  • 1. Data: 2003-11-21 09:09:24
    Temat: Kodeks pracy - ciekawostka czysto teoeretyczna
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam,
    ostatnio wyczytałem:
    Uchwała SN z dnia 2.10.2002r. III PZP 17/02
    "Doręczenie pracownikowi za pomocą faksu pisma pracodawcy wypowiadającego umowę
    o pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu terminu przewidzianego w
    art. 264 par. 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 par. 3 KP."

    Normalnie Ameryka, niedługo będzie można wysłać SMS - a

    Paweł

  • 2. Data: 2003-11-21 09:38:25
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu terminu przewidzianego
    > art. 264 par. 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 par. 3 KP."
    Orzeczenie to nie jest takie rewolucyjne jak się wydaje. Nie polecam nikomu
    wysyłania wypowiedzenia faksem.
    Po pierwsze problem dowodowy - spróbuj udowodnić komuś, że wypowiedzenie mu
    wysłałeś.
    Po drugie wypowiedzenie rzeczywiście jest skuteczne, jednak jeżeli tylko
    pracownik zechce odwołać się do sądu zostanie przywrócony do pracy.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-11-21 09:46:25
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Po drugie wypowiedzenie rzeczywiście jest skuteczne, jednak jeżeli tylko
    > pracownik zechce odwołać się do sądu zostanie przywrócony do pracy.

    Oczywiście że tak, nie twierdzę nic przeciwnego, z tym że:
    a) udowodnienie wysłania faksem jest bezproblemowe, gorzej z udowodnieniem
    doręczenia, ale skoro powód dołączy faks do pozwu no to wszystko OK, a skoro
    się odwołuje to odwołuje się od czegoś prawda ? no więc od czego, skoro
    twierdzi że nic nie dostał ?
    b) jezeli się odwoła, a jezeli się nie odwoła to gra muzyka,
    c) art. 45 par. 2 kp "Sąd pracy może nie uwzględnić żądania pracownika uznania
    wypowiedzenia za bezskuteczne lub przywrócenia do pracy, jeżeli ustali, że
    uwzględnienie takiego żądania jest niemożliwe lub niecelowe; w takim przypadku
    sąd pracy orzeka o odszkodowaniu."
    d) rewolucyjne oczywiście że nie jest ale napisaem że ciekawe bo mnie
    zaciekawiło,
    e) wsumie nieczęsto pracownik ma faks.

    Paweł