  • 1. Data: 2007-01-22 18:56:44
    Temat: Obowiazek meldunkowy
    Od: "Kepork" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy mam obowiazek prawny zglosic swoja obecnosc w innym miejscu niz adres
    zameldowania, kiedy przebywam tam dluzej niz trzy doby? Czy w ogole istnieje
    obecnie takie pojecie obowiazku meldunkowego na pobyt czasowy, a jezeli tak to
    jakie sankcje groza mi w przypadku jego niedopelnienia? A moze jest to relikt z
    ubieglej epoki?

    Szukajac informacji trafilem na zapis w Dz. U. 2001 r. Nr 87, poz. 960, ale w
    jakims serwisie wyczytalem "Status aktu prawnego: Uchylony". Czyli jak to w
    koncu jest z tym meldunkiem czy meldunkiem na pobyt czasowy?

    Kepork

  • 2. Data: 2007-01-22 19:17:29
    Temat: Re: Obowiazek meldunkowy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kepork wrote:
    > Czy mam obowiazek prawny zglosic swoja obecnosc w innym miejscu niz adres
    > zameldowania, kiedy przebywam tam dluzej niz trzy doby?

    Tak. Właśnie zameldować się tam.

    > Czy w ogole istnieje
    > obecnie takie pojecie obowiazku meldunkowego na pobyt czasowy,

    Tak.

    > a jezeli tak to
    > jakie sankcje groza mi w przypadku jego niedopelnienia?

    Grzywna.

    > A moze jest to relikt z ubieglej epoki?

    Tak.

    > Szukajac informacji trafilem na zapis w Dz. U. 2001 r. Nr 87, poz. 960, ale w
    > jakims serwisie wyczytalem "Status aktu prawnego: Uchylony".

    To ta ustawa, tylko tekst jednolity się już zdążył zdezaktualizować. Ale
    obowiązuje nadal.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2007-01-22 20:02:25
    Od: "Kepork" <k...@p...onet.pl>

    > Tak. Właśnie zameldować się tam.

    Czyli jezeli np. jestem w delegacji to tez mnie dotyczy?

    > Tak.

    Czy w takim przypadku jest potrzebna zgoda wlasciciela lokalu?

    > Grzywna.

    Orientujesz sie jakiej wysokosci?

    Dziekuje za zainteresowanie,
    milej nocy

    Kepork

  • 4. Data: 2007-01-22 20:19:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 22 Jan 2007 21:02:25 +0100, Kepork napisał(a):

    > Czyli jezeli np. jestem w delegacji to tez mnie dotyczy?

    Tak.

    > Czy w takim przypadku jest potrzebna zgoda wlasciciela lokalu?

    Nie.

    > Orientujesz sie jakiej wysokosci?

    Pewnie do 5000 zł.
    Nie zapomnij sie wczesniej wymeldowac z dotychczasowego miejsca pobytu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-01-22 20:58:57
    Temat: Obowiazek meldunkowy a US
    Od: "Kepork" <k...@p...onet.pl>

    Dziekuje za odpowiedzi na pytanie o meldunek, teraz troche od innej strony.

    Zameldowany 'na stale' jestem w miescie A i tam podlegam pod US, zamieszkuje w
    B, jednak nie mam tego udokumentowanego, ani nie aktualizowalem poprzez NIP-3.
    Pracuje w miescie C (to raczej bez znaczenia) gdzie podalem miejsce zamieszkania
    B, adres US pod ktory podlegam A.

    Pytanie - co teraz z tym zrobic? oraz pytanie numer dwa w oderwaniu od
    powyzszego - czy adres zamieszkania nalezy w jakis sposob "udokumentowac"?

    Wypelniajac rubryki typu. "adres zam." interpretuje to dowolnie, w zaleznosci od
    druku, bo tylko domyslic sie moge czy zamiescic adres zamieszkania czy zameldowania.

    Zaczalem drazyc temat i powiem, ze sie w tym wszystkim gubie. Wolalbym jednak
    aby US sie nie pogubil ;-)

    Wg. mnie :
    *)adres zam. = albo, albo zamieszkania, zameldowania
    *)adres zamieszkania - adres do korespondencji, miejsce w ktorym przebywam, bez
    meldunku, bez umowy najmu, aktu wlasnoci, itp.

  • 6. Data: 2007-01-22 21:08:06
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > A moze jest to relikt z
    > ubieglej epoki?

    Dokładnie. Jesteś wolnym człowiekiem i masz prawo dzisiaj przebywać w
    Katowicach, jutro w Warszawie, pojutrze w Londynie, a za 3 dni w Stambule. I
    nie czytaj tych pierdół co wypisują inni grupowicze. Oczywiście pamiętaj o
    tych co standardowo wysyłają Ci np.rachunki. Spam z urzędu skarbowego czy
    też sądu nie musi Cię interesować.

    +inż.leva+

  • 7. Data: 2007-01-22 21:13:03
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    scream napisał(a):

    > Nie.

    Zgodnie z prawem zgoda nie jest konieczna. Ale konieczne jest
    potwierdzenie przebywania w lokalu przez osobę dysponującym tytułem
    prawnym do niego (czyli najemcę, właściciela itp.). Tym samym nie można
    się zameldować samodzielnie tylko na tej podstawie, "że się w lokalu
    przebywa", pomimo że faktycznie jest taki obowiązek.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-01-22 21:18:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > się zameldować samodzielnie tylko na tej podstawie, "że się w lokalu
    > przebywa", pomimo że faktycznie jest taki obowiązek.

    Skoro nie ma potwierdzenia, to spełnienie obowiązku powinno nastąpić
    przez złożenie wniosku o zameldowanie w drodze decyzji...

    KG

  • 9. Data: 2007-01-22 21:22:52
    Od: "Kepork" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tych co standardowo wysyłają Ci np.rachunki. Spam z urzędu skarbowego czy

    Chcialbym zachowac sie fair wobec prawa, o ile jest ono logiczne.
    A'propo US to zastanawia mnie zachowanie wobec rozbieznosci danych jakie do nich
    splyna. Pracodawca posiada ode mnie adres zamieszkania inny od zameldowania. Jak
    opisalem wczesniej w tym watku : Zameldowany i podlegajacy pod US jestem w
    miescie A, zamieszkuje w B i ten adres jako zamieszkania posiada pracodawca, a
    jakby tego bylo malo dojezdzam do pracy spory kawalek do miasta C.

    W zwiazku z dojazdem chcialbym odliczyc koszta uzyskania dochodu ale... no wlasnie.

    Generalnie zgadzam sie ze ustawa jest w obecnych czasach nieaktualna. Ale jest.
    Swoja droga czytam, ze wyjazd po za granice tez RP musze zglaszac :)

  • 10. Data: 2007-01-22 21:25:50
    Od: "Kepork" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > się zameldować samodzielnie tylko na tej podstawie, "że się w lokalu
    > przebywa", pomimo że faktycznie jest taki obowiązek.

    Im dalej pograzam sie w temat, tym mniej logiki.
    Niemniej dziekuje za udzial w dyskusji.

    Kepork