  • 11. Data: 2002-10-13 21:23:40
    Temat: Re: Ochrona w supermarkecie
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Henryk Plumski napisa_(a):

    > Pewna osoba na tej grupie, czyli"ssj5" <s...@p...onet.pl>,
    > napisała nam oto tak:
    >
    > (...)
    >
    > Wszystko fajnie, tylko...
    > 1) Dotyczy to obiektów objętych _obowiązkową_ ochroną
    > 2) Dotyczy to ochroniarzy _z licencją_

    Może rozwiniesz?

    KG

  • 12. Data: 2002-10-13 21:47:16
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    > Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadan ochrony osób i mienia w
    > granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    >
    > 1) ustalania uprawnien do przebywania na obszarach lub w obiektach
    > chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tozsamosci,
    IMHO to nie dotyczy sklepu, bo jest to obiekt powszechnie dostępny.
    Zatem ochroniarz w sklepie nie ma prawa legitymować, ponieważ nie zachodzi
    potrzeba stwierdzenia na podstawie ustalenia tożsamości, czy dana osoba może tam
    przebywać, czy nie.
    Się mylę?

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 13. Data: 2002-10-13 21:48:09
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    Pewna osoba na tej grupie, czyli"Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl>,
    napisała nam oto tak:

    > Może rozwiniesz?

    Cytaty, które przytoczył mój przedmówca, pochodzące z ustawy o ochronie
    osób i mienia, dotyczą jak napisałem.
    Taka jest _interpretacja_ ustawy przez odpowiednie organy w przypadku
    zaistnienia sytuacji tam opisanych.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 14. Data: 2002-10-14 04:11:57
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Wszystko fajnie, tylko...
    > 1) Dotyczy to obiektów objętych _obowiązkową_ ochroną
    > 2) Dotyczy to ochroniarzy _z licencją_

    ciekawa interpretacja przepisow ustawy o ochronie osob... - jak na agenta
    ochrony. moze wiec odpowiesz Karolowi?
    pozdr
    ssj5

  • 15. Data: 2002-10-14 06:56:29
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    napisała nam oto tak:

    > ciekawa interpretacja przepisow ustawy o ochronie osob... - jak na agenta
    > ochrony. moze wiec odpowiesz Karolowi?

    Jasne.
    Mówiąc krótko: miał ich normalne olać i tyle.
    Wszystkie czynności, które zostały przeprowadzone w stosunku
    do Karola, może wykonywać w tym przypadku jedynie policja.
    Ochroniarz w sklepie może co najwyżej _poprosić_* o pokazanie
    zawartości torby, kieszeni i od dobrej woli klienta zależy,
    czy się do tego dostosuje.
    A tak na marginesie. Wielu z Was robi zapewne zakupy w Makro.
    Przy wyjściu, jak jest dużo zakupów, ochrona pcha łapki do koszyka ?
    Możecie najnormalniej w świecie im te łapki "przetrącić"
    Nie mają do tego prawa. Jeśli będą się upierać, niech pokażą swój
    wewnętrzny regulamin. Jest w nim napisane, że mogą sprawdzić zakupy,
    ale _razem_ z klientem. Ja się nigdy na to nie zgadzam. Jeśli chce kopać,
    proszę bardzo, dzwonimy na policję, bo to już jest przeszukanie.
    W każdym razie tak sprawę rozwiązałem w Makro w Zabrzu.

    * W Sejmie leży projekt zmian ustawy, gdzie jest również propozycja,
    aby ochroniarz mógł dokonywać również przeszukania.
    Ale będą jaja...

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 16. Data: 2002-10-14 06:56:37
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > prawach. Na jaka cholere pytasz sie o prawo, jesli w jego majestacie
    jesters
    > traktowany jak zlodziej.

    Z tego co ostatnie zauwazylem to przestepcy sa dobrze traktowani lepiej
    niz przyzwoity czlowiek .. wiec moze bycie traktowanym jak zlodziej nie
    jest takie zle?

    BTW mialem przypadek zlego potraktowania przez kontrolerow z MZK w Zielonej
    Gorze, po kilku kontakach z MZK stwierdzilem ze nie bede kozystal z ich
    przewozow. No i chodze sobie piechotka do pracy a im umyka miesiecznie 70 zl
    na bilet miesieczny. Juz tak ponad rok wiec ich strata jak maja takich
    uprzejmych kontrolerow :>

    Pozdrawiam
    AJA

  • 17. Data: 2002-10-14 08:38:22
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    I masz 100% rację bo jaką klient ma gwarancje, że taki "pachoł" chcąc sie
    wykazać nie podłoży czegoś do koszyka?

  • 18. Data: 2002-10-14 08:49:07
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Jasne.
    > Mówiąc krótko: miał ich normalne olać i tyle.

    [...]

    hmmmm.... to smao napisalem, moze uzywajac tylko innych slow. a ja sie
    Ciebie pytalem na jakiej podstawie twierdzisz, ze ustawa o ochronie osob i
    mienia odnosi sie TYLKO do obiektow objetych obowiazkowa ochrona.
    dlatego napisalem, ze stosujesz ciekawa interpretacje przepisow ustawy, na
    podstawie ktorej dzialasz.

    ssj5

  • 19. Data: 2002-10-14 09:34:48
    Od: "Henryk Plumski" <h...@g...pl>

    napisała nam oto tak:

> [...]
    > mienia odnosi sie TYLKO do obiektow objetych obowiazkowa ochrona.
    > dlatego napisalem, ze stosujesz ciekawa interpretacje przepisow ustawy, na

    "Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia"

    Rozdział 1.
    Przepisy ogólne
    Art.1
    Ustawa określa:
    1) obszary, obiekty i urządzenia podlegające _obowiązkowej_ ochronie
    4) wymagane kwalifikacje i _uprawnienia pracowników ochrony_

    Art.36 który przytoczyłeś wcześniej (jak i cała ustawa)
    odnosi się tylko i wyłącznie do obszarów... podlegających
    _obowiązkowej_ ochronie. ( _jeszcze raz zaznaczę:Rozdział 1,
    Art.1,pkt.1_ )

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 20. Data: 2002-10-14 10:35:30
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > odnosi się tylko i wyłącznie do obszarów... podlegających
    > _obowiązkowej_ ochronie. ( _jeszcze raz zaznaczę:Rozdział 1,

    mylisz sie i to bardzo. oczywiscie ustawa okresla obszary ... podlegajace
    obowiazkowej ochronie, ale chodzi o to ,ze wymienia jakie to sa obszary.
    enumeratywnie /rozdzial II/ . to co nie wymienia - nie jest tym obszarem,
    obiektem podlegajacym obowiazkowej ochronie. Mowisz, ze ustawa odnosi sie
    TYLKO do obiektow, obszarow podlegajacych obowiazkowej ochronie. a co
    powiesz m.in. na art. z ustawy?:
    Art. 37. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia poza
    granicami chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:

    1) wykonywania czynności, o których mowa w art. 36 ust. 1 pkt 3,

    zapoznaj sie bardziej z ustawa, dokumentem na podstawie ktorego dzialasz, bo
    blednie interpretujesz ustawe. zobacz co mowi art 36, zobacz kto jest
    pracownikiiem ochrony w mysl art 2 ustawy. moze wowczas zmienisz zdanie.
    jesli nie - rtudno, nie bede juz cie przekonywal.

    ssj5