  • 1. Data: 2005-03-02 15:37:13
    Temat: Termin wysłania PIT przez pracodawce
    Od: "chreo" <c...@g...pl>

    Witam.
    W zeszłym roku pracowałem w pewnej dużej firmie.
    Ale tak na prawdę byłem zatrudniony w spółdzielni studenckiej - taki
    pośrednik.
    Zasada taka - duża firma płaci za moją pracę 2500 - które po przejściu przez
    pośrednika trafia do mojej kieszeni w wielkości 1600zł.
    Nie wiem po co taki pośrednik - chyba żeby sobie nie brudzić rąk papierkową
    robotą...

    Ale nie to jest sednem sprawy - chociaż to ile tyle procent zabiera sobie
    spółdzielnia studencka zakrawa o pomstę do nieba.

    Dziś czekając na PITa z tej spółdzielni zadzwoniłem do nich - bo zdaję się
    że mieli termin do końca lutego by wysłać moje zarobki, prawda?
    Więc dzwonię - a oni bezczelnie mówią, że może w przyszłym tygodniu wyślą...
    I że wolą jeżeli ja sam przyjadę, bo ich to dużo pieniędzy kosztuje -
    wysłanie poleconych...
    CO JEST?!?! To oni na mnie zarobili z tych procentów kilka tysięcy złotych,
    a nie stać ich na znaczek za jakieś 4 złote???

    Powiedzcie mi jak to wygląda od strony prawa?
    Czy faktycznie pracodawca miał termin do końca lutego - czy mi sie tylko
    przesłyszało?
    Czy gdzieś można to zglosić - że oni nie chcą wysyłać bo żal im pieniędzy na
    znaczki?
    Przecież to też prawo chyba nakazuje wysyłanie zarobków listem poleconym do
    każdego?
    W internecie nie mogę znaleźć żadnych zasad, więc pytam was...bo ja nie
    zostawię tego w ten sposób, żeby taka firma okradała ludzi i żal jej było
    kilku złotych.

  • 2. Data: 2005-03-02 20:38:53
    Temat: Re: Termin wysłania PIT przez pracodawce
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    chreo wrote:
    > Witam.

    do konca lutego.
    mają obowiązek wysłać

    wyślij im polecony, ze do dnia dzisiejszego nie odstałeś PIT i czekasz
    co jest grane

    złóż skargę do ich US, że odmawiają ci wydania PIT
    US już ich naprostuje.

  • 3. Data: 2005-03-04 11:17:54
    Od: "Przemek R.." <p...@t...gazeta.pl>

    > do konca lutego.
    > mają obowiązek wysłać

    wyslac czy wydac ? Bo to jest istotna roznica.

    P.