  • 1. Data: 2002-10-12 20:44:48
    Temat: Nieformalna umowa o wspolpracy
    Od: ":: [rw] gericotel ::" <n...@s...com>

    witam,
    czy istnieje mozliwosc "zalegalizowania" w jakis sposob umowy o
    wspolpracy. Chodzi mi o to, posiadam wiedze etc, kolega ktory ma kase
    chcialby ze mna wspolpracowac. Niestety ja posiadam jednoosobowa
    firme, dzialajaca jako zgloszenie w Urzedzie Miasta, normalna DG.
    Kolega ma tak samo rozwiazane. Chcialbym uniknac zakladania jakiejs
    spolki.

    Czy istnieje mozliwosc podpisania jakiejs umowy pomiedzy nami, na
    obustronna wspolprace - ale, zeby taka umowa w razie nie powodzenia
    byla brana pod uwage przez Sad, Policje etc.

    prosze o podpowiedzi.
    pozdrawiam,

    Radoslaw
    --
    : "TWORZAC REALIZUJEMY CELE" ( r.w. - AD`2002 )
    : ****************************************************

  • 2. Data: 2002-10-12 21:48:50
    Temat: Re: Nieformalna umowa o wspolpracy
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > obustronna wspolprace - ale, zeby taka umowa w razie nie powodzenia
    > byla brana pod uwage przez Sad, Policje etc.

    Cóż, z góry uprzedzam, że jestem na początku drogi poznania prawa
    gospodarczego i handlowego, ale z tego co jak na razie jest mi wiadome,
    gdybyście założyli spółkę cywilną to w myśl prawa działalności gospodarczej i
    tak każdy z Was pozostawałby przedsiębiorcą, a nie spółka cywilna jako taka.
    A sama umowa spółki jest umową skonstruowaną dla współpracy osób pragnących
    osiągnąć wspólny cel gospodarczy.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-10-13 01:24:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Oct 2002, :: [rw] gericotel :: wrote:
> [...]
    >+ obustronna wspolprace - ale, zeby taka umowa w razie nie powodzenia
    >+ byla brana pod uwage przez Sad, Policje etc.

    Zastrzeżenie: są "właściwości" które przedsiębiorca bierze
    *wyłącznie* na siebie (np. karnopodatkowe) i których
    żadna inna umowa nie może zmienić. Ten kto "da forsę"
    odpowiada dopiero wtórnie, na mocy umowy - ale siedzieć
    pójdziesz ty ;]
    Po tym zastrzeżeniu wpisz do googla "spółka cicha", o tak:
    http://www.google.com.pl/search?as_q=sp%F3%B3ka+cich
    a&num=100&hl=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&a
    s_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr
    =all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

    ...i poczytaj. To jest nieistniejące :) *formalnie* rozwiązanie,
    dopuszczalne na mocy swobody umów.
    Acha: nie mam doświadczeń w tej materii :], wiem że "się da" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-13 13:16:54
    Od: ":: [rw] gericotel ::" <n...@s...com>

    Ktoś coś kiedyś powiedział, że ...