eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo może zrobić żyrant, gdy pożyczkobiorca nie spłaca długu? › Re: Odp: Odp: Odp: Comoże zrobić żyrant, gdypożyczkobiorca niespłaca długu?
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: Odp: Comoże zrobić żyrant, gdypożyczkobiorca niespłaca
    długu?
    Date: Fri, 4 Apr 2003 08:58:04 +0800

    In article <b6gnlo$qm9$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:

    > Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:6...@z...router...
    >
    > Marcin to zależy o warunków umowy a takowa podpisywali ,w której pewnie były
    > ustalenia i jest jak jest teraz nie ma innej drogi jak wyegzekwowanie długu
    > i tyle ...
    > jesli jest takie ustalenie ,ze rozkłada sie na inne osoby to nie ma problemu
    > bo wtedy wierzyciel to czyni bo jest to zawarte w tresci umowy a co do
    > komornika :-)

    No po prostu zalozylem ze takie umowy sa wysoce niedowolne, tzn ze jest
    precyzyjnie ustawowo okreslone kto co jak i w jakim stopniu. Moj blad :)

    > a na logike kto niby miałby wystepowac o solidarny podział długu?
    > wierzyciel? /mam na mysli ten przypadek/ on już sie zabezpieczył ,nie
    > potrzebuje wędrować chwilowo po sądach skoro ma poręczycieli / na tym polega
    > ten cała sprawa a nie sądze ,że obciążył panią niezgodnie z prawem wszystko
    > jest w umowie ,którą podpisali ...

    No nie, wierzyciel w zadnym wypadku. Nie ma w tym w koncu wlasnie
    najmniejszego interesu. W swoim pytaniu abstrahowalem od tej konkretnej
    sytuacji - powinienem to zaznaczyc, sory.
    Czyli kto to raczej jasne - ten ktorego zlupiono najbardziej (o ile
    przyjac ta zasade rownomiernego obciazenia). Mialem tylko watpliwosci
    przeciwko komu. Ale skoro tego typu umowy mozna ksztaltowac ze spora
    dowolnoscia to taka umowa bedzie oczywiscie do tego podstawa
    wiec wychodzi mi na to ze na ogol przeciw wierzycielowi.

    --
    Marcin