  • 41. Data: 2021-03-17 06:37:47
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-03-16 o 16:26, J.F. pisze:

    >Bo mają swoje prywatne przychodnie, a państwowe to tylko tak na
    >pokaz.

    Tym niemniej w tych "panstwowych" chyba im w miare przyzwoicie placa
    ... bo inaczej by mieli tylko jakis stazystow za lekarzy :-)

    Panstwowych przychodni juz nie ma, z wyjatkiem MSWiA, one sie
    sprywatyzowaly, i tylko kwestia - lecza takze "na NFZ" czy nie lecza
    ..

    Podobnie szpitale - panstwowych prawie nie ma, jest duzo
    samorzadowych, lecza "na NFZ".

    J.

  • 42. Data: 2021-03-17 06:42:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-03-15 o 23:05, Animka pisze:

    >No i po tym już pierwszym proszku Azycyna odczułam dużą poprawę. Ucho
    >już mnie prawie nie boli, wychodziłam do sklepu. Jeszcze te 2 proszki
    >wezmę. (w sumie 3 szt.w opakowaniu). Dobrze, że jakis czas telu
    >lekarz zapisał mi na wszelki wypadek 2 opakowania :-)

    Kolejnego nie dostaniesz.

    Łykania antybiotykow bez rozpoznania to nie popieram, mnie czesto
    pomaga zwykle wsadzenie waty do ucha - zawsze to cieplej.

    Prostym leczeniem ucha moze sie teraz lekarz POZ zajac ... ale
    rozpoznanie w trybie teleporady ??

    Czy po prostu antybiotyki sa dobre na wszystko - przeciez na oko to i
    tak nie rozpozna zakazenia bakteryjnego :-)

    J.

  • 43. Data: 2021-03-17 06:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-03-16 o 08:05, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >Tym bardziej, że nie chcą zrezygnować aplikowania ludziom w
    >określonym wieku szczepionek Astra Zeneca. Inne kraje rezygnują, a
    >nasz rząd

    Moze po prostu mamy juz wlasne doswiadczenia i wcale nie notujemy tak
    duzej liczby zgonow.
    Albo ... tych przypadkow jest np jeden na miesiac, i to z
    nieokreslonych przyczyn, a na Covid schodzi 200 dziennie ... ryzyko
    szczepienia sie oplaca.

    >planuje pozbycie się tych co już im (Polsce?) dzieci (nawet
    >eksprymentalnych) nie urodzą. W taki sposób pozbęda się problemu z
    >ludżmi starszymi.

    Jakby tak bylo, to by trzeba bylo pozostac przy zaleceniach i nic
    wiecej nie robic.
    Szybko by staruszki wymarly, a prezydent moglby im 15-tke przed
    wyborami dac :-)

    J.

  • 44. Data: 2021-03-17 07:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Astralny Rębajło" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    J.F. napisał(a):

    >W tamtym roku szpitale potrzebowały na gwałt pielęgniarek.
    >Oferowały stawki godzinowe 100pln/godzinę. Czujesz?

    A 2 lata temu ile im placily ?
    A lekarzom ile placili "w tamtym roku" ?

    A ile placili na "narodowym" ?

    No coz, widac byly na gwalt potrzebne, ale 100zl/h ... z Norwegii
    chyba nie wroci, z Niemiec tez niekoniecznie ..

    No coz, gdzies tam po szpitalnych korytarzach byly informacje/apele
    pielegniarek - jak rzady od lat nic nie robily, to teraz sa gwaltowne
    skutki ..

    J.

  • 45. Data: 2021-03-17 07:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Astralny Rębajło" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    J.F. napisał(a):

    >Podejrzewam że i pis i peło mają jeden cel, prywatyzację służby
    >zdrowia.
    >Platforma na temacie trochę się pośliznęła (Sawicka), dlatego pis
    >działa ostrożniej
    >i z tematem się kryje.

