  • 1. Data: 2005-03-02 15:28:06
    Temat: działalność gospodarcza i umowa o pracę
    Od: b...@p...onet.pl

    Dzień dobry,

    Mam następującą sytuację:
    Jestem zatrudniona w dwóch firmach jako informatyk, w jednej na umowę o pracę
    a w drugiej świadzczę pracę na podstawie Umowy Zlecenia. Mam możliwość
    rozpoczęcia współpracy z trzecią firmą. I tutaj staje sie problem. Pracodawca
    chce abym założyła działalność gospodarczą.

    Czy jest dopuszczalne abym "pracowała na etacie", "na zlecenie" i prowadziła
    działalność gospodarczą?

    Zakresy obowiązków są praktycznie takie same.

    pozdrawiam
    Barbara M.

  • 2. Data: 2005-03-02 15:57:55
    Temat: Re: działalność gospodarcza i umowa o pracę
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    b...@p...onet.pl <b...@p...onet.pl> wypocił(a):
    > Czy jest dopuszczalne abym "pracowała na etacie", "na zlecenie" i
    > prowadziła działalność gospodarczą?

    jak najbardziej. plus dodatkowy ze nie bedziesz musiala placic zusu bo
    skladka jest juz odciagana przez zaklad w ktorym jestes zatrudniona na umowe
    o prace.

    --
    pozdrawiam
    nome

  • 3. Data: 2005-03-02 20:37:46
    Temat: Re: działalność gospodarcza i umowa o prac
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prowadziła
    > działalność gospodarczą?
    >
    > Zakresy obowiązków są praktycznie takie same.
    tak, ale jako formę opodatkowania musisz wybrać zasady ogólne (skala
    podatkowa) - liniowy wykluczony, ryczałt ewidencjonowany chyba też - na 100
    % nie jestem dziś pewna, mogę sprawdzić.

    m.

  • 4. Data: 2005-03-03 09:15:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    b...@p...onet.pl wrote:

    > Czy jest dopuszczalne abym "pracowała na etacie", "na zlecenie" i
    > prowadziła działalność gospodarczą?
    >
    > Zakresy obowiązków są praktycznie takie same.

    Nie ma problemu. Tylko tę umowę zlecenie będziesz rozliczać sama w
    ramach DG. Musisz powiadomić zleceniodawcę, że ma nie odprowadzać
    twoich podatków.

  • 5. Data: 2005-03-07 10:12:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    m. wrote:

> [...]

    > podatkowa) - liniowy wykluczony, ryczałt ewidencjonowany chyba też -
    > na 100 % nie jestem dziś pewna, mogę sprawdzić.

    A niby dlaczego? Proszę o podstawę prawną. Nome nie pisze, że chce
    wykonywać cokolwiek w ramach UZ lub DG dla zakładu w którym pracuje na
    UoP