  • 1. Data: 2022-07-25 13:58:30
    Temat: SO dopiero po zwrocie z SA zdelegalizował Marsz Powstania Warszawskiego na wniosek burmistrza Warszawy (PO)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-marsz-powsta
    nia-warszawskiego-sad-okregowy-uchylil-decyzje-w,nId
    ,6178392
> [...]
    >
    > Sąd Okręgowy uchylił decyzję wojewody mazowieckiego, który zgodził się
    > na cykliczne organizowanie Marszu Powstania Warszawskiego stowarzyszeniu
    > Roty Marszu Niepodległości do 2024 roku. Odwołanie od decyzji wojewody
    > składał prezydent stolicy Rafał Trzaskowski. - Piszemy już
    > zażalenie. [...]
    > - Będę dalej walczył w Sądzie Apelacyjnym - podkreślił Bąkiewicz
    > dodając, że marsz 1 sierpnia się odbędzie. - Zgłosiliśmy go w trybie
    > normalnym - zaznaczył.
    > Organizatorzy zachęcają do udziału w marszu, który ma się odbyć już po

    <ironia> Czekam na komentarz Putina gratulujący Trzaskowskiemu (PO)
    udanego powstrzymania marszu polskich faszystów. </ironia>

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-07-25 14:49:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 13:58:30 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    >
    > <ironia> Czekam na komentarz Putina gratulujący Trzaskowskiemu (PO)
    > udanego powstrzymania marszu polskich faszystów. </ironia>

    Udanego? Apelacja w drodze jak rozumiem :-)
    Ale po co mialby Putin szpile wbijac?

    Burdel, czy moze tylko batalie prawne to jedno,
    ale tak prawde mowiac ...
    -czy to powinno tak byc, ze dowolna grupa aktywistow moze zablokowac
    pół miasta, bo im sie chce protestowac/demonstrowac.
    A wladze miasta nawet nie moga nie wyrazic zgody, albo zaproponowac
    innego miejsca czy czasu,

    -wiadomo, PiS to tak zrobil, zeby im Trzaskowki nie bruzdzil,
    wiec zezwolenia wydaje wojewoda, czy to dobry pomysl to mam
    watpliwosci, ale sama idea manifestacji cyklicznych moze i dobra -
    bo tez nie powinno byc tak, ze jakas kontr-grupa zlozy wniosek
    na to samo miejsce i termin ciut wczesniej, albo i rok wczesniej.

    -... no chyba, ze niech sobie sklada, wszystkim pozwolic i niech tam
    sobie pałkami ustalą kto ma racje :-)

    -... a moze po prostu wprowadzic oplate za zajecie pasa drogowego,
    tacy wierni narodowcy chyba sie moga zebrac po 50 gr :-)

    I zeby nie bylo, ze "narodowe" demonstracje - jak miasto robi maraton,
    to tez mam negatywne mysli ...
    No ale widac maraton, parada rownosci itp sa wazne dla miasta :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-07-25 19:16:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.07.2022 o 14:49, J.F pisze:

    > -wiadomo, PiS to tak zrobil, zeby im Trzaskowki nie bruzdzil,

    Nie. Wtedy była HGW.
    PiS postanowił załatwić sobie wyłączność na miesiączki każdego 10 dnia
    miesiąca. I tak chodzą już 12 lat...
    A ostatnio to składanie wieńca pod schodami okazało się nawet obrzędem
    religijnym. Tak tłumaczyli policjanci obywatelom zebranym pod Zachętą.
    Nowa religia została zatwierdzona urzędowo. :D

    > -... a moze po prostu wprowadzic oplate za zajecie pasa drogowego,
    > tacy wierni narodowcy chyba sie moga zebrac po 50 gr :-)

    Trochę mało, przecież trzeba zapłacić za remonty na trasie przemarszu.

    > No ale widac maraton, parada rownosci itp sa wazne dla miasta :-)

    I nie ma w tym nic dziwnego. Te imprezy trochę się różnią od marszu
    narodowych socjalistów - bojówek bolszewickiego rządu.
    Ta "drobna" różnica objawia się brakiem dewastacji miasta.

    --
    -
    Akarm

  • 4. Data: 2022-07-25 19:35:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 19:16:31 +0200, Akarm wrote:

    > Nie. Wtedy była HGW.
    > PiS postanowił załatwić sobie wyłączność na miesiączki każdego 10 dnia
    > miesiąca. I tak chodzą już 12 lat...

    No ale te cykliczne, to niedawny wynalazek.
    A moze im HGW tez bruzdzila?

> [...]
    > Nowa religia została zatwierdzona urzędowo. :D

    > Trochę mało, przecież trzeba zapłacić za remonty na trasie przemarszu.

    Oplata tylko za zajecie. 50gr razy te tlumy ... przyzwoita kwota :-)

    > I nie ma w tym nic dziwnego. Te imprezy trochę się różnią od marszu
    > narodowych socjalistów - bojówek bolszewickiego rządu.
    > Ta "drobna" różnica objawia się brakiem dewastacji miasta.

    W roznych latach roznie bylo, w zaleznosci jak sie wladza nastawila.

    J.

  • 5. Data: 2022-07-25 23:06:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.07.2022 o 19:35, J.F pisze:

    > No ale te cykliczne, to niedawny wynalazek.
    > A moze im HGW tez bruzdzila?

    7 lat, to nie jest taki niedawny...

    > Oplata tylko za zajecie. 50gr razy te tlumy ... przyzwoita kwota :-)

    Straty w Warszawie po przejściu tej hołoty sięgają naprawdę wielu tysięcy.

    > W roznych latach roznie bylo, w zaleznosci jak sie wladza nastawila.

    Nie.
    Po maratonach, czy paradach równości, miasto nigdy nie było zniszczone.

