  • 1. Data: 2022-07-26 22:11:32
    Temat: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Nie moge nigdzie znaleźc, ale słuzby typu Policja, Straż Miejska muszą
    czy tylko mogą procedować zawiadomienie o wykroczeniu, które do nich
    wpłynie od obywatela ?

    Przykład taki:
    Sąsiadka brudną wodę po myciu podłogi wylewa na miejski chodnik za
    ogrodzenie swojej posesji, sąsiad to widzi a nawet udało mu się nagrać
    film smartfonem.

    Art. 75. § 1. Kto bez zachowania należytej ostrożności wystawia lub
    wywiesza ciężkie przedmioty albo nimi rzuca, wylewa płyny, wyrzuca
    nieczystości albo doprowadza do wypadania takich przedmiotów lub
    wylewania się płynów,
    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.
    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 ze złośliwości
    lub swawoli,
    podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    wysyła to lub pokazuje na posterunku Policji, sprawca jest znany, jest
    dowód.
    Czy policjant musi przyjąć takie zawiadomienie, iść i wystawić mandat,
    czy może odmówić, nic nie odnotować mówić: "Słuchaj, Zenek, daj spokój
    Helence, ja z nią pogadam, aby nie wylewała tych brudów"

    W małych społecznościach to trochę inaczej może działa, ale w
    miasteczkach co mają ok. 50tys mieszkańców to już tak każdy każdego nie zna.

  • 2. Data: 2022-07-27 00:31:19
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2022 o 22:11, Monika Głowacka pisze:
    > Czy policjant musi przyjąć takie zawiadomienie, iść i wystawić mandat,
    > czy może odmówić, nic nie odnotować mówić: "Słuchaj, Zenek, daj spokój
    > Helence, ja z nią pogadam, aby nie wylewała tych brudów"

    Zawiadomienie przyjąć musi. Natomiast może pouczyć,a nie wystawiać
    mandatu. Całość normuje kodeks postępowania w sprawach o wykroczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-07-27 07:27:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Musi"?
    Mnie ukradli rower.
    Nie znałem numeru seryjnego.
    "Następny proszę"
    "Panu tu nie przeszkadza, następny proszę".
    "Proszę odejść, następny proszę".
    Mówię ale jest przepis.
    "Jaki przepis?"
    Nie dało się.
    Miałem strzelać?

    -----

  • 4. Data: 2022-07-27 20:13:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 27 lipca 2022 o 07:28:29 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > "Musi"?
    > Mnie ukradli rower.
    > Nie znałem numeru seryjnego.

    Kłamiesz
    .Rama 21'', 53,5 cm
    Nr ramy: WTU 338G0834C

  • 5. Data: 2022-07-28 10:34:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 07:27, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > proszę" "Panu tu nie przeszkadza, następny proszę". "Proszę odejść,
    > następny proszę". Mówię ale jest przepis. "Jaki przepis?" Nie dało

    Napisać pisemne zawiadomienie i wysłać. Dodając, kto i kiedy od Ciebie
    zawiadomienia nie chciał przyjąć. Policjant może odmówić przyjęcia
    zawiadomienia, jeśli zgłaszany czyn nie stanowi czynu zabronionego, a i
    to jeśli zgłaszający pouczony nadal tego żąda, to należy zawiadomienie
    przyjąć i wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-07-28 11:01:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wychodząc na rower piszesz to sobie długopisem na nadgarstku?

    -----

  • 7. Data: 2022-07-28 11:25:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak też zrobiłem.
    Rzecz w tym, że ten dyżurny w pierwszych słowach powiedział "o, miejsce kradzieży to
    mój rejon, to ja będę prowadził".
    Dobrze, że nie anestezjolog.
    Tyle że jest różnica, gdy przyjmują zgłoszenie godzinę po zdarzeniu lub za kilka dni
    (jak przejdzie przez dzienniki i przełożonych
    od rozdysponowywania zadań).

    -----

  • 8. Data: 2022-07-28 13:35:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2022 o 11:25, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > po zdarzeniu lub za kilka dni (jak przejdzie przez dzienniki i
    > przełożonych od rozdysponowywania zadań).

    Jeśli nie ma numeru ramy, to nie ma żadnej. I tak nei znajdziemy.
    Przecież, gdyby nawet Policjant w drodze legitymowania miał to w ręce,
    to jak ma stwierdzić, że to Twój rower?

    A przejrzeć monitoring i ustalić sprawcę na tej podstawie, to można i
    kilka dni później. To nic pilnego. Przeważnie nie ma dostępu on line do
    nagrań wstecznych.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-07-28 13:37:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2022 o 11:01, ąćęłńóśźż pisze:

    > Wychodząc na rower piszesz to sobie długopisem na nadgarstku?

    Pewnie mało kto to robi, ale bez tego trudno oczekiwać, ze ktoś rower
    odzyska, bo po czym ma poznać, ze to Twój?

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-07-28 14:01:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    >
    > A przejrzeć monitoring i ustalić sprawcę na tej podstawie, to można i
    > kilka dni później. To nic pilnego. Przeważnie nie ma dostępu on line do

    Nie miałem numeru kosiarki ani narzędzi ogrodniczych, ale policja
    odzyskała.

    Na rower też można trafić nie na ulicy (zresztą nie będziesz, mam
    nadzieję, robić łapanek ze sprawdzaniem numerów przypadkowym
    rowerzystom), tylko w melinie/garażu złodzieja/magazynie pasera.

    MJ