  • 11. Data: 2005-03-03 23:57:40
    Temat: Re: Obowiązek alimentacyjny wzgledem rodziców
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Najwazniejsze jest to, że musi nastąpić istotna zmiana okoliczności, żeby
    > sąd rozpatrzył wniosek, a ojciec nie zmieni faktu, że Cię kiedyś
    > zaniedbywał. Więc jeżeli pozew będzie odrzucony ze względu na zasady
    > współżycia społecznego, możesz już się nie martwić.

    Wzorem znanej bywalcom pręgierza Ortofaszystki będę pacał miotłą przy
    każdym kardynalnym błędzie* w stosowaniu języka prawniczego.

    PAC!
    Nie odrzucony tylko oddalony! Odrzucenie następuje z przyczyn
    formalnych, oddalenie z powodów merytorycznych.

    * Błąd kardynalny - Błąd którego popełnienie na egzaminie powoduje, że
    student w krótkim czasie przechodzi ze stanu spoczynku w stan ruchu o
    kierunku i zwrocie zgodnym z indeksem rzuconym przez profesora w stronę
    drzwi.

    --
    Falkenstein
    Dostałem 5... lat bez zawieszenia

  • 12. Data: 2005-03-04 00:16:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Wzorem znanej bywalcom pręgierza Ortofaszystki będę pacał miotłą przy
    > każdym kardynalnym błędzie* w stosowaniu języka prawniczego.

    komuś chyba się nudzi od wczoraj...

    KG

  • 13. Data: 2005-03-04 08:27:08
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    kam napisał(a):

    > komuś chyba się nudzi od wczoraj...

    taaa. Właśnie wczoraj obudziłem się ze straszną świadomością, ze po raz
    pierwszy od roku nie mam nic do roboty :-)

    --
    Falkenstein
    Dostałem 5... lat bez wyroku

  • 14. Data: 2005-03-04 13:47:33
    Od: martini <martini@[wytniconieco]magma.com.pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > A dokładnie będzie oceniał tylko mozliwości zarobkowe. Według zasady
    > "młody, zdrowy 1500 zł może zarobić". A to, że nie ma pracy i jest
    > bezrobocie uwzględni dopiero wtedy, gdy wykaże, że pracy nie ma pomimo
    > wykorzystania wszelkich możliwości jej zdobycia.

    Ok. Przyjmując zarobki 1500zł nie widze mozliwosci placenia alimentow
    przy takich zarobkach po odliczeniu rachunkow i kosztow utrzymania
    siebie i rodziny. Chyba, ze dla sądu wazniejsze bedzie utrzymywanie
    degenerata niz uczciwych ludzi i mojego dziecka ktore nie bedzie winne
    temu ze jakis tam obcy dla niego czlowiek jest pasożytem.

    Z drugiej strony patrzac, nie wiem na jakiej podstawie 47 letni czlowiek
    nie moze sie sam utrzymac. Umiejetnosci co prawda nie ma zadnych bo mu
    mózg wyżarło ale agencje ochrony do pilnowania budowy, albo te budowy do
    kopania rowów biorą od ręki kazdego. Te 600 zł jakie tam mozna zarobic
    na jedzenie wystarczy. w/g mnie w momencie kiedy takowy pasozytniczy
    osobnik jest w stanie sie sam utrzymywac nie powinno mu sie nawet dawac
    mozliwosci wszczynania postepowania alimentacyjnego.

    Pozdrawiam
    Maritni

  • 15. Data: 2005-03-04 18:30:14
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 03 Mar 2005 17:32:47 +0100, martini napisał(a):

    > Dziekuję wielce, bardzo mi pomogliście - wiem juz teraz mniej wiecej z
    > ktorej strony się za to zabrać. Zacznę chyba od próby wyciagniecia z
    > policji danych na temat wezwan do awantur - to powinno dac sadowi do
    > myslenia. Nie wiem tylko jak długo takie dane oni przechowują ale mam
    > znajomego policjanta wiec w razie czego poproszę o pomoc w znalezieniu tego.

    Powiem czegoś tu nie rozumię ,piszesz ,że opieka chce byś płacił na ojca
    alimenty ,boisz sie sądu ,no i piszesz ,że ten niby twój ojcec ma 47 lat ?
    czy ja dobrze rozumię ?
    a tak naprawedę to niby dlaczego w tym wieku miałbyś płacić ojcu aliment ?
    Ojca trzeba wysłać do pracy - "coś mi tu nie gra" tak powiem.Do wieku
    emrytalnego jeszcze ma sporo czasu
    JanuszHr

  • 16. Data: 2005-03-04 20:17:43
    Od: martini <martini@[wytniconieco]magma.com.pl>

    Janusz napisał(a):

> [...]
    > a tak naprawedę to niby dlaczego w tym wieku miałbyś płacić ojcu aliment ?
    > Ojca trzeba wysłać do pracy - "coś mi tu nie gra" tak powiem.Do wieku

    No powiem tyle, ze ja tego też nie rozumiem. W poniedziałek idę tam do
    nich na rozmowę. Mam nadzieję, ze mi wytlumacza dlaczego chca odemnie
    alimetów zamiast mu zasugerowac zeby sie wzial do pracy.

    Martini

  • 17. Data: 2005-03-04 23:39:07
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 04/03/2005 00:38, Otto Falkenstein wrote :

    > A czytałaś *dokładnie* orzeczenie SN dotyczące dopuszczalności
    > stosowania art 5 kc w sprawach alimentacyjnych? Bo konkluzja jest taka,
    > że w zasadzie się nie stosuje, poza naprawde drastycznymi przypadkami.
    > Odejście ojca od rodziny, gdy dziecko miało 16 lat raczej się tu nie łapie.

    Można prosić sygnaturę?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 18. Data: 2005-04-10 20:09:10
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Otto Falkenstein wrote:

> [...]
    > Odejście ojca od rodziny, gdy dziecko miało 16 lat raczej się tu nie łapie.

    Orzecznictwo SN dopuszcza ocenę roszczeń alimentacyjnych pod kątem art.
    5 Kc. Oczywiście, że nie może chodzić o drobiazgi, ale to już do niego
    należy, żeby przekonać sąd, że jego roszczenie jego ojca (który
    wszczynał pijackie awantury i do tego sam przestał wspierać finansowo
    swojego syna, kiedy ten nie był jeszcze dorosły, że o zakończeniu nauki
    nie wspomnę, a do tego sam doprowadził się do swojej obecnej sytuacji i
    sam może się z niej wyprowadzić) jest niezgodne z zasadami współżycia
    społecznego.

    Zwracam Ci również uwagę na fakt, że naprawdę bardzo restrykcyjnie ta
    kwestia traktowana jest przez SN wyłącznie w sprawach o alimenty *na
    rzecz* dziecka.

    --
    MArta
    m...@N...pl