    Chyba nie, bo jak widac - nic tez nie robi w kierunku prywatyzacji ...
    a prywatyzacja i tak powolutku postepuje ...

    >Im większe kolejki na NFZ, tym więcej kasy dla swojaków którzy
    >mają szpitale/świadczą prywatę.

    Ale tez w druga strone - jak sie kolejki skroca, to do prywatnych
    pojdzie znacznie mniej.
    A wtedy lekarze znacznie mniej zarobia ... albo sie pogodza, albo
    wyemigruja, a przeciez nie o to nam chodzi.

    Wiec mamy taki "podatek na bogatych". Kto chce - placi, kto nie chce -
    czeka.
    Tylko ... czemu Sprawiedliwosc w nazwie nie wprowadzi chocby
    odliczenia wydatkow na prywatnych lekarzy od dochodu ?

    >Poza tym paczaj na piramidę wieku, mamy więcej starszych ludków.
    >Wniosek prosty, kolejki z roku na rok się wydłużą.

    A to nie jest taki prosty wniosek, bo masz jeszcze kwestie ilosci
    lekarzy, podzialu miedzy prace "panstwowa" i prywatna, oraz pieniadze
    z NFZ, ktory kontraktuje odpowiednia ilosc usług .. i czy nie za malo
    ?
    A dalej chocby przyspieszenia diagnostyki i papierologii wymaganej
    przez NFZ ... choc na razie chyba lekarze jednak wiecej lecza niz
    papiery wypelniaja ...

    J.

  • 46. Data: 2021-03-17 07:52:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.03.2021 o 20:46, J.F. pisze:

    >Od początku było wiadomo, że raczej emerytów trzepie.

    Tak mowiono, nie bez racji, ale ... ile Ci brakuje do emerytury ? :-)
    Mlodszym tez sie zdarzylo umierac ... ale co proponujesz:

    -emerytow izolowac ?
    -nic nie robic, ZUS odpocznie, mieszkania sie uwolnia ...

    >No ale jak nie pozwoliła, to okazało się, że wirus nie groźny i w
    >odwrocie.

    No ale jakos tak bylo.
    Chyba, ze klamali w statystykach.

    >Nie może, znaczy może ale mu nie wolno - jeśli nie może wydać nakazu,
    >to "zalecenie" jest podżeganiem. Albo w najlepszym razie
    >przekroczeniem uprawnień.

    No owszem, organ dziala na podstawie przepisow prawa, sam brak zakazu
    to jakby malo :-)

    >Chcesz powiedzieć, że minister bez powodu nawołuje do zaprzestania
    >konstytucyjnie gwarantowanego leczenia?

    Ja tam nie wiem - moze cos wie, moze tylko z ostroznosci ... ale to
    nie dowod, ze lozek brakuje.

    >Poprzednio też mówili. Pominęli tylko że wśród dużych krajów;)

    Bo zalezy jak liczyc - ilosciowo czy procentowo.

    >No. Ten. Po co otwierać drugi skoro pierwszy ma jeszcze 1200 wolnych
    >łóżek?

    Nie wolnych, tylko mozliwych do dostawienia.

    Warszawa duze miasto. Jak sa dwa szpitale, to sie krocej lezy.
    A moze warto miec mozliwosc dolozenia 2400 łozek, a nie tylko 1200 ..

    >No ma. Lekarzy jest ograniczona ilość.

    >Tym niemniej karetki po 8 godzin na podjazdach nie stały i z
    >kulsonami na sor się nie wbijali. Z karetek brali od ręki. Co potem
    >to inna sprawa. Jedak jak ktoś był w poważnym stanie to zajmowali się
    >nim rzeczywiście od ręki.

    No ale czy teraz jest jakos istonie inaczej, czy tylko, "dla
    bezpieczenstwa pacjentow" wola ich trzymac w karetkach niz we wspolnej
    poczekalni ?

