  • 31. Data: 2022-07-29 10:46:53
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Zawiadomienie przyjąć musi. Natomiast może pouczyć,a  nie wystawiać
    > mandatu. Całość normuje kodeks postępowania w sprawach o wykroczenie.

    Czy jest § z którego to wynika że musi ?

  • 32. Data: 2022-07-29 11:30:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 lipca 2022 o 23:32:06 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    chcesz robić?
    > Z Radiem Erewań nie ma żartów.
    > Ale gógiel, młodszy, też na "pijany kierowca przepadek samochodu" potrafi
    odpowiedzieć.

    Sprawdź. Daj znać co wyczytałeś
    > Chyba że odłożone, bo wojna przyszła za miedzę.
    A jak.pijanago kierowcę tramwaju czy innego autobusu złapią to tramwaj/autobus
    zabiorą?

  • 33. Data: 2022-07-29 11:30:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > ale tego się nie robi w ramach interwencji, a o tym ten wątek. Jakby
    > miał numer, to można podać opis i9 numer patrolom. Ale jak nie ma, to co
    > masz podać patrolom? Że ukradli "czerwony" rower?

    Wątek jest o tym, czy policja ma przyjąć zgłoszenie.

    MJ

  • 34. Data: 2022-07-29 11:41:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 02:51:59 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ależ oczywiście masz rację. Ale to nie jest pilne i tego się nie robi w
    > ramach interwencji. Jak złożysz zawiadomienie na piśmie, to też bedzie.
    > Oczywiście racja, że jeśli już pokrzywdzony dotarł do jednostki, to
    > należało od niego przyjąć to zawiadomienie o wykroczeniu, ale tego nie
    > mam zamiaru komentować.

    Moze zakrawalo na zawiadomienie o przestepstwie ... i po co psuc sobie
    statystyki :-)

    > Jak ne mamy numerów, to ów opis musiałby być bardzo ścisły i zawierać
    > jakieś unikalne dane. Bo inaczej nikt roweru nie zatrzyma na giełdzie
    > tylko z tego powodu, że poprzednio komuś rower ukradli.

    Marka, kolor, wyposazenie - nie wiem ile tam rowerow na gieldzie.
    Sa jeszcze takie gieldy?

    Ale przeciez mozna obejrzec monitoring, i popatrzec sie po twarzach na
    tej gieldzie. Zatrzymasz z rowerem, to bedziesz mial trzy dowody.

    J.

  • 35. Data: 2022-07-29 11:47:46
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    piątek, 29 lipca 2022 o 11:30:56 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
    > Wątek jest o tym, czy policja ma przyjąć zgłoszenie.

    Może to:

    "WYTYCZNE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 13 lipca 2020 r.
    w sprawie wykonywania przez Policję niektórych czynności w zakresie
    wykrywania wykroczeń oraz ścigania ich sprawców.

    Rozdział 4
    Czynności przed sporządzeniem i wniesieniem wniosku o ukaranie
    § 10. 1. Zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia należy przyjąć w każdej
    jednostce Policji, bez względu na właściwość miejscową i rzeczową."

    https://isp.policja.pl/download/12/33455/Wytyczne3.p
    df

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 36. Data: 2022-07-29 12:54:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 lipca 2022 o 00:00:03 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):
    > Matka z dzieckiem w wózku nie przejdzie, inwalida na wózku nie
    > przejedzie, jak chcesz prawidłowo postawić samochód, to na kilka razy
    > trzeba 1 i R, bo burak postawił tak, że manewru nie zrobisz.

    No, ten ostatni argument może do niego troszkę trafi, ale to raczej ten typ, co to
    ani matką z dzieckiem w wózku ani inwalidą na wózku nie jest, a wyobrażenie sobie
    takiej
    sytuacji w głowie się nie mieści.
    Mieszka na wsi, gdzie każdy ma garaż, a nikt obcy nie ma żadnego interesu, żeby mu na
    ulicy
    pod domem parkować, bo to taka dziura, że nie ma po co przyjeżdżać - więc nie wie, co
    to znaczy.
    Ale do miasta, żeby cokolwiek sensownego załatwić, pojedzie oczywiście blachosmrodem
    robić korki, zbytnia "szlachta" na pociąg i komunikację miejską.
    A skoro miasto "nie zapewnia mu parkingu" - i to darmowego oczywiście - to postawi
    w miejscu niedozwolonym, bo "on musi".
    Nie przeszkadza przecież sobie ani "swoim", tylko mieszkańcom tego miasta - a to,
    że miasta nie są dla samochodów tylko dla ludzi, to "niegościnność".
    A to, ze garaż w tym miejscu kosztuje 35k albo 300zł/miesiąc, to nie jego sprawa.
    No i oczywiście ci mieszkańcy miasta, którzy nie mogąc uniknąć jego buraczenia,
    chcą przynajmniej coś z tego dla miasta mieć, będą "sygnalistami" - dobrze że nie
    "konfidentami",
    bo i tak potrafią się "skrzywdzeni" odgryźć ;> (tak jak w jednej żabce: "podziękujmy
    konfidentom piszącym donosy do pip za to, że nie będziemy mogli zrobić zakupów w
    niedziele").

    Ten sam motyw jest z jeżdżeniem rowerem po chodniku.
    "Po jezdni nie będę jechał bo może mnie potrącić samochód" - ale to, ze sam może
    potrącić
    pieszego, np. małe dziecko, już nie wspomni - a to akurat pieszy ma prawo być
    wszędzie na chodniku,
    a rowerzysta prawa nie ma. Tylko co komu z tego prawa w szpitalu?
    Ale on "rowerem musi" i we łbie się nie zmieści, że alternatywą dla jeżdżenia rowerem
    po jezdni nie jest
    jeżdżenie po chodniku, a pójście na piechotę lub ew. prowadzenie roweru do miejsca,
    gdzie można
    bezpiecznie wsiąść i pojechać.
    "Przepraszam" i "dziękuję" usłyszałem chyba dwa razy w życiu, w tym raz od gościa
    jadącego z dzieckiem poniżej
    10 lat, więc też od "pieszego".

