  • 21. Data: 2012-02-15 15:46:25
    Temat: Re: Ocena potencjalu i badanie kompetencji
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.02.2012 14:43), news wrote:

    > po jakości wykonywanej pracy widać najlepiej czy ten pracownik się na to
    > stanowisko nadaje, jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest baranem!

    A jakość pracy sprawdzimy jak? Przy każdym pracowniku postawimy drugiego
    pracownika który będzie liczył wydajność pierwszego?

    p. m.

  • 22. Data: 2012-02-15 16:03:35
    Od: "news" <newz>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Podaj podstawę prawną. Jak nie rozumiesz co to znaczy
    > podstawa prawna, to sprawdź w google.

    proszę:
    "Rozdział II KP
    Obowiązki pracownika

    Art. 100.§ 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
    starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy,
    jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. "

    nie myślałem że jesteś taki ciemny że KP nie znasz i trzeba ci cytować.
    podsumowując: jeśli polecenie jest sprzeczne z umową to nie należy ono do
    jego obowiązków, ech tłumacz jak dziecku o ono dalej be i me.

  • 23. Data: 2012-02-15 16:09:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    news wrote:

    > po jakości wykonywanej pracy widać najlepiej czy ten pracownik się na
    > to stanowisko nadaje, jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest baranem!

    Najwyraźniej nie pracowałeś nigdzie wyżej niż składacz długopisów.

    Efekty (lub ich brak) pracy członka jakiegoś zespołu niekoniecznie
    muszą być wprost widoczne.

    Czasem taki szkodnik ukrywa się w grupie, żeruje na innych i swoimi
    działaniami tylko utrudnia im pracę. I trzeba go wyłapać.

    Czasem całkiem niezły zarządzający ma po prostu marny zespół pod sobą
    (który np. przejął po kimś), i gdy na testach wychodzi że on sam jest w
    porządku - trzeba przyjrzeć się jego podwładnym.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2012-02-15 16:10:32
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    news wrote:

> [...]
    > cytować. podsumowując: jeśli polecenie jest sprzeczne z umową to nie
    > należy ono do jego obowiązków, ech tłumacz jak dziecku o ono dalej be

    Już widzę jak ktoś w umowie ma "i pracodawca nie ma prawa przeprowadzać
    okresowej kontroli kompetencji pracownika".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2012-02-15 16:13:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-15, news <newz> wrote:

    [...]

> [...]
    > podsumowując: jeśli polecenie jest sprzeczne z umową to nie należy ono do
    > jego obowiązków, ech tłumacz jak dziecku o ono dalej be i me.

    Zacytowałeś przepis, który jest bez znaczenia w omawianym przypadku.

    Pracodawca musi móc ocenić pracownika by móc zastosować się chociażby do
    art. 18 3c Kodeksu Pracy. Nie ma _żadnego_ artykułu w kodeksie pracy
    który zabraniałby pracodawcy oceniania pracownika, a ocenianie należy
    do obowiązków pracodawcy, nie pracownika (co zdajesz się sugerować).

    A dodatkowo:
    http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/ocena_pracy/artykuly
    /106676,ocenianie_pracownikow_aspekty_prawne.html

    "Co zrobić, gdy pracownik nie chce być oceniany

    Warto podkreślić, że ocenianie pracownika nie zależy od jego zgody.
    Jeżeli ocena jest dokonywana w sposób obiektywnie prawidłowy, pracodawca
    nie powinien obawiać się zarzutu stosowania szykan odnośnie do pracownika.
    Potwierdza to chociażby wyrok Sądu Najwyższego z 27 stycznia 2005 r.
    (II PK 198/04, niepubl.), w którym stwierdza się, że wykonywanie
    czynności kontrolnych wobec pracownika może naturalnie łączyć się dla
    niego ze stresem, co nie oznacza szykanowania go."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2012-02-15 17:41:37
    Od: "news" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Zacytowałeś przepis, który jest bez znaczenia w omawianym przypadku.

    a ty znowu głupka udajesz, dostałeś konkretną podstawę prawną i opowiadasz
    że nie ma znaczenia, nie ośmieszaj się.

