich szpitali
    tymczasowych (które dalej stoją puste!), wypełnionych sprzętem z
    ogromnego samolotu i od handlarza bronią i kurwa za każdym jebanym razem
    pandemia zaskakuje rząd, ze od roku tu jest. Nie - nie kupuję tego.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-03-14 12:27:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podobno pełne.
    No ale jako rasowy P0-wiec powinieneś kląć, że puste ;-)))

    -----

  • 7. Data: 2021-03-14 14:44:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2021 o 12:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Podobno pełne.

    No niespecjalnie - wielkie sanatorium narodowe miało mieć na zawołanie
    1500 miejsc, no ale skończyło się na 200 z hakiem. Reszta widać jeszcze
    nie potrzebna...

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-03-14 15:06:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-14 o 02:13, J.F. pisze:
> [...]
    > sie czekalo na wstawienie endoprotezy.
    > I kogo interesowalo, czy pacjent cierpi katusze.

    Jak na zość nie pamiętam :-(

    > A jak sie czeka 3 lata ... to moze jednak warto odsunac o miesiac czy
    > dwa, aby sie nie zarazic wirusem, czy nie obciazac szpitali w tym
    > ciezkim okresie ...

    Panademia zostanie już na zawsze. Po trzech latach może się tylko trochę
    uspokoić.

    Starsi poumierają, zostaną tylko jakieś młode prostytutki do rodzenia
    nowego powykrzywianego, kalekiego......

    > Taa, tylko ze stan jest taki, ze jak pacjent ma poczatki zacmy, to "u
    > nas kolejka na dwa lata".
    > Wiec albo jedzie do Czech, albo czeka.

    Ja już swoje odczekałam w prywatnym szpitalu na NFZ. Nawet dostałam
    skierowanie na operację (porobiono mi badania oczu), w tym samym
    szpitalu po badaniach oczu.....ale pryncypałka L. Kaczyńskiego, która
    bardzo szybko awansowała (a pewnie nie zdążyła się wszystkiego dobrze
    nauczyć) do której trafiłam przyjęła na moje miejsce jakąś panią, a mnie
    powiedziała, żebym sobie szukała innego szpitala, bo NFZ nie sfinansował
    tych operacji. Sprawa trafiła do Min.Zdrowia, oni przekazali do NFZ,
    kotłowało to się jakiś czas (bo jednak te opreacje są finansowane przez
    NFZ) i wreszcie dyplomatycznie NFZ przekształciło sprawę na kopyto tej
    lekarki. To daje wiele do myślenia.

    Po jakims czasie dostaję telefon od recepcjonistki, że mnie zapisuje w
    kolejkę do czekania na operację zaćmy (znowu czekać?). Powiedziałam: nie
    dziękuję, nie pozwolę sobie podłej lekarce wydlubać sobie oczu i moja
    noga tam nigdy nie stanie.

    Byłam już zapisana do tej przychodni/szpitala jakiś czas temu i w
    międzyczasie byłam na wizycie u okulistki w przychodni okulistycznej.
    Okulistka powiedziała mi, że nie potrzebna mi narazie operacja zaćmy, bo
    zaćma jest jeszcze malutka! Nic mi nie powiedziała, że mam jakąś błonę
    (niewidoczna) na jednym oku. Nic jej nie powiedziałam, że czekam w
    kolejce gdzieś tam (a czeka się długo).
    Powiedziała mi, że mam się zapisać do niej za pół roku i pewnie wkrótce
    zapiszę się.

    Czytałam na temat tej błony na oku. Jedni piszą, że trzeba jak
    najszybciej przeprowadzić operację, żeby nie stracić oka, inni się
    wypowiadają, że właśnie ta operacja usunięcia blony z oka jest bardzo
    ryzykowna i można stracić oko!

    No i tak sobie wszyscy "pieprzą kotka za pomoca młotka", czyli gadaja to
    co im ślina na język przyniesie, a za artykuły i wypowiedzi biorą
    niemałe pieniądze.

    > A po 2 latach ... jak sie okaze, ze zacma sie nie rozwinela mocniej, to
    > nie uslyszy "odsunmy to o rok", tylko "idzie pan na operacje lub won z
    > kolejki".

    Właśnie po dwóch latach okulistka dyrektor powiedziała mi won, szukaj
    sobie innych szpitali. Może to i dobrze, bo osoba która bardzo szybko
    przeskakiwała na coraz wyższe stanowisko i została dyrektorem moglaby mi
    zrobic krzywdę. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

    --
    animka

  • 9. Data: 2021-03-14 15:09:39
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-13 o 22:44, A. Filip pisze:

> [...]
    > nie mniejszą odporność i kowid będzie ciągle znaczącym (choć mniejszym)
    > problemem przynajmniej przez tak ze dwa kolejne sezony grypowe.

    Covid zostanie z nami już na zawsze.

    --
    animka

  • 10. Data: 2021-03-14 17:18:34
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Animka pisze:

    > Starsi poumierają, zostaną tylko jakieś młode prostytutki do rodzenia
    > nowego powykrzywianego, kalekiego......

    Co autorka miała "na myśli"?