    A jacy są obrażeni na zwrócenie uwagi, raz taki grubasek na rzucone "k*a, szybciej"
    po wyminięciu na wąskim
    chodniku się zatrzymał z piskiem opon - ale na propozycję zaczekania na policję
    wskoczył na ten
    swój pojazd i zaczął po chodniku, a potem przejściu dla pieszych, spierdzielać
    jeszcze szybciej.
    Ciekawe, czy jakby na tym przejściu ktoś go walnął samochodem, to byłaby moja wina?

    Trudno zdecydować, jak traktować dzwonienie - z jednej strony burak, a drugiej choć
    daje sygnał,
    że się zbliża i będzie wyprzedzać - bo kolejna przypadłość "chodnikowych rowerzystów"
    (czyli mentalnie
    poniżej-10-latków) to brak możliwości wyobrażenia sobie, że roweru, który podjeżdża
    od tyłu, nie słychać.
    Pamiętam historię z przystanku - chodnik szeroki na niecały metr, jeszcze ławeczka
    stoi (wiata
    się nie zmieściła), obok słupek, ludzie stoją i czekają - a chodnikiem jedzie burak i
    zaczyna
    dzwonić. Nikt się nie ruszył, to ten stanął i dzwoni dalej. Kobitka go w końcu
    opierdzieliła,
    a ten taką zdziwioną minę zrobił, że można mu nie ustąpić, jakby inny wszechświat
    zobaczył...

    W "Patafii" były różne sposoby zarabiania pieniędzy - np. taki, że w uliczkę wjeżdża
    samochód i zaczynał
    napierdzielać z głośników. Po chwili ustawiała się kolejka, każdy rzucał banknot i
    samochód odjeżdżał
    w następną uliczkę.
    Przybysze z "normalnego" kraju okazali się agresywni - ich sposobem byłoby
    wywleczenie gości z tego
    samochodu i spuszczenie im wpie*u. I jak oceniać tą sytuację?

    To coś jak z mechanicznymi-silnikowymi środkami do sprzątania.
    Czy to nie da się znaleźć nikogo do roboty ciecia, co miotłą po cichu zamiecie?
    Tylko te silnikowe dmuchawy, którymi nie sprzątają, a wrzucają śmieci na trawnik?
    Nie mówiąc o hałasie?
    Albo teraz spółdzielnia ma chyba nowy nabytek - jakiś taki mini-wózek do zamiatania,
    cztery szczotki, ale hałasuje tak niesamowicie, że naprawdę nie wiem, co w nim może
    tak hałasować.
    Nie jest to raczej silnik, bo ten brzmi inaczej.
    W środku oczywiście koleś z petem w ryju.

  • 37. Data: 2022-07-29 13:03:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 lipca 2022 o 11:30:36 UTC+2 Kris napisał(a):
    > czwartek, 28 lipca 2022 o 23:32:06 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > chcesz robić?
    > Sprawdź. Daj znać co wyczytałeś

    Artykuł z 29 marca mówi, że projekt po I czytaniu.
    Więc dobrze trafiłem z wojną.
    A potem kampania buraczana się zaczęła i kaczuś zabronił zerowi wk*iać suterena - w
    czym
    wyraźnie widać, gdzie mają target.

    > A jak.pijanago kierowcę tramwaju czy innego autobusu złapią to tramwaj/autobus
    zabiorą?

    Zagadnienie ciekawe - wydaje się, że tak - tzn. niekoniecznie tramwaj i autobus,
    tylko równowartość
    będzie musiał zapłacić.
    A to potrafi zaboleć, szczególnie w przypadku tramwaju.
    Ale może dla "służbowych" jest inaczej - nie chce mi się szukać w ustawie, w artykule
    jednak
    było o "pożyczonych" - z ładnym "kontrprzykładem", że "co to będzie jak jakiś biedak
    będzie prowadził - PO PIJAKU - drogi samochód, który mu ktoś pożyczył" - są tacy
    szlachetni bogacze w naszym kraju? ;>

  • 38. Data: 2022-07-29 18:07:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Jul 2022 00:31:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zawiadomienie przyjąć musi. Natomiast może pouczyć,a nie wystawiać
    > mandatu. Całość normuje kodeks postępowania w sprawach o wykroczenie.

    A nie moze wpisac w notes "odwiedzilem miejsce wykroczenia, ale
    Helenki nie zastalem".
    Pare takich wpisow, i sie przedawni, a funkcjonariusz dupochron ma
    :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-07-29 18:15:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W Polsce policja masowo zatrzymuje rowery, przewraca je do góry kołami i czyta lupą
    numery ram.
    Wy qrwa Tomasik w jakimś alternatywnym matriksie żyjecie.
    Jedno wspólne w PL: byle qrwa do emki i idi na guj.
    A wiecie Tomasik, że ja bym szukał sprawcy uwidocznionego na nagraniu, a nie roweru?
    Widzę problem: na pewno w zgłoszeniu mam podać Pesel sprawcy i miejsce zamieszkania,
    a i tak zgubią w aktach (sos z kebaba wyleją).

    -----

  • 40. Data: 2022-07-29 18:17:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ależ o tym pan w ko-mendzie mnie pouczył, cyt.: "możecie O'Bywatelu złożyć nawet w
    Pułtusku".

    -----