> [...]
    > w kodeksie pracy który zabraniałby pracodawcy oceniania pracownika,
    > a ocenianie należy do obowiązków pracodawcy, nie pracownika

    zacytuj i skomentuj ten art. 18 3c ba ja tam żadnego związku z dyskusją w
    nim nie widzę, natomiast w KP nie ma żadnego artykułu nakazującemu
    pracownikowi wykonywanie czegokolwiek sprzecznego w umową pracy, więc może
    ty podasz ten artykuł, podstawę prawną proszę nakazującą pracownikowi
    wykonywanie jakichkolwiek czynności sprzecznych z jego umową pracy!

    podstawa prawna, dasz radę?

  • 27. Data: 2012-02-15 18:01:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-15, news <k...@p...fm> wrote:

    > a ty znowu głupka udajesz, dostałeś konkretną podstawę prawną i opowiadasz
    > że nie ma znaczenia, nie ośmieszaj się.

    Tak. Nie odnosi się do tej sytuacji. Czego nie rozumiesz?
    To nie jest tak że sobie pierdolniesz losowy paragraf i jest pozamiatane.

    > zacytuj i skomentuj ten art. 18 3c ba ja tam żadnego związku z dyskusją w
    > nim nie widzę,

    Skoro z szukaniem sobie nie radzisz, to proszę:
    Art. 18^3c.

    "§ 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową pracę
    lub za pracę o jednakowej wartości.

    § 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia,
    bez
    względu na ich nazwę i charakter, a także inne świadczenia związane z pracą,
    przyznawane
    pracownikom w formie pieniężnej lub w innej formie niż pieniężna.

    § 3. Pracami o jednakowej wartości są prace, których wykonywanie wymaga od
    pracowników
    porównywalnych kwalifikacji zawodowych, potwierdzonych dokumentami przewidzianymi w
    odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym, a także porównywalnej
    odpowiedzialności i wysiłku."

    > natomiast w KP nie ma żadnego artykułu nakazującemu pracownikowi wykonywanie

    Nie ma też artykułu nakazującego oddychać. I się wypróżniać.
    A mimo to - robisz to. Dziwo!

    > czegokolwiek sprzecznego w umową pracy,

    Nie wykazałeś jeszcze że ocena kwalifikacji jest *sprzeczna* z umową o pracę.

    > więc może ty podasz ten artykuł, podstawę prawną proszę nakazującą pracownikowi
    > wykonywanie jakichkolwiek czynności sprzecznych z jego umową pracy!
    > podstawa prawna, dasz radę?

    Podałem w odpowiedzi którą wyciąłeś. Nawet podałęm artykuł (który również
    odwoływał się do art. 18^3c), jak również zacytowałem orzecznictwo w tym temacie.
    A Ty jedyne co robisz to wklejasz losowy artykuł, wycinasz odpowiedzi
    bo Ci nie pasują do tezy i się indyczysz.

    Myślisz, że jak coś wytniesz, to się zrobi niebyłe?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2012-02-15 18:20:27
    Od: <news>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > przewidzianymi w
    > odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym, a także

    no i gdzie w tym artykule jest coś na temat?
    dalej proszę o podstawę prawną, jak jej nie nasz to EOT

  • 29. Data: 2012-02-15 18:21:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-15, <news> <news> wrote:

    [...]

    > no i gdzie w tym artykule jest coś na temat?

    Dziecko drogie. Podałem Ci to już dwa razy, także z artykułem który
    to uzasadnia - aby móc zgodnie z literą powyższego przepisu móc
    określić wynagrodzenia pracodawca może dokonać oceny pracy
    pracownika.

    Jak nie chcesz przyjąć argumentu to skomentuj pod linkiem
    który pdałem 2 odpowiedzi wcześniej i w jakiś sposób się odnieś
    dlaczego "nie" (i dlaczego Sąd Najwyższy się myli, a Ty nie)
    a nie wycinaj i udawaj że argumentu nie było.

    > dalej proszę o podstawę prawną, jak jej nie nasz to EOT

    Ależ podałem. Tylko się do tego nie odniosłeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2012-02-15 19:22:21
    Od: "news" <k...@p...fm>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Dziecko drogie. Podałem Ci to już dwa razy, także z artykułem
    > który to uzasadnia - aby móc zgodnie z literą powyższego
    > przepisu móc określić wynagrodzenia pracodawca może
    > dokonać oceny pracy pracownika.

    człowieku, puknij się w ten swój pusty baniak!
    podajesz artykuł o prawie do wynagrodzenia i na jego podstawie wysnuwasz
    jakieś własne herezje o dokonywaniu ocen pracownika, widzę że gadam z jakimś
    trolem, wystarczy.