    8833

    >Po pierwsze premier ma długi nos, więc wierzę mu jak całce od
    >kulsonów czy sasinowi. Po drugie 1500 dopiero "zostanie
    >rozdysponowanych". Z tego info wydali niecałe 1,4k a i tak zapewne
    >kłamią.

    Byc moze, ale mamy juz marzec, to moze i wydali.

    Tak czy inaczej - troche tych respiratorow w zapasie bylo.

    >NIe. Bo jakieś gnidy lekarze się wygadają, że ich wcale nie ma, albo
    >są uszkodzone. Wiadomo że lekarze jako wykształciuchy to element
    >antyrządowy - reakcyjny wręcz:P

    Ale czemu mieliby wygadac, jakby im wydali 10 lat temu ?

    Mogliby gadac "dali nam 5 niepotrzebnych respiratorow, a nie mamy na
    rekawiczki".
    Ale to mozna szybko skomentowac ...

    J.

  • 47. Data: 2021-03-17 12:24:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.03.2021 o 19:31, Astralny Rębajło pisze:

    >To po co odwoływać regularną służbę zdrowia, skoro miejsca są i
    >problemu nie ma?

    Na wszelki wypadek, gdyby sie jednak pogoszylo ?
    A juz zapowiadaja kolejny lockdown, bo czwarta fala.

    Przy czym ... do wyjasnienia moze, o co z tym oczekiwaniem karetek
    chodzi.
    Brak miejsca na oddzialach i czekaja na wypis/zejscie pacjenta?

    Brak miejsc w szpitalach i przepychanki do ktorego skierowac?

    Czy np oczekiwanie na test ... jutro bede mogl sie dowiedziec z
    ostatniego przypadku ...

    J.

  • 48. Data: 2021-03-17 12:36:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Mar 2021 16:26:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale nie obiecywali, ze skroca kolejki :-)

    Jak nie, kiedy tak.

    "Nie wykonano:

    3. skrócenia kolejek do lekarzy - wydłużyły się o średnio 66 proc. do
    specjalistów. Z danych Fundacji Watch Health Care wynika, że wśród 43
    dziedzin świadczeń zdrowotnych, czas oczekiwania w 13 jest bez zmian,
    skrócił się w 4 z nich (m.in. neurologia, operacje zaćmy), a aż w 26
    wydłużył;"

    https://www.sluzbazdrowia.com.pl/artykul.php?numer_w
    ydania=4894&art=15

    > A smutna prawda ... nie wiem, czy szybko zostaja skrocone.
    > Bo z czego beda zyli lekarze, jak "na NFZ" terminy beda znosne ?

    To jest osobny rozdział, nie na moją głowę.
    Polsce na tysiąc mieszkańców przypada średnio 2,4 lekarza i to jest
    najmniej w całej UE, ale wyprzedzamy chociaż Albanię i Turcję.
    https://static.pb.pl/filtered/b9/275641,248268.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 49. Data: 2021-03-17 12:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]

    >dziedzin świadczeń zdrowotnych, czas oczekiwania w 13 jest bez zmian,
    >skrócił się w 4 z nich (m.in. neurologia, operacje zaćmy), a aż w 26

    Hm, moze i bylo, ale jesli mnie skleroza nie myli - to nie byl jakis
    punkt z pierwszego rzedu.

> [...]
    >Polsce na tysiąc mieszkańców przypada średnio 2,4 lekarza i to jest
    >najmniej w całej UE, ale wyprzedzamy chociaż Albanię i Turcję.

    Ale Ty o lekarzach, a ja o pieniadzach.

    A lekarze ... no ciekawe - za malo ksztalcimy, czy wyemigrowali ?

    J.

  • 50. Data: 2021-03-17 12:49:41
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-17 o 06:46, J.F. pisze:
> [...]
    > nie robic.
    > Szybko by staruszki wymarly, a prezydent moglby im 15-tke przed wyborami

    Aha :-)

    --
    animka