  • 1. Data: 2002-10-12 16:56:07
    Temat: Rejestracja dzialalnosci gospodarczej w gminie- wniosek
    Od: "Art" <s...@p...onet.pl>

    Krociotkie pytanko, gdzie we wniosku do gminy o rejestracje dz.gosp.
    zaznaczyc, ze bedzie to w formie sp. cywilnej.?

  • 2. Data: 2002-10-12 17:34:42
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Nie trzeba tego umieszczac, gdyz od 2001 r. wspolnicy spolki cywilnej
    zobowiazani sa zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza kazdy na siebie
    (jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza). Umowa spolki cywilnej to stosunek
    wewnetrzny laczacy kilka osob prowadzacych zarejestrowana dzialalnosc godsp.
    To ze dziala pan w formie spolki cywilnej bedzie interesowalo Urzad Skarbowy
    gdyz fakt ten bedzie mial wplyw na rozliczenia podatkowe.
    derski

  • 3. Data: 2002-10-13 01:16:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Oct 2002, derski wrote:

    >+ Nie trzeba tego umieszczac, gdyz od 2001 r. wspolnicy spolki cywilnej
    >+ zobowiazani sa zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza kazdy na siebie

    IMO występują tu dwa różne punkty:
    - wspólnicy muszą rejestrować DG na siebie (prawda bezwzględna)
    - nie trzeba umieszczać informacji o S.C. (tylko w szczególnych
    przypadkach, IMO - a *zazwyczaj* trzeba będzie; inna sprawa to
    "praktyka urzędnicza", czyli "mi powiedzieli" - ale "dura lex...").

    >+ (jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza). Umowa spolki cywilnej to stosunek
    >+ wewnetrzny laczacy kilka osob prowadzacych zarejestrowana dzialalnosc godsp.

    Poproszę cię uprzejmie o skomentowanie dyskusji na *.podatki
    w ww. temacie (jestem "zamieszany"), temat:
    "DG (nazwa S.C. a dwie rejestracje)"
    - a rozwinęło się z "DG" (i tam jest początek dyskusji) :)

    Chodzi o drobny wymóg - DG musi mieć nazwę...
    Wymóg jest ustawowy - Prawo Działalności Gospodarczej
    (nr artykułu w wątku), IMHO nigdzie nie ma zwolnienia.
    Nie zaprzeczam - jeśli jeden wspólnik prowadzi DG o nazwie
    "Buty naprawa Jan Kowalski" a drugi "Buty naprawa Jerzy Nowak"
    - to problemu 'rejestracyjnego' z "Buty naprawa S.C. Jan
    Kowalski Jerzy Nowak" nie ma - ale to się rzadko zdarza,
    choć "da się zrobić" - Jacek zeznał że "on tak ma" !

    Dla porządku dodam że poszło o pieniądze :) - bo "od wpisu"
    (albo inaczej mówiąc: "od każdej działalności") udziela się
    Skarbowi Państwa pożyczki w postaci "nadwymiarowego
    podatku zdrowotnego" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-13 01:39:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Oct 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    >+ >+ zobowiazani sa zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza kazdy na siebie

    Wrrrrrrrróć !
    Przeoczyłem drobiazg iż pytanie było o rejestrację *tylko*
    S.C., czyli sprawa o której pisałem (korelacja nazwy z *drugą*,
    jednoosobową DG) jest bez znaczenia - niemniej jakbyś miał chęć
    skomentować tamten wątek to poczytam :)
    [...]