  • 1. Data: 2007-01-22 19:05:18
    Temat: kłopoty z laptopem
    Od: akala <a...@a...com>

    mój znajomy rozpoczął jedoosobową DG. Kupił niezbędnego mu do pracy
    laptopa .Po 3 miesiącach laptop padł. Gwarantem jest producent. Na drugi
    dzień po "zamilknięciu" laptop został zaniesiony do sklepu i sklep wysłał
    go do serwisu producenta w celu naprawy w ramach udzielanej gwarancji. Mija
    już 4 tydzień a laptopa nie ma.
    "Chłop" o mało nie płacze bo na zakup wydał wszystkie oszczędności a przez
    ten okres jeszcze się nie dorobił by spłacić długi a o kupnie nowego
    aktualnie nie ma mowy. Mam wrażenie że sklep olewa sprawę ,byłem z nim w
    tym sklepie i przysłuchiwałem się rozmowie.
    Poradźcie jak dalej postępować.

    akala

  • 2. Data: 2007-01-22 19:07:45
    Temat: Re: kłopoty z laptopem
    Od: "Piotr M." <d...@C...gmail.com>

    akala napisał(a):

    > Poradźcie jak dalej postępować.

    Ja w sprawach informacyjnych zawsze dzwonie do Rzecznika Praw
    Konsumenta, nigdy mnie nie zawiódł. Szczególnie jak mam coś reklamować.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M.

  • 3. Data: 2007-01-22 19:28:10
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 20:07:45 +0100, Piotr M. napisał(a):

    > Ja w sprawach informacyjnych zawsze dzwonie do Rzecznika Praw
    > Konsumenta, nigdy mnie nie zawiódł. Szczególnie jak mam coś reklamować.

    człowieku mam nadzieję ,że przeczytałeś post i ustawę o " zakupach
    konsumenckich" nim to napisałeś.
    akala

  • 4. Data: 2007-01-22 19:59:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    akala <a...@a...com> w

    > człowieku mam nadzieję ,że przeczytałeś post i ustawę o " zakupach
    > konsumenckich" nim to napisałeś.

    Jest jeden drobny problem... Skąd sprzedawca ma wiedzieć, że coś zostało
    nabyte przez osobie fizyczną (w tym prowadząca 1 osobową DG) w celu
    niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-01-22 20:11:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest jeden drobny problem... Skąd sprzedawca ma wiedzieć, że coś zostało
    > nabyte przez osobie fizyczną (w tym prowadząca 1 osobową DG) w celu
    > niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową.

    Może z faktury, którą wystawił :-)))

  • 6. Data: 2007-01-22 20:11:46
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    akala <a...@a...com> napisał(a):
> [...]
    > aktualnie nie ma mowy. Mam wrażenie że sklep olewa sprawę ,byłem z nim w
    > tym sklepie i przysłuchiwałem się rozmowie.

    od tego sa neistety ubezpieczenia.. zwłaszcza jak sie działalnośc firmy opiera na
    czyms takim.. niestety teraz to se mozna.. zakup na firme - mozna ich jedynie scigac
    sadownie bo pod prawa konsumenckie to raczje nie podpada..

    Piotr Żebrowski

  • 7. Data: 2007-01-22 20:30:11
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia 22 Jan 2007 19:59:48 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Jest jeden drobny problem... Skąd sprzedawca ma wiedzieć, że coś zostało
    > nabyte przez osobie fizyczną (w tym prowadząca 1 osobową DG) w celu
    > niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową.

    ten problem nazywa się NIP na fakturze
    akala

  • 8. Data: 2007-01-22 20:31:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > ten problem nazywa się NIP na fakturze

    każdy ma nip - czy prowadzi DG czy Nie

    Pozdraweiam

  • 9. Data: 2007-01-22 20:34:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> w

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Może z faktury, którą wystawił :-)))

    A to już problem nabywcy, ze ozdobniki przy imieniu i nazwisku na fakturze
    sobie życzy gdy nabywa w celu ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-01-22 20:38:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    akala <a...@a...com> w

    > ten problem nazywa się NIP na fakturze

    Twierdzisz, że skoro kiedyś coś kupiłem w danym sklepie i podałem swój NIP
    to kupiłem to w celach DG? A nawet jakby, to juz więcej nie mogę kupic, bez
    żądania usunięcia NIP z faktury, dla celów osobistych? Ciekawe...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]