  • 1. Data: 2003-11-21 09:43:54
    Temat: Od kiedy czynsz???
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Witam mam takie pytanie.
    Od kiedy powinienem płacić czynsz?
    Od chwili otrzymania kluczy, czy od chwili wprowadzenia się do mieszkania,
    przy założeniu że nie posiadam jeszcze aktu notarialnego.
    Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2003-11-21 09:50:12
    Temat: Re: Od kiedy czynsz???
    Od: "Iza" <i...@p...onet.pl>

    Dołączam się do pytania, dodam, że blok nie ma jeszcze odbioru przez urząd,
    brakuje pełnego wykończenia infastruktury itp.

    Pozdraviam
    Iza

  • 3. Data: 2003-11-21 11:40:33
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    Wątpliwość budzi we mnie fakt, że mam płacić za mieszkanie którego
    właścicielem jest jeszcze deweloper, a ja go nie użytkuje.

  • 4. Data: 2003-11-21 12:41:06
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > Od chwili otrzymania kluczy, czy od chwili wprowadzenia się do mieszkania,
    > przy założeniu że nie posiadam jeszcze aktu notarialnego.

    A jak jest w umowie z developerem?

    Tomek

  • 5. Data: 2003-11-21 12:41:41
    Od: "Iza" <i...@p...onet.pl>

    Ja w umowie ze spółdzielnią nie mam o tym ani słowa.

    Iza

  • 6. Data: 2003-11-21 13:23:18
    Od: "poool" <p...@g...pl>

    W umowie z developerem jest tylko ze akt notarialny bedzie podpisany nie
    pozniej niz 3 miesiące po otrzymaniu kluczy.
    Wiec przez 3 miechy developer jako właściciel powinien płacić czynsz.

  • 7. Data: 2003-11-21 13:37:42
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.lp>

    "poool" <p...@g...pl> wrote in message
    > Witam mam takie pytanie.
    > Od kiedy powinienem płacić czynsz?
    > Od chwili otrzymania kluczy, czy od chwili wprowadzenia się do mieszkania,
    > przy założeniu że nie posiadam jeszcze aktu notarialnego.

    od chwili odebrania mieszkania, co jest potwierdzone odpowiednim protokolem.
    Akt notarialny nie musi byc wydany podczas przekazania mieszkania, mozesz go
    dostac znacznie pozniej.

    marcin

  • 8. Data: 2003-11-21 13:53:46
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja w umowie ze spółdzielnią nie mam o tym ani słowa.
    >
    > Iza

    Ja pasuję , jeżeli chodzi o odpowiedź na te pytania. Bez znajomości umów
    (regulaminów i statutów) odpowiedź nie jest moim zdaniem w tym wypadku
    możliwa .

    Tom

  • 9. Data: 2003-11-27 11:37:14
    Od: "Nascendi" <n...@p...onet.pl>

    > od chwili odebrania mieszkania, co jest potwierdzone odpowiednim protokolem.

    A jeśli budynek czy mieszkanie nie ma jeszcze pozwolenia na użytkowanie (w
    rozumieniu prawa budowlanego)? Czy jakieś przepisy wiążą te dwie rzeczy -
    pozwolenie i opłaty administracyjne?

    W Prawie budowlanym jest sporo o pozwoleniu na użytkowanie; o opłatach mówi
    ustawa o własności lokali, ale nigdzie nie znalazłem określenia, kiedy może
    powstać obowiązek opłat (niezależnie od ustaleń umownych sprzedawca-kupujący).

    Będę wdzięczny za wskazanie odp. źródeł.

    Pozdrawiam,
    Nascendi