    From: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Po ilu dniach uprawomacnia sie wyrok sadu karnego?
    Date: Mon, 25 Mar 2002 09:10:29 +0100

    Sun, 24 Mar 2002 19:24:24 +0100, "Mc Gayver"
    <m...@p...onet.pl> pisze:
    >Moje gratulacje!
    Dziekuje bardzo!

    >Nie wiem czy chodzi o postępowanie zwyczaj czy uproszczone (lub z oskarżenia
    >prywatnego - ale wtedy bardzo rzadko bierze udział prokurator)
    Nie, z postepowanie zwyczajne, z oskarzenia prokuratorskiego.

    >Jeżeli postępowanie zwyczajne to przypuszczam iż oskarżony wcześniej złożył
    >wyjaśnienia. W takim wypadku mamy doczynienia ze zwyczajnym nieprawomocnym
    >wyrokiem.
    Oskarzony kilka razy nie stawial sie na pierwsza rozprawe. Przychodzil
    obronca, ktory przynosil rozne papiery (np. bilet lotniczy
    oskazonego). Kiedy wreszcie sedzia zagrozila, ze zarzadzi
    doprowadzenie, to oskarzony sie stawil. Sad go przesluchal, potem
    przesluchal mnie - poszkodowanego. Przy oskarzonym sad ustalil termin
    nastepnej rozprawy, na ktora wezwal moja zone i sasiadow. I to byla ta
    rozprawa pare dni temu - oskarzony sie nie stawil, nie przyszed takze
    obronca z wyboru, ktoremu oskarzony cofnal pelnomocnictwo procesowe
    (stosowne pismo w aktach).

    >W każdym wypadku oskarżony ma 7 dni od dnia doreczenia na złożenie wniosku o
    >sporządzenie uzasadnienia. Jeżeli tego żadna ze stron nie uczyni wyrok się
    >uprawomocnia. Jeżeli jednak to uczyni to ma 14 dni od momentu doręczenia
    >wyroku z uzasadnieniem na wniesienie apelacji.
    >Wtedy sobie nieźle poczekasz!
    Wiem. Mam z gosciem juz dwie wygrane sprawy (z podobnych paragrafow
    zreszta - takie tam pobicia, grozby karalne, kradziez...), oba wyroki
    mam wlasnie nieprawomocne, bo czekam na rozprawy
    apelacyjna... Czy ja dobrze rozumiem: istnieje wymog skutecznego
    doreczenia wyroku? Bo gosc permanentnie nie odbiera poczty poleconej
    od nikogo... I co w takim wypadku? Poki nie odbierze, poty wyrok sie
    nie uprawomocni?

    A co z tymi przeprosinami? Jak to wyegzekwowac? Gosc jest wariatem
    (ale bez "zoltych papierow"). Rzucil sie na moja zone, gdy byla w
    ciazy, straszyl mi dzieci, ze je zabije (o to wlasnie byla ta ostatnia
    sprawa) itp. Czy, jesli mnie nie przeprosi mam szanse na zasadzenie
    wykonania wyroku bez zawiesznia? Mialbym parenascie miesiecy
    spokoju...

    Dzieki wielkie za odpowiedz!
    pozdrawiem serdecznie

    Andrzej Garapich