    --
    -
    Akarm

  • 6. Data: 2022-07-26 17:38:10
    Temat: Re: SO dopiero po zwrocie z SA zdelegalizował Marsz Powstania Warszawskiego na wniosek burmistrza Warszawy (PO) [uzasadnienie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Warszawa/Marsz
    -Powstania-Warszawskiego-impreza-cykliczna-Sad-znow-
    przyjrzy-sie-sprawie
    > 23.07.2022 18:42 [...]
    > Warszawski urząd miejski motywował swoją apelację ustawą, która mówi,
    > iż imprezę cykliczną organizuje ten sam organizator według ustalonego
    > terminarza. Tymczasem Stowarzyszenie Roty Marszu Niepodległości nie
    > było organizatorem Marszu Powstania Warszawskiego ani rok temu, ani
    > dwa lata temu.
    >
    > - Do tej pory, jeśli chodzi o tę imprezę, za każdym razem wniosek o
    > organizację składało inne stowarzyszenie bądź osoby fizyczne - mówi
    > Radiu ZET Edyta Mydłowska z Urzędu m. st. Warszawy.

    Z takim uzasadnieniem "stawianie się" PO-Warszawy *formalnie* zaczyna
    mieć sporawy sens nawet jeśli rzeczywisty powód "mógł być inny".
    Przejmowanie (choćby tylko formalnie) cudzych imprez cyklicznych nie
    powinno być łatwe i proste, nieprawdaż?

    IMHO Dziennikarzyny "wycinające" to uzasadnienie wniosku o skasowanie
    rejestracji imprezy cyklicznej robiły z burmistrza Trzaskowskiego (PO)
    "antyfaszystę ala Putin". Czy może to było celowe i profesjonalne
    (AFAIR także w TVN) a nie było tylko "sporym+ niedoborem profesjonalizmu"?

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2022-07-26 20:51:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 17:38:10 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    > mieć sporawy sens nawet jeśli rzeczywisty powód "mógł być inny".
    > Przejmowanie (choćby tylko formalnie) cudzych imprez cyklicznych nie

    No i wojewoda naduzyl uprawnien, skoro nadal status bez wymaganych
    ustawą podstaw :-)

> [...]
    > "antyfaszystę ala Putin". Czy może to było celowe i profesjonalne
    > (AFAIR także w TVN) a nie było tylko "sporym+ niedoborem profesjonalizmu"?

    Tylko zaraz - bo to juz apelacja, czyli wojewoda wydal decyzje,
    UM sie odwolal do SO?
    I SO decyzje mimo wszystko zatwierdzil, czy wtedy argumentacja UM byla
    inna ?

    J.

  • 8. Data: 2022-07-26 21:02:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 23:06:11 +0200, Akarm wrote:

> [...]
    >>
    > Nie.
    > Po maratonach, czy paradach równości, miasto nigdy nie było zniszczone.

    ale ja tylko o tych marszach niepodleglosci pisze.
    O ile pamietam, to jak byl rok, ze wladza i policja "nie prowokowala",
    to byl spokój.

    https://wiadomosci.wp.pl/wyjatkowo-spokojny-marsz-ni
    epodleglosci-to-byl-klucz-do-sukcesu-602772260913676
    9a

    A potem sie jakos sympatia pis skonczyla.

    albo i nie "potem", bo 2021 tez byl spokojny
    https://www.youtube.com/watch?v=5_j8FSG55Tk

    J.

  • 9. Data: 2022-07-26 21:31:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    -Powstania-Warszawskiego-impreza-cykliczna-Sad-znow-
    przyjrzy-sie-sprawie

    > No i wojewoda naduzyl uprawnien, skoro nadal status bez wymaganych
    > ustawą podstaw :-)

    IMHO Wojewoda by nadużył gdyby protestowali organizatorzy z lat
    poprzednich. A tak Wysoki Sąd Okręgowy dopiero jak rozważał po raz drugi
    po zwrocie z Sądu Apelacyjnego to inaczej zinterpretował przełożenie
    prawa na tą konkretną sytuacje.

    Mi się ta decyzja Wysokiego Sądu niespecjalnie podoba ale trudno mi się
    ostrzej czepić bez przeczytania poważnego doprecyzowania opisu.
    "Z wyrokami sądów nie trzeba się zgadzać, wystarczy je respektować".

    > Tylko zaraz - bo to juz apelacja, czyli wojewoda wydal decyzje,
    > UM sie odwolal do SO?
    > I SO decyzje mimo wszystko zatwierdzil, czy wtedy argumentacja UM byla
    > inna ?

    A skąd mam wiedzieć jak opieram się na opisach TVN dziennikarzyn?
    [Mam ich w feedzie RSS a linka na Radio-Z nie było w ich pierwszym
    opisie "Historycznego zwycięstwa (antyfaszysty) Trzaskowskiego ]

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2022-07-27 10:11:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jul 2022 21:31:15 +0200, A. Filip wrote:

> [...]
    > poprzednich. A tak Wysoki Sąd Okręgowy dopiero jak rozważał po raz drugi
    > po zwrocie z Sądu Apelacyjnego to inaczej zinterpretował przełożenie

    IMO - jesli wojewoda nadał status, a ustawa wymaga, zeby impreza była
    co najmniej trzy razy organizowana, a wnioskujacy nie organizowal jej
    wczesniej wcale - to wojewoda nie mogl.

> [...]
    > "Z wyrokami sądów nie trzeba się zgadzać, wystarczy je respektować".

    > A skąd mam wiedzieć jak opieram się na opisach TVN dziennikarzyn?

    No wlasnie - trzeba z z ich tfurczosci wyciagac informacje niby
    uboczne, ale istotne, i po tym sie domyslac o co tu chodzi.

    J.