  • 1. Data: 2002-07-22 18:06:08
    Temat: Ochrona danych osobowych - od czego zaczac !
    Od: "Michał Sz." <s...@f...onet.pl>

    jedna z firm wysyłkowych umieściła moje imię i nazwisko oraz miejscowość na
    swojej czarnej liście publicznie jako stronę WWW, za nieodebranie przesyłki.
    Nie podpisywałem żadnych dokumentów, zamawiałem prywatnie dany towar.
    Po prośbie mailowej:
    " Nie życzę sobie aby bez mojej zgody ktoś upubliczniał moje dane i to
    wszystko co mam do powiedzenia ! "

    otrzymałem taka odpowiedz:

    " I tak Panu nie daruje. Nniejszym zawiadamiam wszystkie firmy wysylkowe o
    Paskim przypadku. Dzialalnosc takich ludzi jak Pan w Intenecie nalezy
    tepic."

    Chce aby ten gość poniósł konsekwencje ale nie wiem jak to zrobić, od czego
    zacząć.

    Oto strona na której znajdowało się moje nazwisko i imię ale już zostało
    skasowane
    http://www.cyfronika.com.pl/ogloszenia.htm i co można z tym dalej zrobić .

    Pozdrawiam Michał Szipluk

  • 2. Data: 2002-07-23 06:31:52
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - od czego zaczac !
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    Dnia 2002-07-22 20:06, Użytkownik Michał Sz. napisał:
> [...]
    > zacząć.
    >
    > Oto strona na której znajdowało się moje nazwisko i imię ale już zostało

    IMHO to bez znaczenia chyba, ze ta twoja miejscowosc to bardzo mala jest
    i mozna cie prosto na podstawie tych danych zidentyfikowac. Sam w tej
    chwili podales swoje dane Imie Nazwiko i miejscowosc (w naglowku
    wiadomosci). Ale.... niech sie ktos wypowie kto sie bardziej na tym zna.

    Pozdrawiam
    Dan

    kto sie bardziej na tym zna.

  • 3. Data: 2002-07-24 08:29:56
    Od: "Michał Sz." <s...@f...onet.pl>

    Wydaje mi sie że ja mogę sobie pisac z kad jestem i jak sie nazywam tylko
    jesli ktoś użyje tych danych do jakis tam celow to zrobi to bez mojej zgody
    a to chyba jest wlasnie naruszenie danych osobowych.

    Michał

  • 4. Data: 2002-07-24 12:13:58
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    Dnia 2002-07-24 10:29, Użytkownik Michał Sz. napisał:
> [...]
    > jesli ktoś użyje tych danych do jakis tam celow to zrobi to bez mojej zgody
    > a to chyba jest wlasnie naruszenie danych osobowych.

    No dobra - to dam ci do myslenia. Na jakiej podstawie myslisz, ze to
    byly twoje dane osobowe?? Czy jestes pewny ze w twojej miejscowosci nie
    mieszka inny Michal Sz. ???
    W tym caly problem. W ustawie jest zmianka na temat "danych na podstawie
    ktorych mozna zidentyfikowac osobe" ale ma ona raczej zastosowanie
    gdy podane dane sa na tyle dokladne, ze moga cie zidentyfikowac (np.
    mieszkasz na wiosce gdzie sa 4 domy na krzyz i ktos podaje
    nazwe tej wioski twoje imie i nazwisko) - wtedy mialbys szanse.
    IMHO - raczej nic nie wskorasz.

    Pozdrawiam
    Dan