  • 1. Data: 2022-07-18 17:39:24
    Temat: Złe parkowanie samochody UA, D, S, CZ, IT
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Jak służby reagują na foto zgłoszenia źle zaparkowanych lub z
    fotoradarów, czy też odcinkowej kontroli prędkości na samochody z
    zagranicznymi rejestracjami ?

    --
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/_a7Wl6
    IqEAw

  • 2. Data: 2022-07-18 19:17:08
    Temat: Re: Złe parkowanie samochody UA, D, S, CZ, IT
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 lipca 2022 o 17:39:34 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):
    > Jak służby reagują na foto zgłoszenia źle zaparkowanych lub z
    > fotoradarów, czy też odcinkowej kontroli prędkości na samochody z
    > zagranicznymi rejestracjami ?

    Ostatnio zgłaszałem jednego buraka z UA, co nam zagradzał wjazd na osiedle.
    Straż wiejska (DC) była nawet chętna odholować, ale tylko pod warunkiem,
    że na miejscu byłby poszkodowany kierowca - co nie mógłby wjechać czy wyjechać.
    Akurat tej bramy i dojazdu używają tylko śmieciarki, więc okazji nie było
    (choć właściwie to jest taki wjazd na podwórko-część wspólną, i zdarza się, że
    parkują tam samochody
    np. ekip remontowych, jeśli dostaną pozwolenie od zarządu, więc można byłoby coś
    sprokurować,
    ale sam nie mogłem, bo nie mam samochodu - a pewnie możliwość wjazdu nie wystarczy,
    trzeba by pokazać, że się chce wjechać - i może nawet rzeczywiście wjechać, jak
    zawalidrogę
    wezmą na hak, ale jeszcze postoją popatrzeć, czy prawilnie, czy też może nie należy
    go odstawić ;),
    więc powiedzieli, że przyjadą zrobić fotkę.
    Hmm, czy ukraińskie samochody, jak właściciel z Ukrainy dostaje PESEL,
    trafiają do CEPIKu?
    Albo może przy przekraczaniu granicy?
    Czy taka SM musi szukać właściciela via służby Ukraińskie?

  • 3. Data: 2022-07-18 20:39:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 18 lipca 2022 o 19:17:10 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Ostatnio zgłaszałem jednego buraka z UA, co nam zagradzał wjazd na osiedle.
    Nie masz samochodu, nie blokowal Tobie wjazdu i zgłaszałeś
    Sygnalista?

  • 4. Data: 2022-07-18 20:48:02
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 18.07.2022 o 20:39, Kris pisze:
    > Nie masz samochodu, nie blokowal Tobie wjazdu i zgłaszałeś
    > Sygnalista?

    Też bym zgłosił. Śmieciarka albo np. Straż Pożarna powinna mieć
    możliwość wjazdu.

    --
    P.

  • 5. Data: 2022-07-18 21:16:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 18 lipca 2022 o 20:48:06 UTC+2 PiotRek napisał(a):
    > osiedle.
    > Też bym zgłosił. Śmieciarka albo np. Straż Pożarna powinna mieć
    > możliwość wjazdu.

    Dokładnie, dojazd nie tylko dla śmieciarki, ale i straży pożarnej.
    Ale co poradzić, Kris rozumuje jak Grek, tam też u siebie ładnie, a za płotem, na
    ulicy, może być syf.
    Widocznie goście nie przychodzą (no bo przecież się nie przeteleportują), a domu
    sprzedawać nie zamierza, od pokoleń w rodzinie.
    I będzie wyzywał od sygnalistów.
    Nie musiałbym być "sygnalistą" gdyby jakiś burak nie "musiał" w tym miejscu parkować
    swojego blachosmroda.
    I blokowal _mi_ wjazd - to, że śmieciarka dojedzie i będzie mogła opróżnić kubły,
    jest tak samo w moim interesie jak możliwość wjazdu na własne podwórko czy do garażu.

  • 6. Data: 2022-07-18 23:24:12
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

> [...]
    > trafiają do CEPIKu?
    > Albo może przy przekraczaniu granicy?
    > Czy taka SM musi szukać właściciela via służby Ukraińskie?

    No właśnie, czy taka SM to musi szukać właściciela via słuzby Ukraińskie
    ? a nawet jeśli to dostaną adres na Ukrainie ale mogą dostać dane
    osobowe, a po tym można przeszukać PESEL i dostać adres ośrodka
    zbiorowego noclegowania.

    Smutne, ale wielu adresów na Ukrainie już nie ma.

    Jechać gdzieś, to jest problem. Duże miasta pozastawiane samochodami, a
    czas reakcji SM kilka godzin. Policja reaguje szybciej, ale co z tego
    jeśli w mieście gdzie jest SM to dzwonią do SM