  • 11. Data: 2007-01-22 21:26:00
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kepork wrote:

    > Czy w takim przypadku jest potrzebna zgoda wlasciciela lokalu?

    A _ta_ część ustawy już nie obowiązuje. Konieczność uzyskania zgody jest
    niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2007-01-22 21:33:00
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy a US
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kepork wrote:
    > Wg. mnie :
    > *)adres zam. = albo, albo zamieszkania, zameldowania

    Albo zamiejscowy, albo zamorski. W formularzu reklamacji sprzętu AGD
    zazwyczaj: adres zamrażarki (skąd odebrać). Gdyby takowego żądała ABW,
    to jeszcze może chodzić o adres zamachu (jeśli Ci o jakimś wiadomo).

    ;)

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2007-01-22 21:36:15
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kepork wrote:
    > Swoja droga czytam, ze wyjazd po za granice tez RP musze zglaszac :)

    Niezupełnie. Musisz tylko zgłosić opuszczenie dotychczasowego miejsca
    pobytu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2007-01-22 21:42:04
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > Skoro nie ma potwierdzenia, to spełnienie obowiązku powinno nastąpić
    > przez złożenie wniosku o zameldowanie w drodze decyzji...

    Naprawdę jest taka możliwość? Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    Wymeldować, to owszem, ale zameldować?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2007-01-22 21:43:10
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > A _ta_ część ustawy już nie obowiązuje. Konieczność uzyskania zgody jest
    > niezgodna z Konstytucją Rzeczypospolitej.

    Ale konieczność potwierdzenia pobytu przez właściciela/najemcę
    pozostała. A w praktyce oznacza to wyrażenie przez niego zgody, jak nie
    wyrazi, to nie pójdzie do urzędu :-)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2007-01-22 22:15:11
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-01-22 22:43, Liwiusz wrote:

    > Ale konieczność potwierdzenia pobytu przez właściciela/najemcę
    > pozostała. A w praktyce oznacza to wyrażenie przez niego zgody, jak nie
    > wyrazi, to nie pójdzie do urzędu :-)

    Nie musi iść do urzędu. Wystarczy, że podpisze formularz. (Nie ma
    przepisu wymagającego osobistego stawiennictwa)

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 17. Data: 2007-01-22 22:21:25
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-01-22 21:58, Kepork wrote:
> [...]
    >
    > Wypelniajac rubryki typu. "adres zam." interpretuje to dowolnie, w zaleznosci od
    > druku, bo tylko domyslic sie moge czy zamiescic adres zamieszkania czy
    zameldowania.

    > Zaczalem drazyc temat i powiem, ze sie w tym wszystkim gubie. Wolalbym jednak
    > aby US sie nie pogubil ;-)
    >
    > Wg. mnie :
    > *)adres zam. = albo, albo zamieszkania, zameldowania
    > *)adres zamieszkania - adres do korespondencji, miejsce w ktorym przebywam, bez
    > meldunku, bez umowy najmu, aktu wlasnoci, itp.

    W 99,9 % przypadkach "adres zam." oznacza adres zamieszkania, tj.
    miejsce w którym mieszkasz. 99,9% przepisów prawa odnosi się do miejsca
    zamieszkania (mimo że urzędnicy bywają mocno w tej kwestii uparci).
    W szczególności adresu zamieszkania nie dokumentuje się.
    Zameldowanie służy wyłącznie obowiązkowi meldunkowemu -- niczemu więcej
    (art. 9 ust. 2b ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych)

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 18. Data: 2007-01-22 22:37:00
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Liwiusz wrote:
    > Tym samym nie można
    > się zameldować samodzielnie tylko na tej podstawie, "że się w lokalu
    > przebywa", pomimo że faktycznie jest taki obowiązek.

    Tak na marginesie: IMO w tego typu sytuacji[1] próba wyegzekwowania
    obowiązku meldunkowego[2] mogłaby spowodować[3] kolejną wykreślankę w
    ueldo w Trybunale. Z analogicznych powodów co poprzednia: obowiązek musi
    być wykonalny, a nie zależeć od łaski udzielającego schronienia.

    [1] nikt nie chce dać potwierdzenia, obywatel zgłasza we właściwym
    urzędzie pobyt, ten go nie wpisuje do rejestru z braku potwierdzenia

    [2] czyli ukarania za niedopełnienie

    [3] zakładając że obywatel będzie uparty i nie będzie się bał "podania
    go do sądu"

    -------------------+
    -------------------+

  • 19. Data: 2007-01-23 05:36:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz napisał(a):
    > Naprawdę jest taka możliwość? Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    > Wymeldować, to owszem, ale zameldować?

    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?
    adres=231&kat=10

    KG

  • 20. Data: 2007-01-23 08:01:23
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu *piotr'ek* porozsypywal nastepujace haczki:

    > Dokładnie. Jesteś wolnym człowiekiem i masz prawo dzisiaj przebywać w
    > Katowicach, jutro w Warszawie, pojutrze w Londynie, a za 3 dni w
    > Stambule.
    A ktos mowi ze on nie ma takiego prawa? A Ty jak jestes taki wolny
    czlowiek - to sprobuj dzis byc w USA, jutro w Izraelu a pojutrze w
    Arabii Saudyjskiej
    > I nie czytaj tych pierdół co wypisują inni grupowicze.
    To ze przepis jest martwy i glupi nie zmienia faktu ze jest przepisem.
    Fakt - mala szansa ze autor watku dostanie mandat za niedopelnienie
    obowiazku meldunkowego ale on sie pytal o obowiazujace przepisy a nie
    Twoje przemyslenia.
    --
    badzio