  • 1. Data: 2012-02-10 11:41:52
    Temat: Pełnomocnictwo za wyjeżdżającego za granicę
    Od: Maciek Murańczyk <m...@w...pl>

    Rodzice wyjeżdżają na parę miesięcy za (cywilizowaną) granicę w celach
    rodzinno-turystycznych i zamierzają wrócić. Zostawiają tu dom, małą
    działalność gospodarczą itd. Chcieliby mi zostawić pełnomocnictwa do
    administrowania tym wszystkim - żebym mógł podpisać deklarację do
    skarbowego i iść wyjaśnić, gdy ten będzie miał z nią problem, przedłużyć
    umowę z operatorem komórkowym itd. Nie planujemy sprzedawania majątku i
    innych "większych" akcji.

    1. jakie pełnomocnictwo? Wystarczy ogólne?
    2. czy powinno być notarialne?
    3. może jakiś wzór polecicie?

  • 2. Data: 2012-02-10 14:06:39
    Temat: Re: Pełnomocnictwo za wyjeżdżającego za granicę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2012 5:41 AM, Maciek Murańczyk wrote:
> [...]
    > innych "większych" akcji.
    >
    > 1. jakie pełnomocnictwo? Wystarczy ogólne?

    Polecam notarialne, bo wowczas nie bedziesz sie kopał z koniem, ze sm
    sobie napisales.
    Dobry notariusz bedzie wiedział co napisac. TO nie takie proste.
    Nie wystarczy napisac, pelnomocnictwo na wszystko.

  • 3. Data: 2012-02-10 18:22:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2012, Maciek Murańczyk wrote:

> [...]
    > administrowania tym wszystkim - żebym mógł podpisać deklarację do
    > skarbowego i iść wyjaśnić, gdy ten będzie miał z nią problem,

    Pełnomocnictwa skarbowego nie wystarczy "mieć", trzeba je "złożyć"
    (to do deklaracji) tudzież "zgłosić" (to do doręczeń).
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    Art.80a, 145 i 147.
    Nie chce mi się kopać po rozporządzeniach co do szczególnej formy
    (pewnie nie ma), ale jako żywo zapiski sugerują że należy
    zrobić to *przed* terminem występowania w roli przedstawiciela
    lub pełnomocnika.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-02-11 09:16:54
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 10 Lut, 19:22, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > (pewnie nie ma), ale jako żywo zapiski sugerują że należy
    > zrobić to *przed* terminem występowania w roli przedstawiciela

    Pełnomocnictwo do deklaracji wystarczy złożyć łącznie z deklaracją.
    Obowiązku wcześniejszego złożenia nie ma.