  • 1. Data: 2002-10-12 21:16:07
    Temat: Przeszukiwanie przez policjanta
    Od: "Witek" <w...@p...fm>

    Witam!

    Mam małe pytanqo, otóż jak prawo (konkretnie kodeks cywilny)
    reguluje przepisy dot. przeszukiwania, mam na myśli taką sytuację :
    Idę sobie ulicą ok. 20:00, podchodzą do mnei policjanci, czy mają oni prawo
    mnie przeszukać bez jakiegolwiek nakazu??
    Jeśli tak to do jakich grani (mam na myśli czy moga przeszukiwać intymne
    części ciałą)??

    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Witek

  • 2. Data: 2002-10-12 21:28:14
    Temat: Re: Przeszukiwanie przez policjanta
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Witek napisa_(a):
    > Mam małe pytanqo, otóż jak prawo (konkretnie kodeks cywilny)

    kc to nie. Raczej ustawa o Policji i kodeks postępowania karnego.

    > reguluje przepisy dot. przeszukiwania, mam na myśli taką sytuację :
    > Idę sobie ulicą ok. 20:00, podchodzą do mnei policjanci, czy mają oni prawo
    > mnie przeszukać bez jakiegolwiek nakazu??

    Jeśli mają "uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu zabronionego pod
    groźbą kary" .

    > Jeśli tak to do jakich grani (mam na myśli czy moga przeszukiwać intymne
    > części ciałą)??

    Na ulicy to raczej nie.

    KG

  • 3. Data: 2002-10-12 21:32:29
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > mnie przeszukać bez jakiegolwiek nakazu??
    > Jeśli tak to do jakich grani (mam na myśli czy moga przeszukiwać intymne

    Koniecznie musi być kodeks cywilny..? Bo ja bym Ci radził poszukać w kodeksie
    postępowania karnego oraz w ustawie o policji ;)
    To oczywiście mały żart; ale konkretnie to przeszukaj archwium pl.soc.prawo z
    okresu bodajże ostatniego miesiąca lub dwóch - była tu zażarta dyskusja na
    podobny temat.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 4. Data: 2002-10-13 09:02:14
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    dokladnie, pan Hajdys ma racje, raczej zaczerpnąc informacje z ustawy o
    policji , policjan t ma w tym zakresie baaaaaaardzo szerokie kompetencje,
    szkoda tylko ze wiekszosc z nich nie korzysta z tych kompetencji wobec
    prawdziwych bandziorów ,a niewinnych osób, ktore musza potem przepraszać...
    narx