  • 1. Data: 2005-03-02 18:44:38
    Temat: Dłużnik zmienił nazwę - czy komornik jest bezsilny?
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    jak wygląda sytuacja prawna poszkodowanego, na którego rzecz zasądzono
    odszkodowanie za bezprawne użytkowanie przez firmę X jego terenu (5000 m2),
    lecz nie może on odzyskać tego odszkodowania, bo firma zmieniła nazwę i bank
    nie zezwala na zajęcie konta firmy (logiczne - nie zgadza się nazwa firmy).
    Zaznaczam, że firma (pod nową banderą) nadal sobie bimba i w daszym ciągu
    użytkuje teren. Jakieś podpowiedzi? :)
    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2005-03-03 07:39:43
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Dziwne. Bo wg. mnie nazwa firmy nie ma nic wspolnego z egekucja. Znaczy
    tytul masz na konkretna osobe fizyczna czy tez osoby fizyczne wiec nie wiem
    dlaczego nazwa ma byc tak istotna.

  • 3. Data: 2005-03-03 09:04:48
    Od: Duży Miś <d...@a...pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:
    > Dziwne. Bo wg. mnie nazwa firmy nie ma nic wspolnego z egekucja. Znaczy
    > tytul masz na konkretna osobe fizyczna czy tez osoby fizyczne wiec nie wiem
    > dlaczego nazwa ma byc tak istotna.

    A co z osobą prawną ? Co jeżlie firma o której mowa przekształciła się
    (wraz ze zmianą nazwy) w osobę prawną o ile wcześniej taką nie była.
    Nie wiem czy nazwa jest istnotna ale wg. mnie za mało szczegółów, żeby
    jednoznacznie oświadczyć, że zmiana nazwy nie ma znaczenia.
    Istotnym jest jakie przekształcenia własnościowe zaszły w firmie przy
    okazji zmiany nazwy - w szczególności przy zajmowaniu rachunku bankowego.

    Pozdr.
    Duzy Mis

    P.S. Też jestem ciekawy dlaczego bank odmawia zajęcia konta ?
    Podejrzewam że oprócz zmiany nazwy zmieniła się też NIP i REGON :)

  • 4. Data: 2005-03-03 20:16:33
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Jeżeli to jest podmiot wpisany do KRS-u to dobrze jest wziąć odpis pełny z
    KRS (60zł) z którego wynikają wszelkie zmiany dokonywane w rejestrze.
    Jeżeli zmiana nazwy nastąpiła pomiędzy RHB, a wpisem do KRS, to trzeba mieć
    odpis z RHB i z KRS. Na jednym i drugim powinny widnieć te same numery
    regon.
    Natomiast do KRS wpisuje się też dawny numer w rejestrze.
    Powinno to być wystarczającym połączeniem tych 2 podmiotów.

    A.