  • 1. Data: 2003-11-21 10:55:14
    Temat: Nakaz Zaplaty+ spolka cywilna+ rach tel.
    Od: "Arczi" <a...@i...pl>

    Witam.

    Sytuacja jest dosyc ciekawa. Dostalem wlasnie z sadu nakaz zaplaty w
    trybie upomnienia o zaplacenie rachunku tel. Rachunek najprawdopodobniej
    jest z roku 97/98 /nie wiem bo nie widzialem go na oczy/ i tyczy sie spolki
    cywilnej w ktorej bylem udzialowcem w latach 96/98.
    Nakaz zaplaty dotyczy wszystkich wspolnikow ,ktorzy wtedy byli w spolce
    czyli 5ciu. po 98 spolka dalej istnieje pod ta sama nazwa tylko z mniejsza
    iloscia wspolnikow.

    Co zrobic z tym nakazem? czy zaplacic, jesli tak to ile. Dlaczego spolka
    nie odpowiada w tej chwili za swoje zobowiazania tylko scigaja mnie? czy nie
    ma przedawnienia?

    Dziekuje za wszelkie pomocne informacje

  • 2. Data: 2003-11-21 11:24:41
    Temat: Re: Nakaz Zaplaty+ spolka cywilna+ rach tel.
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    Arczi wrote:

> [...]
    > spolka
    > nie odpowiada w tej chwili za swoje zobowiazania tylko scigaja mnie? czy

    Wlasciwie sam an odpowiedzial na swe pytanie..

    Nakaz dotyczy WSPOLNIKOW, a nie spolki...
    jest za okres w ktorym byl Pan wspolnikiem spolki,
    wiec odpowiada Pan za zobowiazania z tamtego okresu.

    Odpowiada SOLIDARNIE...to znaczy, ze gdyby Pan zaplacil,
    przysluguje panu roszczenie wobec pozostalych (juz bylych)
    wspolnikow odpowiadajacej im czesci.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-11-21 12:39:20
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Arczi" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spolka
    > nie odpowiada w tej chwili za swoje zobowiazania tylko scigaja mnie? czy

    Pewnie żadnemu z was nie chciało się pójść na rozprawę co?
    Prawdopodobnie roszczenie jest przedawnione i wystarczyło wnieść taki
    zarzut.
    Teraz już za późno.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-11-21 13:51:02
    Od: "Arczi" <a...@i...pl>

    > Pewnie żadnemu z was nie chciało się pójść na rozprawę co?
    > Prawdopodobnie roszczenie jest przedawnione i wystarczyło wnieść taki
    > zarzut.
    > Teraz już za późno.

    Wszystko pieknie tylko problem jest taki ,ze ja nie wiedzialem o rozprawie.
    jak moglem wniesc zarzut skoro nie wiedzialem o istniejacej rozprawie?

  • 5. Data: 2003-11-21 13:53:14
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Pewnie zadnemu z was nie chcialo sie pójśc na rozprawe co?

    To bardzo ciekawa koncepcja. Bo oczywiscie przed wydaniem nakazu zaplaty sad
    wyznaczyl z tuzin terminow rozpraw, he..? Lol numer 1.

    > Prawdopodobnie roszczenie jest przedawnione i wystarczylo wnieśc taki
    > zarzut.
    > Teraz juz za póLno.

    Lol. Rzecz jansa nr 2.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-11-21 13:58:46
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "S.Koper" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns943A97692A1B6slawekk@213.180.128.20

    > To bardzo ciekawa koncepcja. Bo oczywiscie przed wydaniem nakazu
    > zaplaty sad wyznaczyl z tuzin terminow rozpraw, he..? Lol numer 1.

    > Lol. Rzecz jansa nr 2.

    Czy te "Lol'e 1 i 2" to jakaś ustawa?
    (pomijam "jansa" gdyż domyślam się,
    że to literówka?)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jeśli mówisz do Boga - modlisz się, jeśli

  • 7. Data: 2003-11-21 14:28:35
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    sad
    > wyznaczyl z tuzin terminow rozpraw, he..? Lol numer 1.

    hej ty brachu!
    nikt nie jest nieomylny, zwłaszcza na tej grupie
    dlatego jak się ktoś pomyli ni wyskakuj z lolitkami tylko napisz o co
    chodzi.
    Innym napisz - ja pytanie przeczytałem uważniej i wiem o co.

    Tomek

  • 8. Data: 2003-11-21 14:35:00
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Wszystko pieknie tylko problem jest taki ,ze ja nie wiedzialem o
    rozprawie.
    > jak moglem wniesc zarzut skoro nie wiedzialem o istniejacej rozprawie?
    sory, wprowadziłem cię w błąd. Na szczęście Koper to zauważył, podle mnie
    przy tym ośmieszając.
    Od nakazu zapłaty istnieje możliwość wniesienia zarzutów w terminie dwóch
    tygodni.
    Na nakazie zapłaty powinno być zresztą informacja. Czy ten termin został
    przekroczony?

    Tomek

  • 9. Data: 2003-11-21 14:37:57
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "bronek" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpl799$blg$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > chodzi.
    > Innym napisz - ja pytanie przeczytałem uważniej i wiem o co.

    Nie nazywaj mnie "brachem" gdyż Ci nim nie jestem.
    Ja ustosunkowywałem się do odpowiedzi, a nie do
    pytania.
    Czytaj ze zrozumieniem lub zrozum to co czytasz.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Młodzież w stanie nietrzeźwym może spowodować potomstwo."

  • 10. Data: 2003-11-21 20:06:03
    Od: "Arczi" <a...@i...pl>

    > Na nakazie zapłaty powinno być zresztą informacja. Czy ten termin został
    > przekroczony?

    Nie dostalem ten nakaz dzisiaj rano.